پایگاه اطلاع رسانی هیات‌ها و محافل مذهبی
۱۷:۱۰

۱۳۹۲/۰۵/۱۴
شهاب مرادی در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه 2 تلویزیون:

آيا سریال‌هاي ماه رمضان به فضاي روزه‌داری كمك مي‌كند؟/ شما هم نظر بدهید

من از همه مومنان و روزه‌داران درخواست می‌کنم که نظرشان را درباره سریال‌هایی که از رسانه ملی در لحظه های پس از افطار پخش می‌شود و ارتباط آن با فرهنگ روزه داری را از طریق شماره 162 به گوش مدیران محترم سازمان برسانند.
کد خبر : ۱۱۱۳۲

عقیق: حجت‌الاسلام شهاب مرادی، دیشب در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه سحر شبکه دو که با عنوان «ماه‌ترین‌ماه» به صورت زنده روی آنتن می‌رود، به بیان ضرورت فعالیت رسانه ای برای فرهنگسازی و ترویج روزه کله گنجشکی برای کودکان پرداخت و از اینکه سریال‌‌های ماه مبارک رمضان کمکی به فضای روزه‌داری مردم نمی‌کند، انتقاد کرد.

شهاب مرادی در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: اهل بیت برنامه‌شان این بود که فرزندان کوچکشان را به روزه گرفتن تشویق کنند و هر وقت که روزه به آنها فشار آورد افطار کنند. امروز ما وظیفه داریم که برای کودکان جامعه برنامه‌ریزی کنیم تا در همین سنین کودکی با فرهنگ روزه‌داری انس بگيرند. واقعا برای چشاندن شیرینی روزه‌داری به بچه‌ها، چه روشی بهتر از این وجود دارد؟

مرادی در ادامه به ضرورت تغییر سبک زندگی پرداخت و به سریال‌های ماه رمضان رسانه ملی انتقاد کرد و گفت: این سریال‌هایی که در لحظه‌های طلایی عبادت پخش می‌شود، چه کمکی به روزه‌داری مردم می‌کند؟ ما با پخش سریال‌های طنز و سرگرم‌کننده مشکلی نداریم، ولی سوالمان این است که سنخیت این داستان‌ها با ماه مبارک رمضان چیست؟

مجری برنامه در پاسخ به انتقادهای شهاب مرادی گفت: من خبر دارم که قرار نبوده این سریال‌ها در ماه مبارک رمضان پخش شود، به همین دلیل اساسا با چنین رویکردی ساخته نشده‌اند. مرادی نیز گفت: در این صورت من اگر جای مسئولان تلویزیون بودم، رسما از مردم عذرخواهی می‌کردم.

مجری برنامه برای دفاع از صدا و سیما به سریال دودکش اشاره کرد که در آن یک روحانی جوان حضور دارد، حجت‌الاسلام شهاب مرادی نیز ضمن تمجید از بازیگران توانمند سینما و تلویزیون گفت: سینما و تلویزیون ما بازیگران طنز بسیاری دارد که من با بسیاری از آنها ارتباط دوستانه دارم، ولی وقتی یک بازیگر طنز که چهره‌اش مردم را متبسم می‌کند با لباس روحانی ظاهر می‌شود، احساس پارادوكسيكال و تناقض در مخاطب ايجاد مي‌شود. پسر کوچکم مرا صدا زده و می گوید: بابا بیا ببین «بابا اتی» نقش آخوند را بازی می کند. خب اینها کمکی به دینداری نمی کند. مردم در ایامی که پذیرش معنویت و اخلاق را بیش از پیش دارند می توانند درس های زیادی را از این برنامه ها دریافت کنند. در حالیکه سریال های تلویزیونی رقیب جدی فعالیت های  مساجد شده است.

مجری برنامه، در ادامه شهاب مرادی را روحانی محبوب جوانان دانست و گفت: شما هنرمند هستید و قطعا مسئولان صدا و سیما به انتقادهای شما توجه می‌کنند. مرادی نیز با صراحت و لحن نرم همیشگی خود پاسخ داد: ما در همه احوال، انتقادهای خود را بیان می‌کنیم، حتی اگر باعث شود، مدتی از صدا و سیما دور بمانیم. من از همه مومنان و روزه‌داران درخواست می‌کنم که نظرشان را درباره سریال‌هایی که از رسانه ملی در لحظه های پس از افطار پخش می‌شود و ارتباط آن با فرهنگ روزه داری را از طریق شماره 162 به گوش مدیران محترم سازمان برسانند.

مخاطبان عقیق نیز می‌توانند علاوه بر تماس با 162 ، نظرات خود را در درباره سریال‌های مناسبتی ماه رمضان امسال و ارتباط آن با ماه میهمانی خدا و فرهنگ روزه داری در جامعه، از طریق بخش نظرات همین خبر اعلام کنند.



گزارش خطا

ارسال نظر
نظرات شما
بینام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱
با سلام از سریال دودکش به دلیل بازی هنر مندان خوب و ملو درامش رضایت داریم ولی مادرانه با حضور هنر مندان خو ب نتوانسته رضایت بیننده را جلب نماید ولی سریال خروس افتضاه است....
حسینی
سلام
به نظرم موضوع رو باید دقیق تر نگاه کرد.
با این تقسیم بندی شما موافقم ام در هیچ کدوم از این سریال ها در مورد روزه داری یا ماه رمضان صحبت نمی شه
این سریال ها را با عنوان مناسبتی دارند پخش می کنند اما هیچ ربطی به مناسبت ماه رمضان ندارند
ناشناس
افتضاح....اندک مطالعه ای نیاز بشر است.
عطا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
حق یا آقای مرادی است. این فیلم ها فقط مردم را از زندگی انداخته. خب عید پخش می کردید!
ناشناس
ایکاش بقیه ی روحانیون هم نسبت به چنین مسائل مهمی واکنش نشون بدن.
هادي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
من با نظر حاج آقا شهاب مرادي موافقم و به ١٦٢ هم حتما تماس مي گيرم
حسنی
ایول...آقا هادی
تدین
منم زنگ میزنم
سینا
|
UNITED STATES
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰
اون بخشی از سریال دودکش که پسربچه توی دیگ نشسته بود و دیگ از چرخ دستی افتاد بیرون و ... بعدش اون آقای روحانی با یه لحن مسخره ای یا ابوالفضل می گفتن و هیچ کاری هم نکردن یا قتی که داشت وضو می گرفت و قبای خودش رو اونجوی کرده بود، من و خونوادم اینقدر ناراحت شدیم که حد نداشت.

در کل چند سالی هست که این سریال های با عنوان مناسبتی خیلی بی خود شدن.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
ایکاش حداقل مسئولین صدا و سیما یکم بیشتر برای ماه رمضان احترام قائل بودن.
سیدمجید
نمی توان با این لحن همه مسؤولین صداوسیما رو با یک چوب زد.
اون مسؤولینی که نسبت به پخش این داستان ها و سریال ها مجوز داده اند مقصرند، اما خب برنامه خوب مخصوص ماه مبارک هم داشته ایم که باید قدردانی مناسب برای ترویج آنها انجام داد
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۸
واقعا که با این سریالهای مسخره ، حاج آقا درست می فرمایند ، باز سالهای گذشته یه سفره ی افطاری نشون می دادند

سریال دودکش خنده دار که نیست حتی لبخند را هم بر لب آدم خشک می کنند با آن دیالوگ های نچسب و سرسری

حاج آق واقعا تکه
نعمت اله نادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶
سریال دودکش با معیارهای اسلامی و رعایت محرم نامحرمی، هماهنگی مناسبی ندارد(شلوغ پلوغ است).
سریال مادرانه سریال خوب و نسبتاً تأثیرگذار می باشد ولی با فضای ماه رمضان هماهنگ نیست. اینکه حاج آقای مرادی با شهامت خاصی از مقام شامخ روحانیت دفاع نمودند کاملاً متین است. ای کاش سایر علما هم در این عرصه حرکتی داشته باشند!
بنده در تکمیل فرمایش حاج آقا عرض می کنم چندسال قبل بازیگر نقش امام رضا.ع. در سریال "در مسیر زاینده رود" نقش شخص معتاد را بازی کرده بود که اصلا انتخاب خوبی نبود.
در انتخاب نقشهای ویژه و مقدس، هم پیشینهء بازیگران و هم نقشهای آیندهء آنان باید مورد مطالعه جدی و متناسب با شخصیت معنوی باشد.
زینب
راجع به سریال دودکش خیلی به نکته خوبی اشاره کردید...متأسفانه دیدن اهمیت دادن به بحث محرم و نامحرمی در تلویزیون آرزوی متدینین شده...«قابل توجه مدیران تلویزیون جمهوری اسلامی»
حسنی
یادش به خیر سریال زیر آسمان شهر ... وقتی ی مرد در خونه را میزد،خانم خونه مانتوشو میپوشید و در را باز میکرد! اما الان همه با هم خواهر برادرن !!!!!! ............
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۱
سلام بانظر ايشان موافقم
صبور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۸
سلام
سریال طنز سراسر سال در حال پخش است. انتظار ما از سریال مناسبتی و بودجه ای که به آن اختصاص پیدا می کند اینکه که بتواند در فرهنگ سازی و ترویج روزه داری کمک کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۴
تو سریال دود کش هم نشان میدهد که صمیمیت =تحقیر
کاش به جای هزینه این سه تا سریال یه تیم فیلم بردار میفرستادند برا بازیهای والیبال
الانم هر سه تا کانال با هم سریال"وضعیت سفید" پخش میکردند والله بهتر بود!!!!
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۸
سریال مادرانه خیلی سریال خوبی بود،هر چند خیلی مناسبتی نبود.اما در مورد باقی سریال ها کاملا با آقای مرادی موافقم خصوصا در مورد نظرشون در رابطه با نقش جواد عزتی به عنوان آخوند
حورا
منم با نظر آقای مرادی کاملا موافقم به نظر من در سریال دودکش به هیچ وجه شان روحانیت حفظ نشده
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۸
سریال مادرانه خیلی سریال خوبی بود،هر چند خیلی مناسبتی نبود.اما در مورد باقی سریال ها کاملا با آقای مرادی موافقم خصوصا در مورد نظرشون در رابطه با نقش جواد عزتی به عنوان آخوند
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۱
به نظرم سریالی خوبه که بتونه حال وهوای مردم رو خوب کنه ،اما از طرفی اگر چاشنی اش معنویت باشه و به حال و هوای این روزا بخوره چه بهتر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۲
واقعا حرف دل ما رو زدن
هاشمی
آفرین به این انسان آزاده
از اینکه بقیه هیچی نمی گن اصلا خوشم نمی یاد

بابا یکم دل داشته باشید
وقتی یه مشکلی وجود داره شما ها هم وجود داشته باشید بیاین حرف بزنید

اینقدر از انتقاد کردن نترسید
محمدی
|
UNITED STATES
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۴
سلام
در این بین تنها شاید سریال دودکش نمره قبولی بگیرد. سریال مادرانه تنها غصه های پدران و مادران را اضافه می کند و سریال خروس هم که واقعا ضعیف است.
ناشناس
هیچ کدوم از این سریال ها ماه رمضونی نیست. بگو خب!
ناشناس
نقدتون منصفانه نیست. اتفاقاً بد نیست با دیدن این قبیل کاراکترها پدر و مادرها بیدارتر باشن و مقوله تربیت رو جدی تر بگیرن...
شما می خوای جدا از مسائل دردآورجامعه سریال هایی ببینی که فقط همه چی گل و بلبل باشه؟؟؟
حسن
ببخشید سریال دودکش چه نمره ی قبولی رو باید بگیره؟
احتمالا منظور شما اینه که توی تلویزیون اینقدر خانواده ها سگ و گربه اند که وقتی توی یک سریال همه با هم دوستند (و غریبه ها هم خواهر برادرند!) اون سریال مورد پسنده؟؟؟
حسنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۷
من ناراحتم که آقای لطیفی (کارگردان دودکش) مخاطبین را ....فرض کرده که فیلم وسط زمستون فیلم برداری شده و بازیگران در سریال بخاری روشن می کنن و 5تا5تا رو هم لباس می پوشن بعد آخوند (جواد عزتی!!!) فیلم میگه پیشواز ماه مبارک رمضان رفتم...!!! مشخصه که آخوند و مسجد و ماه رمضون رو تو فیلم گنجوندن!!که بگن کار مناسبتی ارائه دادیم.... شما باور می کنید کارگردان دودکش و صاحبدلان یکیه؟؟!!
حسنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۷
من ناراحتم که آقای لطیفی (کارگردان دودکش) مخاطبین را ....فرض کرده که فیلم وسط زمستون فیلم برداری شده و بازیگران در سریال بخاری روشن می کنن و 5تا5تا رو هم لباس می پوشن بعد آخوند (جواد عزتی!!!) فیلم میگه پیشواز ماه مبارک رمضان رفتم...!!! مشخصه که آخوند و مسجد و ماه رمضون رو تو فیلم گنجوندن!!که بگن کار مناسبتی ارائه دادیم.... شما باور می کنید کارگردان دودکش و صاحبدلان یکیه؟؟!!
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۶
آفرین به شهاب مرادی

حداقل تو حرف دل ما رو می فهمی
محسنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۲۸
سلام
واقعا جای انتقاد هم داره, صدا و سیما در زمینه ی فرهنگ سازی در مسائل دینی و مذهبی چند سالیست که خیلی ضعیف عمل میکنه
و در سریال ها بجای ترویج مسائل مذهبی و اخلاقی, متاسفانه ترویج مسائل غیر اخلاقی و تجمل گرایی رو مبنا قرار داده
و بجای تشکر از افرادی مثل حاج آقا مرادی که (انگشت شمار هم هستند) بسیار تیز بین و نکته بین و کاربلد هستند, عذر آنها را میخواهند و مدتی ازشون دعوت نمیشه در صدا و سیما
مهدی
گل کفتین!
معلوم نیست این بار چند وقت قراره به خاطر انتقاد از صدا و سیما از فیض صحبت های حاج آقای مرادی در تلویزیون بی بهره بشیم
تريلر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۸
احسنت به اونايى كه به 162زنگ مى زنند. و احسنت به حاج اقا شهاب مرادى كه با دل و جرعت از ماه رمضان و دين دفاع مى كند.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۱
چشممان به سریال خشک شد تا دیشب یه کلمه تو سریال مادرانه حرف از ماه مبارک رمضان زده شد بالاخره! (البته بی انصاف نباشم : از دیالوگ روزه کله گنجشکی کیف کردم!)
واقعا باید تاسف خورد که که از ظرفیت ویژه برنامه های بعد از افطار اینطوری صدا و سیما داره استفاده می کنه
یه دهاتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۳
سلام ما که خیلی اهل تلویزیون نیستیم ولی اونهایی که می بینن خیلی راضی نیستن. نمیدونم چرا آدم باید وقت عزیزش رو صرف کنه که یه داستان الکی غیر واقعی را ببینه که به نظر من کسی هم قرار نیست درس عبرت بگیره ولی واقعیت اینه که دودکش به هر قیمتی می خواد مردم بخندن حتی اگه به کسی یا به عقیده ای هم اهانت بشه
زهرا
|
UNITED STATES
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۱
کلا مضخرفن همشون،
دکترسید محمد اکرمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
متاسفانه صدا و سیما تا دانشگاه مورد نظر امام راحل (ره) فاصله زیادی دارد. در تمام سریال ها تجمل و فاصله از فرهنگ اسلامی و ایرانی موج می زند. در سال های قبل سریال های رمضان رنگ و بوی مذهبی جدی داشت که 3 سریال در حال پخش همگی فاقد آن اند.
asgari
|
FRANCE
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
آنچه که واضح است این است که مسئولان رسانه به اصطلاح ملی در پرداخت داستانها هیچ توجهی به نقشی که این مجموعه ها در تعریف سبک زندگی در میان اقشار مختلف جامعه دارند نمی کند، نه چهره ی اخلاقی و اجتماعی درستی از متن جامعه را به تصویر می کشند و نه تصویر صحیحی از دینداری به مردم ارائه می کنند. زندگی هایی که به تصویر کشیده می شوند همه اغراق شده، شعاری و بسیار دور از فضای زندگی واقعی مردم است. خلاء حضور کارشناسان مذهبی خبره به وضوح حس میشود. کاش گوش شنوایی میان مسئولان رسانه به اصطلاح ملی بود تا کلام جناب مرادی را به گوش جان درک میکردند تا بدانند که امانتی که به دست ایشان است محل نمایش سلایق شخصی نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
دقت حاج اقای مرادی در ارزیابی برنامه های صدا وسیما تحسین برانگیز استوای کاش قبل از بخش برنامه ها با افراد صاحب نظر که گاها نظرات مخالف ولی سازنده واصلاحی وارتقا دهنده دارند مشورت بشودوایکاش داشتن و بذیرفتن وتشویق تفکر نقاد و سازنده هم بخشی از منش اجتماعی ما بشود.
ناشناس
سلام/آخه مشکل اینجاست که اگر به تیتراژها یه نگاهی بیندازیم اسامی افرادی را به عنوان مشاور و مشاور فیلمنامه و مشاور-کارشناس مذهبی هم می بینیم اما .... !!!
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
سلام
سریال ها بدون هیچ اخساس مسئولیتی فقط به فکر جلب مخاطب با هر ترفندی هستند که میشه گفت در آن هم ناموفق عمل می کنند ، نه موضوعات جالب و قابل پیگیری دارند نه ساخت خوبی
کاملا با نظر خاج آقا موافقم
رفيع زاده
|
JORDAN
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
نظرات حاج آقا مرادي مانند هميشه درست است.صدا وسيما در باره روزه و روزه داري بايد خيلي فرهنگ سازي كند و خوبست از الان در مورد ماه رمضان آينده كار كنند.وقتي من اين شادي و شعف مردم كشورهاي عربي در ماه رمضان را مي بينم كه اصلا در ايران نيست غبطه ميخورم.
arshia
|
UNITED STATES
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
سلام
واقعا سریال مادرانه یک سریال مزخرف برای باب کردن روابط نامشروع دختر و پسری ترویج فساد و بدترین سریالی بود که می تونست پخش بشه تنها بااین سریال به دختران اجازه دادیم بدون اذن پدر و رضایت خانواده هر کار که دلشون خواست بکنن
شاید آزادی که الان عده ای به دنبالشن همینه
واقعا برای صداوسیما متاسفم همچین سریالی و در این دوران طلایی زندگی تایید و پخش کرد
ناشناس
از این قبیل سریال هارو باید برای عبرت گرفتن دید نه برای یاد گیری...اگر تربیت درست باشه دخران بدون اذن پدر و خانواده هرکار که دلشون بخواد نمی کنن.
حسین
باید عبرت بگیری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
جانا سخن از زبان ما میگویی!
حتما زنگ میزنم به 162.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
سلام
از حسن توجه جناب آقای مرادی و نقد منصفانه و راهگشای ایشون بسیار خوشحال شدم. واقعیت این سریالها چیزی نیست جز پر کردن وقت مردم بدون کوچکترین توجهی به فرهنگ غنی اسلامی...
چه خوب میشد مسولین محترم صدا و سیما برای ساخت چنین مچموعه هایی از نظرات کارشناسی عزیزانی همچون حاج آقای مرادی بهره میگرفتند تا شاهد اتلاف اینچنینی وقت و انرژی و سرمایه مردم نباشیم.
ایمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
نه تنها سریالها که برنامه های استیجی پارکها و شبکه های تلویزیونی هم سنخیتی با ماه مبارک ندارد. جشن رمضان سالهای قبل درواقع گلریزان برای نیازمندان بود اما الان فقط شده محلی برای نشستن پای صحبتهای بعضا کم ارزش هنرپیشه هایی که اساسا برای سخنرانی کردن وجود ندارند! آنها هستند تا بازی ارائه کنند و بافیلمنامه و هنر خودشان و کارگردان، مفهومی را ارائه کنند نه که جلوی مجری بنشینند و افاضه کنند! حداقل اینکه افاضاتشان ربطی به ماه مبارک و معنویت آن ندارد.
ناشناس
بعضی ها شون همچین در مورد خدا و آخرت و ... نظر می دن که معلوم نیست دقیقا از کدوم عرفان حرف می زنن!!
ادم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
چرا انقدر ما دنبال اموختنيم و وضعمون بهتر نميشه؟
اين همه سريال با محور اخلاقي از صدا وسيما پخش شد اگر مي خواستيم تا حالا از سريال ها چيزي ياد بگيريم گرفته بوديم.
من خودم سريال ها رو نمي بينم اما سريال دودكش لحظه هاي خوبي و براي اطرافيانم ايجاد كرده كه باعث لبخند روي لب بنده هاي خداست و
اين خودش در اين ماه خدا بسيار ارزشمنده
انسان
چون آموختنمون در حد گوش کردن و فراموش کردن شده!

مثل الان
شما نیاموختی که دقیق نگاه کنی!
مسئله سریال دود کش یا فلان سریال نیست
مسئله اینه که این سریال ها به نام سریال مناسبتی پخش می شن اما کدوم مناسبت؟؟!!
حسین
مسخره ترین فیلمی که تو عمرم دیدم همین دودکشه
نادر
ببخشید از کجا آوردید که لبخند روی لب بنده های خدا ارزشمنده؟؟؟
اون لبخندی که ارزش داره وقتیه که دل کسی رو با احسان و نیکی و رفع مشکل شاد کنید تا خوشحال بشه
نه لبخندی که حاصل هجو و دلقک بازیه که مصداق لهو و لعبه و همواره از اون نهی شده خصوصا در این ماه خدا
اگه این کار ارزشمنده پس جوک گفتن در ماه رمضان توصیه شده؟
ائمه برای مردم جوک می گفتند؟
از اون طرف گریوندن مردم در مراسم احیا و مناجات هم بی ارزشه پس نه؟
ارزو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
شجاعت و جسارت حاچ اقا مرادی مثال زدنی است.علیرغم انتقاد ناپذیری صدا وسیما و حتی مدتها محرومیت ایشان از برنامه ها به خاطر انتقاد شان نسبت به سریال او یک فرشته بود باز هم همانند گذشته از موضع دین و اخلاق دفاع و شجاعانه نقدشان را مطرح کردند.کاری که بعضا افراد بخاطر حفظ موقعیت از آن اجتناب می کنند
امیرالمومنین می فرمایند:
لا أَشجَعَ مِن لَبيبٍ؛
شجاع تر از خردمند، وجود ندارد.
سولماز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
این همه سریال با محوریت اخلاقی؟؟!!!
هرسال دریغ از پارسال! دلتون خوشه ها

اینکه لطف کنن در اه رمضان پای سفره ی افطار یک سریالی که حال و هوای این ماهو داشته باشه بسازن کار سختیه؟؟
سریال مادرانه که 27 ماه رمضون تازه ماه رمضونشون اومده
دودکشم که حسرت یک بار خندیدن رو به دلمون گذاشت
از آقای لطیفی خواهشمندیم دیگه سمت کار کمدی نره واقعا جیزه، اوف میشن
هر کسی را بهر کار ساختن به قرآن
آقای زرغامی پیشرفتتون واقعا قابل ستایشه ها ، یه اسفندی چیزی دود کن
ناشناس
ضرغامی درسته نه زرغامی!!!
سروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
حرف حاج آقای مرادی اینه که سریال ها بدرد ماه رمضان نمی خوره.
اکثر کامنت ها رفتن تو حاشیه و نقد سریال ها.
اصلاً تیتر این صفحه اینه که نظر بدید نه اینکه سریال ها رو نقدشون کنید و بگید کدوم بده و کدوم عالیه و... .
سروری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
یادمه چند سال پیش هم ایشون در مورد سریال او یک فرشته بود حرف زدن و صدا و سیما هم نشنیده گرفت و بعدش سریال های بسیار مشکل دار اغما و سقوط یک فرشته و .. رو کار کرد و پخش کرد.

حالا هم معلوم نیست این صدا و سیما چه وقتی گوش شنوا پیدا میکنه!
ناشناس
از نظر شما اغما مشکل دار بود؟؟!!
به حق چیزای نشنیده...
محمدی
یادش به خیر سال ۸۴ بود در برنامه خانواده شبکه یک آقای مرادی نقد منصفانه ای کرد و ما آقای مرادی را ندیدیم تا سال ۸۵ در برنامه مردم ایران سلام و سال ۹۰ در برنامه پارک ملت ایشون با گلایه اعلام کردند که آن زمان شش ماه ممنوع التصویر شدند بابت یک انتقاد یک دقیقه ای!!!!!
سعادت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷
سلام
پس از شنیدن نظر ایشون به 162 زنگ زدم و مخالفت و اعتراضم رو در مورد فیلمها اعلام کردم
سعادت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸
سلام
پس از شنیدن نظر ایشون به 162 زنگ زدم و مخالفت و اعتراضم رو در مورد فیلمها اعلام کردم
پورمند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
را بودجه سیما باید به چنین سریالهایی اختصاص پیدا کند؟ سریالهایی که صفت مناسبتی بودن را یدک می کشند
آیا ماه مبار رمضان یک اتفاق یا رویداد غیر قابل پیش بینی ست که نتوان متناسب با آن فیلم ساخت ؟
مرضیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۶
به این روحانیت معزز بگویید نمی تونید ببینید چهارتا سریال طنز برای مردم ساخته بشه تا خلق الله کمی بخندن؟ عقیق اگه راست میگی منتشر کن
صبور
یعنی واقعا فکر می کنید تلویزیون سریال طنز کم پخش می کنه؟؟ فکر می کنم وقتای دیگه کمتر تلویزیون می بینید.
راضیه
سلام/مخالفتی با اینکه سریال طنز ساخته و پخش شه نیست.موضوع این است که سریالی که عنوان "سریال (مناسبتی) ماه مبارک رمضان" را یدک میکشد باید مرتبط با این ماه و حال و هوای آن باشد و به تبلیغ و ترویج آداب و سنت های این ماه بپردازد.
[بگذریم از اینکه طنز بدون توهین و حقارت و... هم می تواند طنز باشد ]
ناشناس
خنده بازار بس نیست برای خندیدن؟؟؟
معلومه که شما طالب خندیدنی پس بهتر بری سیرک...
ایشون این حرف رو برای کسایی زدن که حالیشونه...
تو فضای ماه رمضون آدم باید سعی داشته باشه به خدا نزدیک تر بشه نه اینکه فقط بخنده...
ایشون اگه به فکر ما نبودن این حرفو نمی زدن تا افرادی مثل شما این افکار جاهلانشون رو بیان کنن!!!
راستی روحانیت جمع روحانی است.!!
یک کارشناس رسانه
مرضیه خانوم واقعا که بی انصافی
یا آقای مرادی را نمی شناسی یا نمی دانی مهربانی و خنده و شادی چیست
ناشناس
همچینی نوشتی اگر راست می گی منتشر کن که انگار خودت هم می دونی نظرت خیلی بی ربطه

آخه کی گفته خندیدن بده؟
حداقل قبل از اعلام نظر متن رو بخون
ناشناس
آیا خندیدن خلق الله با هجو کار خوبیست؟؟
مهیار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۹
هر چی نظر منتشر کردین موافق بودهريال تابلوئه که مخالف ها رو منتشر نمی کنین.
عماد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۱
اتفاقا امسال سریال های ماه رمضونی از فضای ماورایی و تخیلی دراومدن. خیلی هم خوبه. من زنگ زدم 162 تشکر کردم. البته قبول دارم خروس لوسه، ولی باز هم بد نیست.
یا عماد من لا عماد له
من اون شب صحبت های آقای مرادی را دقیق گوش کردم ایشون هم به سریال های ماورایی و جن و جن بازی و شیطان و ... نقد داشتند و هم این سریال های مناسبتی ««بی ارتباط با ماه رمضان»» لطفا دقت کنید بحث و مسیله ارتباط با روزداری و حال و هوای ماه رمضان است.
میرعماد
من نمی دونم چرا شما اینقدر ساده می گیری؟
بین سریال ماورایی و سریال سردستی بی ربط قرار نیست که حتما یکی رو انتخاب کرد

یه گزینه ی دیگه هم وجود داره به نام "راضی نیستیم برو بهترش رو بیار"

چرا همیشه باید بین چاه و چاله انتخاب کرد؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۴
در پاسخ به کاربر مرضیه
به نظرم روحانی معزز تصمیم دارند سطح سلیقه مخاطب رو بالا ببرند،کسی مخالف با شادی خلق الله نیست،همین سطحی نگری باعث شده که کارگردانی که سریال موفق صاحبدلان رو در کارنامه اش داشت باسریال هجوی مثل دود کش از ببینده ها در ماه مبارک پذیرایی کنه
مصطفی طالبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۵
دودکش عالیه...

من توی این چند سال که سریالها رو پیگیری میکنم وضعیت سفید و دودکش (توی ژانر طنز)عالی بودن...فرا تلویزیونی بودن...البته توی طنز این دوتا روگفتم ...در ژانرهای دیگرهم فیلم های خوب و ماندنی زیادی داشتیم...
دودکش نکات دینی و اخلاقی رو به زیباترین نحو نشون میده+واقعات اجتماعی
البته باید دقت کنیم که نباید به آثار گذشته لطیفی توجه کنیم...
به نظر من لطیفی با این سریال زاویه ای180درجه ای نسبت به گذشته خود گرفته...با کمی اغماض150 درجه!!!
حسن
سلام
من بیشتر دیدم همدیگر رو تحقیر میکنن و بهم احترام نمیذارن. ندیدم هم کسی فرایض دینی را بجا بیاورد!!!
ادم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۲۴
انسان عزيز حالا موضوع و محور سريال ماه رمضوني نباشه...اين كه در ماه خدا مردم و مسولين مشكلات جامعه خودمون مثل فقر اقتصادي مثل عدم اجراي تربيت صحيح والدين و...به تصوير كشيده بشه كه يك تلنگر براي حل مشكلات بهمون بزنه بهتره يا اينكه فقط حال و هواي ماه رمضوني داشته؟؟؟؟؟؟مهم پيام سريال به مخاطبه عزيز من
رمضان ماه سازندگي و رفع مشكلاته حال شايد با ديدن مشكلات جامعه به رفع مشكلات كمك بشه
بابا تا كي دنبال پوسته دين و حاشيه...
ناشناس
سلام
این فرمایش شما فرصت سوزی بنظر میاد! اینطور نیست!؟
ناشناس
دوست عزیز شما گول خوردی
پیام سریال هجوه، مشکلات رو کرده دست مایه
چهراد
همه ی فیلم سازهای گیشه ای همین را می گویند
می گویند ما مشکلات را نشان می دهیم
و ما هم باور می کنیم و فیلمشان را می بینیم
این فکر اشتباه کی از سر ما در می آید خدا می داند
نشان دادن وضع موجود کمکی به رسیدن به وضع مطلوب نمی کند
ستایش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۲۵
به نام حضرت حق
حاج آقای مرادی حرف درستی زدند ایکاش کمی فقط کمی مسئولین واقعا احساس مسئولیت کنند بابت زمانهایی که از مردم می گیرند باید انشاءالله آن دنیا جواب بدهند. بعضی تمایلی به دیدن و حتی شنیدن این برنامه ها ندارند اما گاهی ناگزیزند چون باقی اعضای خانواده پای این برنامه ها می نشینند
یا علی
حسن م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
وقتی معاون سیما داشت لیست برنامه های مناسبتی ماه مبارک رو می گفت، حس کردم خودش خجالت نمی کشه این اسم ها رو میاره؟
به مناسبت ماه رمضان، سریال های دودکش!!، خروس!!!!، و مادرانه رو در دستور کار داریم.
تأسف بار بود
من زنگ زدم 162 این مطلب رو گفتم و گفتم که ارزیابی جامعه ی مذهبی از محتوای سریال ها افتضاح بود و چند پیام مذهبی هم که در اون ها بود، خیلی تابلو و مستقیم بود که مثلا حاج آقا مجتهدی گفتند فلان.
ضمنا از حاج آقا مرادی هم اسم بردم و صحبت های ایشون رو تأیید کردم. فکر می کنم لازمه همه این کار رو بکنیم که صدا و سیما بدونه که چه بدنه ای حامی ایشون هستند، نه آقای لطیفی
عبداالهی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
با سلام
من و همسرم از همان شب ابتدای ماه رمضان حتی وقت خود را صرف بررسی سریالهای شبکه های مختلف نمی کنیم چراکه مسئولین زیرربط هم زمانی راصرف آسیب شناسی و بررسی تخصصی نمی کنند و تنها زمان میلیونها نفر را به طرز غیر منصفانه ای به حدر می دهند. من اصلا رضایتی از این چنین سریالها ندارم .
هانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
سلام.خیلی ممنون از حاج آقا.درست میفرمایند.
لذت بردم از اینکه اسم حاج آقا مجتهدی رو شنیدم.و به روزه ی کله گنجشکی هم اشاره شد.
ولی بنظرم بهتر از سریال های سالهای گذشته هستن.حداقل از به تصویر کشیدن آخرت و فرشته و شیطان و جهنم و... که بصورت غیرکارشناسی شده بود,بهترن.
و ای کاش کارگردانان و مسوولین بیشتر به نظر کارشناسان مذهبی توجه کنن.
البته 162 هم زنگ زدم و از آقای مرادی تشکر کردم
دانشجو مذهبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
من با نظر حاج آقا موافق نیستم
ماه رمضان زمان ناسبی برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامیه و سریال دودکش به خوبی یک زندگی آرام و مناسب را به تصویر کشیده است. در این زندگی مشکلات هست ولی همواره پشت و پناه همند. این سریال مثل خیلی از سریال های دیگه از سبک زندگی اسلامی پرت نیست.
نقش روحانی در این فیلم هم توهینی به روحانیت نیست. روحانیون که لزوماً نباید به صورت افرادی خشک به نمایش در بیان
کلانتریان
منم اتفاقا با نظر شما موافق نیستم توی این سریال تنها چیزی که دیده نمیشه آرامشه ! آقای مرادی هم نگفتند که روحانیون باید به صورت افراد خشک دیده شوند !اما توی این سریال شان روحانیت حفظ نشده حتی گاهی متاسفانه توهین هم شده .دز ضمن فکر نمی کنم اختلاط زن ومرد و گرفتن پول نزول ربطی به سبک زندگی اسلامی داشته باشه!
ناشناس
برادر جان تو اين سريالها چقدر از روزه داري حرف زده شده.چقدر سبك زندگي اسلامى در حال بيان؟؟؟
ناشناس
1.در مورد روحانيت پيشنه بازيگر مهم است.2.جديت و اهتمام تو كار اخوندي وجود دارد كه وقتي مثل اين بازيگر نقش اخوند رو بازي ميكنه ديگه مردم منتظر رفتار اصلاحى يا بيان احكام و غيره نيست بلكه منتظر يه جمله يا حركتي كه باعث خنده شود, هستند.
ستوده
استفاده از بازیگران با پیشینه خاص فقط مختص نقش روحانیت نیست. گاهی نقش یک خانم بسیار محجبه و مومن و... را کسی بازی می کند که همزمان تصاویرش با بیشترین حد آرایش و بیحجابی و... در اینترنت و مجلات منتشر میشود که این خیلی تأثیر منفی دارد.

توجه: روحانی سریال دودکش متأسفانه وسواسی است و به آب و خیسی حساسیت دارد نمیدونم منظور نویسنده چی بوده؟؟؟؟
دانشجو مذهبی 2
همه چی آرومه ما چقدر خوشبختیم نه؟
به خوبی یک زندگی آرام و مناسب را به تصویر کشیده؟
زندگی آرام هر روز با توهین و دروغ به همه؟
لابد سرگرد کلانتری هم اسکول نیست در این سریال؟
لابد روحانی هم اسکول نیست در این سریال؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴
سلام
بانظر حاج اقا موافقم و اين انتظاربايد از صدا و سيما داشته باشيم كه به دينداري كمك كند.نه اشاعه سبكهاي فرنگى"!!
ستوده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۰
مسأله این است که:
در ایامی مانند ماه رمضان که پذیرش مردم برای معنویت بالاست انتظار این است که سریال‎هایی که به این مناسبت ساخته می‎شوند به تقویت و افزایش حس ماه رمضان، تقویت حس روزه داری، تقویت تمایل کودکان و نوجوانان به روزه داری، تقویت تمایل مردم به افطاری دادن، آشتی دادن و سایر توصیه‎های رسول خدا (ص) بپردازد اما متأسفانه این سریالها هرگز این کارکرد را ندارند و مناسب شأن بالای مردم و مومنین نیستند.
اضافه کردن چند صحنه و جمله در مورد ماه رمضان در پایان سریال هم هیچ فایده ای ندارد و خیلی نچسب و مصنوعی است.
و حتی گاهی آموزشهای ظاهرا دینی و اخلاقی هیچ شباهتی به دستورات دین ندارد مثل سریال شبکه سه که شبیه یک افسانه است
مهیا
افسانه رو خوب اومدی آبجی
مادرانه نه داستانش هیچ موقع ممکنه برای کسی اتفاق بیافته (فوقش برای دویست سیصد نفر توی جامعه ی هفتاد میلیونی)
نه دستورات مذهبی که میده به درد کسی می خوره
چندتا پیام مذهبی تابلو هم توی رو میزنه!!
منتقد
اتفاقاً من اینجوری فکر نمی کنم و نظر شما رو قبول ندارم.
از نظر من شما یا سریال مادرانه رو ندیدی یا ...!!! .
شما می گی:تقویت حس روزه داری، تقویت تمایل کودکان و نوجوانان به روزه داری، تقویت تمایل مردم به افطاری دادن، آشتی دادن و سایر توصیه‎های رسول خدا (ص) نپرداختن.
ولی توی این سریال (مادرانه):
1.از اخلاقی ترین کارها این بود که نقل قول های زیادی از مرحوم حاج آقا مجتهدی می کرد(دینی).
2.حاج آقا ثانی خانواده مریم رو برای سحری دعوت کرد(تقویت تمایل مردم برای افطاری و سحری دادن).
3.ارسلان روزه کله گنجشکی گرفت با تشویق مریم(تقویت تمایل کودکان به روزه داری).
4.صمیمی بودن دوستی محمد جواد و اردلان و نهیب زدن محمد جواد در بیش تر مسائل اخلاقی(ثبات دوستی که خودش یکی از توصیهای رسول خدا.ص.است.)
5.حضور کارکتری مثل حاج آقا ثانی، سرپرستی یتیم،وقف و... (دستورات دینی)
این دلایل کافی برای اثبات نکته های خوب این سریال؟چرا شبیه افسانه باشه؟سریال مادرانه کاملاً سریال اجتماعی بود... .
باتشکر از زحمات کارشناسان محترم سایت عقیق.
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶
سلام
موافقم، و میگویم برخی از سریالها دون شان مخاطب روزه دار هستند.
فرصت بعد از افطار در جمع خانواده زمان بسیار مناسبی است تا نکاتی مطرح بشود که فرهنگ ساز باشد چون تاثیرپذیری بسیار بالاست. این سریالها نه تنها فرهنگ ساز نیستند بلکه راویان صادقی هم از وضع موجود جامعه نیستند و به برداشت های غلط از جامعه دامن میزنند. فضایی که در ماه مبارک باید به تبلیغ دوچندان دینداری و تشویق به روزه داری و تکریم مذهبیون اختصاص داده شود، به بی راهه کشیده شده است و انتظارات جامعه را برآورده نکرده است.
تريلر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶
من كه زنگ مى زنم به162. هركى موافقه زنگ بزنه.باتشكّر.
Hoora
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۲
سلام
کاش صدا وسیما از ظرفیت عظیم ماه مبارک رمضان برای ارتقاء سطح دینداری مردم استفاده میکرد .جدا از انتقادهایی که به سریال های ماه رمضان به لحاظ ساختاری وارد است ,مهمترین نقد وارده به این 4 سریال خالی بودن از هرگونه مفهومی است که مرتبط با ماه مبارک رمضان باشد.
ستاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۹
صدا وسیمای ما دچار نوعی افراط وتفریط شده،سالهای قبل در سریال ها با شیطانی لجوج ،جان سخت و قدرتمندی طرف بودیم که با هیچ آیه و ذکری از شرش خلاص نمی شدیم و در حال حاضر سریالی را نمی بینیم که حداقل به مناسبت ماه مبارک ،محوریت دینی و معنوی داشته باشد،البته در این بین سریال مادرانه در قسمت های آخر جبران مافات کرده و با تبلیغ روزه کله گنجشکی این سنت زیبا و قدیمی رو مجدد یادآوری کرد.علاوه بر آن تاکید بر احترام به والدین و عقوبت ناشی از عاق والدین/ پوشش خانم ها در سریال (هر چند گاهی اوقات افراطی می شد)و... در کل سریال خوب و آموزنده ای بود
zeinab
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۴
سلام
حاج آقا به نکته مهمی اشاره کردند که "نشان دادن وضع موجود کمکی به رسیدن به وضع مطلوب نمیکند"
ضمنا این همه نارضایتی متدینی از برنامه های صداوسیما که در سایتهای مختلف دیده میشود اگر به 162 اطلاع داده شود حتما در برنامه ها موثر است. مشکل اینجاست که متدینین منفعل هستند و اظهارنظر نمیکنند.
هریک از ما که از برنامه ای انتقاد یا رضایت داشته ایم چندبار به 162 زنگ زده ایم و نظرمان را بیان کرده ایم؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۴
شهاب جان خدا تو رو برای ملت ایران حفظ کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳
به 162 زنگ بزنید تأثیر داره بخدا من اطلاع دارم
اگر 500 نفر زنگ بزنن صحبت های حاج آقا مرادی رو تأیید کنند تلویزیون مجبور میشه فکری بکنه
محتوای سریال ها به ترتیب شبکه:
هجو، هجو، استرس
بازیچه ی سریال ها به ترتیب شبکه:
فقر، معلوم نیست!، مال حرام و تربیت
این سریال ها رو تلویزیون همیشه میگذاره و ما هم اعتراضی نداریم
فقط اعتراض اینه که چرا اسم مناسبتی رمضان روی اینهاست؟؟
خديجه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
با نظر حاج آقا كاملا موافقم.
متأسفانه در اين جا و دربرابر اين صداو سيما كه گهگداري اسلامي بودن را فراموش ميكند ماييم و يك شهاب مرادي كه حرف دل ما را بي ترس بيان ميكند.
سريال هايي كه هيچ بويي از اسلام نبردن به اسم ماه رمضاني وارد ميشن ، در بيست و نه قسمت با مواد مخدر و فندك و روابط دختر و پسر پيش ميرن و فكر كردن اگه دوبار عكس آيت الله عزيز مجتهدي رو روي طاقچه نشون بدن و براي اينكه از خجالت ملت دربيان آخرش يه سفره بچينن و يه حليم و دارچين هم توش اون قبليا رو خنثي ميكنه.
نه والا . فوكوس ملت رو رو قبليا بيشتر ميكنه.
يا دودكش كه با تعبير درست پسر آقاي مرادي بابا اتي روحاني شده بعد فكر كرده با جلف بازي هاش و بازي ضعيف و بكار بردن الفاظي مثل آقا فيروز (ه چيه اسمشم نميدونم &( ) كه واقعا مرسوم نيست هم روحانيون رو جلف نشون بده هم سريالو مذهبي .
كه با ديدن اين قسمت هاي پارادوكسيكال آدم شك ميكنه كه اينو اخيرا به سريال اضافه كردن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
سلام
با تشکر از جناب آقای مرادی
این سریال ها شاید خوب باشند اما حقیقتا هیچ کمکی به فرهنگ روزه داری نمی کند
بهتر است بیشتر دفت کنیم و انفعال را کنار بگذاریم
Nima
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۸
واقعاً كمكي نمي كند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۵
سریال های امسال عالی بود...
یکی دلش باشه میره دنبال جو مذهبی...
عادتمونه از همه چی ایراد بگیریم
از بس خشک مذهبی بازی در آوردیم وضع جوونامون اینه دیگه...
نقطه های مثبطشو ببنید...مساعدت مسجد و اعتقاد حتی با دست خالی...
همدلی حتی تحت فشار...احترام به والدین...عاقبت مال حروم...باور به این اعتقادات...اینا سفارش دین نیست؟فقط نمازو روزه؟
سیدحمزه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کمکی به حال و هوای ماه رمضون نکرد ولی سرگرم کننده بود. بالاخره اکثر مردم سریال‌ها رو دنبال کردن. ظاهراً متاسفانه رسانه ملی نمیتونه سریال مذهبی و جذاب بسازه. البته سریال صاحبدلان چند سال پیش بد نبود
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۱
نه کمکی نکرد.مثلا نمیتونست روی پدیده ی روزه خواری علنی که گاهی درجامعه مشاهده میشد تاثیربذاره وقبح اون رو یاداوری کنه؟
تو این سریالهای مثلا مناسبتی تازه تو قسمت های اخر رسیدیم به اول ماه رمضان!!خب قبل از ماه مبارک برای استقبال پخششون میکردن
پرواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۷
به واقع امسال صدا و سیما باید پاسخگو باشد به مردم
بدلیل هزینه و وقتی که از مردم تلف کرد
  • پربازدیدها
  • تازه ها