عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
ثبت‌نام قطعی سفر نوروزی به عتبات که قرار بود امروز آغاز شود، با توجه به اطلاعیه سازمان حج و زیارت مبنی بر توقف سفر به عتبات تا اطلاع ثانوی، به زمان دیگری موکول شد.

عقیق:پیش ثبت‌نام سفر نوروزی به عتبات در بهمن‌ماه انجام شد و در مدت زمان تعیین شده ۳۰ هزار نفر آمادگی‌خود برای سفر به عتبات در ایام نوروز را اعلام کردند.

پس از آن قرعه‌کشی اولویت‌های ارائه شده صورت گرفت و‌قرار بود ۶ اسفندماه ثبت‌نام قطعی زائران عتبات نوروزی انجام شود، اما با متوقف شدن سفر هوایی و زمینی به عتبات به دلیل اهمیت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت بهداشت، زمان ثبت‌نام قطعی سفر به عتبات در ایام نوروز نیز به تعویق افتاد.

 

به طوری که محمد آزاد سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت از توقف تمامی سفرها به عتبات خبر داد و گفت: ما در حال مذاکره با طرف عراقی هستیم و در صورت رسیدن به نتیجه برای برقراری سفر به عتبات اطلاع‌رسانی می‌کنیم، اما در حال حاضر زمان ثبت‌نام قطعی سفر نوروزی به عتبات به یک‌شنبه ۱۱ اسفندماه موکول شده است.

پس از آن سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای از توقف تمامی سفرها به عتبات تا اطلاع ثانوی خبر داد و در این اطلاعیه اشاره کرد: «با توجه به شمار زیاد عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) که مشتاقانه منتظر زیارت حرم‌های مطهر در عتبات عالیات هستند، به اطلاع می‌رساند در صورت هرگونه تغییری در شرایط موجود و گشوده شدن مرزهای دو کشور برای اعزام زائران و چشم انتظاران، مراتب از طریق سایت رسمی سازمان حج و زیارت و رسانه‌ها به اطلاع مردم عزیز و  ارادتمندان خاندان اهل‌بیت (ع) خواهد رسید».

با انتشار این اطلاعیه تمامی سفرها به عتبات در حالت تعلیق درآمد و برقراری این سفرها منوط به اعلام نظر مسؤولان سازمان حج و زیارت شد.

 

در همین رابطه محمد آزاد سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حج وزیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه فعلا تغییری در زمینه سفر به عتبات ایجاد نشده است، گفت: نام‌نویسی قطعی سفر نوروزی به عتبات نیز که قرار بود امروز انجام شود، بر اساس اطلاعیه سازمان حج وزیارت متوقف شده است، چرا که زمان برقراری این سفر معنوی هنوز مشخص نیست.

وی افزود: پس از مشخص شدن وضعیت سفر به عتبات، نام‌نویسق قطعی سفر نوروزی به عتبات اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش فارس، سفر به عتبات از اوایل اسفندماه متوقف شد و زائران نه به صورت هوایی و نه زمینی امکان تشرف به عتبات را ندارند. همچنین بر اساس اعلام قبلی سازمان حج و زیازت سفر به عتبات در ایام نوروز از ۲۴ اسفندماه آغاز می‌شود و تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین