عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴
انتشارات جمکران به زودی رمانی با محوریت دوران امام هادی(ع) روانه بازار نشر می‌کند. در این اثر بدیع، قصه یک مرد اصفهانی روایت می‌شود که شیعه شد.

عقیق:دوران زندگی امام هادی علیه السلام ویژگی‌های تلخ و منحصر به فردی دارد. شرایط زندگی برای شیعیان و محبین اهل بیت به شکل بی‌سابقه‌ای سخت‌تر می‌شود و غیبت  و دوری امام باعث شده که پلیداندیشان هر روز با شبهه‌ای تازه و به خیال واهی خود، در صدد نابودی مکتب آل الله باشند، اما در این عصر ظلمانی، امام دهم شیعیان با اتخاذ تدابیر خاص با شیعیان خود در ارتباط بوده و به مشکلات آنها رسیدگی می‌کرد.

در این مقطع، ظلم و ستم حکومت عباسیان نه تنها شیعیان را تحت تاثیر قرار داده بود که همه سرزمین های اسلامی را به ستوه آورده و بسیاری را برای تظلم خواهی روانه بغداد مرکز خلافت می‌کرد.

طبق روایت تاریخی در آن زمان، یکی از افرادی که برای شکایت و تظلم‌خواهی راهی مرکز خلافت می‌شود جوانی از خطه اصفهان است. او که از ظلم و ستم حاکم اصفهان به ستوه آمده، خیال می‌کند که خلیفه مشکلش را حل خواهد کرد، به بغداد می‌رود و در آنجا با اتفاقاتی روبرو می‌شود که فرجام زندگی نیکویی برایش شکل می‌گیرد. تمام این شرایط خاص و حدیث تشرّف مرد اصفهانی معاصر امام دهم علیه‌السلام دستمایه اولیه این رمان شده است.

این کتاب هم اکنون مراحل پایانی انتشار خود را طی می‌کند و برای نمایشگاه کتاب تهران از سوی انتشارات جمکران در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین