عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
سفر به عتبات از جمعه متوقف شد، اما با توجه به مذاکرات ایران و عراق برای رسیدن به نتیجه در زمینه برقراری سفر به عتبات، به نظر می‌رسد سفرهای هوایی به عتبات در روزهای آینده از سرگرفته شود.

عقیق:سفر زمینی به عتبات پس از بسته شدن مرزها متوقف شد و پس از آن با توجه تصمیم مسؤولان عراقی، سفرهای هوایی به عتبات نیز در حالت تعلیق درآمد.

به طوری که اکنون سفر زمینی و هوایی به عتبات انجام نمی‌شود و هیچ زائری طی روزهای اخیر به عتبات سفر نکرده است. اما با این حال سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اعزام زائران به عتبات، همچنان از متقاضیان این سفر معنوی ثبت‌نام می‌کند.

به گفته محمد آزاد، سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت سفر به عتبات از جمعه دوم اسفندماه متوقف شده است و مسؤولان در حال بررسی و مذاکرات با طرف عراقی به منظور رسیدن به نتیجه مناسب برای اعزام زائران به عتبات هستند و قرار است دوشنبه نتایج آن قطعی شود.

یک منبع مطلع در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اهمیت باز شدن مسیر عتبات برای زائران آن هم در ایام ماه‌های رجب تا رمضان گفت: هم‌اکنون طرف عراقی هم تمایل به باز شدن مرزها و ازسرگیری سفر به عتبات دارد، اما با توجه به برخی مسائل بهداشتی امکان دارد که برقراری این سفرها با کمی تعویق انجام شود و پیش‌بینی می‌کنیم که در روزهای آینده سفر هوایی به عتبات برقرار شود.

البته به منظور سهولت اعزام زائران به عتبات، با مذاکرات انجام شده بین ایران و عراق، مقرر شده است که زائران و مسافران ایرانی از سه‌‌شنبه اول ماه رجب تا پایان ماه رمضان بدون اخذ ویزا به عراق سفر کنند. این امر در حالی است که پیش از این زائران باید برای سفر به عراق اقدام به اخذ ویزا می‌کردند که طبق توافق صورت گرفته از اوایل سال جاری هزینه ویزای عراق حذف شد.

با توجه به اینکه سفر به عتبات از دو روز آینده بدون ویزا انجام می‌شود، به طور حتم بسیاری از زائران تمایل به سفر زمینی به عتبات دارند، اما هم‌اکنون به گفته مسؤولان اعزام زائران از مرزها متوقف شده است و نه تنها کاروان‌های زیارتی و حتی زائران به صورت انفرادی بلکه محموله‌های تجاری نیز از مرزها نمی‌توانند خارج شوند.

با این وجود به گفته سرپرست معاونت عتبات حج و زیارت، زائران ایرانی که در عراق حضور دارند، می‌توانند به راحتی به کشور بازگردند و مشکلی در زمینه بازگشت زائران به کشور نیست.

بر همین اساس، به نظر می‌رسد که طی روزهای آینده سفر به عتبات مجدد برقرار و زائران بتوانند به سفر کربلا مشرف شوند، اما با این حال باید منتظر نتایج مذاکرات ایران و عراق در این زمینه باشیم.

به گزارش فارس، سفر زمینی به عتبات پس از ۴ ماه وقفه از ۲۶ بهمن برقرار شده بود که در کمتر از یک هفته این سفرها متوقف شد و به نظر می‌رسید که سفرهای هوایی از عتبات همچنان ادامه داشته باشد، اما با تصمیم مسؤولان این سفرها هم متوقف شد و هم‌اکنون هیچ اعزامی به عتبات از سوی سازمان حج و زیارت انجام نمی‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین