عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
موکب شباب الامام الخامنئی که برخاسته از دل‌ هیأت‌های مختلف است، در سه ایستگاه به توزیع رایگان اقلام بهداشتی بین مردم برای مبارزه با کرونا می‌پردازد. مسئولان هیأت معتقدند برای مقابله با کرونا باید تجربه ریشه‌کنی فلج‌اطفال را اجرایی کرد.

عقیق:سیدحسین موسوی از مسؤولان موکب شباب الامام الخامنئی در گفت‌وگویی اظهار داشت: این موکب که برخاسته از دل‌ هیأت‌های مختلف است و به وسیله کمک‌های جمع‌آوری شده مردمی فعالیت می‌کند در ایام اربعین حسینی به خدمات‌رسانی به زائران در شهر کربلای معلی می‌پردازد و در باقی ایام سال نیز در زمان وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله به کمک‌رسانی به هم‌میهنان توجه دارد.

توزیع اقلام بهداشتی رایگان

وی ادامه داد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور تصمیم گرفتیم تا به کمک‌رسانی به مردم در زمینه توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک، مایع ضدعفونی کننده دست و سطوح و دستکش بپردازیم که برای این امر تاکنون سه ایستگاه در سطح شهر برپا کردیم.

محل‌هایی که هیأتی‌ها اقلام بهداشتی رایگان توزیع می‌کنند

موسوی افزود: ایستگاه اول در شهر پرند، روبروی مسجد امام حسینی (ع) واقع در فاز ۲، میدان ایمان، ضلع شمالی برپاست، ایستگاه دوم با نام موکب شباب الامام الخامنئی روبروی مسجد شهدا واقع در بزرگراه شیخ فضل‌الله، نرسیده به پل ستارخان، خیابان سازمان آب قرار دارد و در نهایت ایستگاه سوم نیز در مسجد چهارده معصوم (ع) واقع در یافت‌آباد، میدان الغدیر، خیابان مرتضی زندیه، میدان شهید پژوتن واقع است.

وی گفت: تاکنون در این ایستگاه‌ها ۳ هزار ماسک، ۱۸ هزار مایع ضدعفونی دست و سطوح در بسته‌های ۳۰ میلی‌لیتری و ۴۰ هزار دستکش توزیع شده است. البته باید گفت برای تأمین و حتی خرید این اقلام نیز با مشکلات بسیاری مواجه هستیم. به‌طوری که حتی حاضریم با کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده اقلام را خریداری کنیم؛ سپس رایگان توزیع کنیم، اما بازهم دسترسی به اقلام نداریم.

۳ ظرفیت هیأت‌ها و مساجد برای مقابله با ویروس کرونا

یکی از مسؤولان موکب شباب الامام الخامنئی با بیان اینکه برای مقابله با ویروس کرونا، مسؤولان بهداشتی کشور باید تجربه ریشه‌کنی فلج اطفال را مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: آن زمان مساجد و پایگاه‌های بسیج آن محور فعالیت قرار گرفتند و خانه به خانه برای مبارزه با این بیماری اقدام کردند و امروز نیز با روش‌هایی می‌توان مساجد را محل توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم هر محله قرار داد و همچنین با کمک بسیج مساجد برای ضدعفونی سطوح مورد استفاده عموم مانند عابربانک و ... بهره برد.

وی افزود: سومین ظرفیت مساجد و هیأت‌ها مشارکت نیروهای جهادی آن‌ها در پرستاری و رسیدگی به بیماران در بیمارستان‌هاست، زیرا بسیاری از بسیجی‌های مساجد و هیأتی‌ها دوره آموزشی هلال احمر را گذرانده‌اند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین