عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
محسن اسماعیلی:
عضو مجلس خبرگان گفت: انقلاب اسلامی تمام معادلات حاکم بر جهان مادی را دگرگون کرد و گفتمانی نوین برای اداره جوامع با عنوان مردم‌سالاری دینی ارائه کرد.

عقیق:محسن اسماعیلی به مناسبت دهه فجر در گفتگویی گفت: به فضل خدا و به رغم خواست و خشم دشمنان، استوار و امیدوار در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم. انقلابی که به اعتراف دوست و دشمن تمام معادلات حاکم بر جهان مادی را دگرگون ساخت و گفتمانی نوین برای اداره جوامع با عنوان مردم سالاری دینی ارائه کرد. خدا را بر این نعمت سپاسگزاریم و از او می‌خواهیم تا همه ما را برای پاسداری از شعارها و آرمان‌های آن موفق بدارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام فقید با حکمت مثال زدنی در وصیت نامه سیاسی- الهی خود نوشت بی‌تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است و رمز پیروزی را ملت می‌داند و نسل‌های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن: انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد بوده است.

محسن اسماعیلی ادامه داد: امام همچنین می‌فرمایند اینجانب به همه نسل‌های حاضر و آینده وصیت می‌کنم که اگر بخواهید اسلام و حکومت الله برقرار باشد و دست استعمار و استثمارگران خارج و داخل از کشورتان قطع شود، این انگیزه الهی را که خداوند تعالی در قرآن کریم بر آن سفارش فرموده است از دست ندهید و در مقابل این انگیزه که رمز پیروزی و بقای آن است، فراموشی هدف و تفرقه و اختلاف است.

وی اضافه کرد: بنابراین ما و همه کسانی که دل در گرو این حرکت مقدس الهی دارند، حداقل دو وظیفه سنگین بر دوش داریم. نخست آنکه همواره مراقب انگیزه‌های درونی خود باشیم و ضمن استمداد مداوم از محضر باری تعالی به طرز سختگیرانه و وسوسه آمیزی مراقبت کنیم تا مبادا حتی در اعماق ضمیر خویش دچار خودخواهی، قدرت طلبی، درشت گویی و خودشیفتگی شویم.

محسن اسماعیلی همچنین عنوان کرد: وظیفه دوم ما که کمتر چیزی به اندازه آن مورد تأکید و سفارش امام عزیز بود حفظ وحدت است و اینکه بشنویم این هشدار پروردگار را که فرمود نزاع و کشمکش نکنید، تا سست نشوید و قدرت و شوکت شما از میان نرود و اینکه باور کنیم ما هم مخاطب آنیم. پیداست که مقصود از دعوت به وحدت، نادیده گرفتن نقص‌ها و خطاها و نقدها نیست. مقصود آن است که به رغم اختلاف نظرها، رمز پیروزی را فراموش نکنیم و هرچه فریاد داریم بر سر دشمن اصلی بکشیم و دیده خود به بد دیدن از خودی‌ها آلوده نگردانیم.

وی سپس اظهار کرد: دشمنان اسلام، بدخواهان ایران و سیلی خوردگان از انقلاب در صدد آن هستند که از نقدهای دلسوزانه، آتش تفرقه‌های کینه‌توزانه بیافروزند و پیوند محبت‌آمیز فرزندان اسلام و ایران را از هم بگسلند. غافل از آنکه به مدد پروردگار تربیت دینی و ملی ما اجازه تعبیر چنین خواب آشفته‌ای را به آنان نخواهد داد.

محسن اسماعیلی یادآور شد: ما تربیت یافتگان و شیعیان امامی هستیم که می‌گفت حریص‌ترین فرد نسبت به حفظ وحدت جامعه است. آن هم نه فقط وحدت بلکه بالاتر، وحدت به همراه الفت. چنانکه در نامه‌ای نوشت: «وَلَیْسَ رَجُلٌ فَاعْلَمْ أَحْرَصَ عَلَی جَمَاعَةِ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ وَأُلْفَتِهَا مِنِّی». ما پیرو و دلداده چنین مکتبی هستیم و با انجام آن دو وظیفه بزرگ، یعنی پاک نگاه داشتن انگیزه‌ها و حفظ همبستگی و انسجام ملی، نصرت الهی نیز بی تردید نازل می‌شود و افقی روشن فراروی ما خواهد بود.

وی افزود: به تعبیر رهبر فرزانه در بیانیه گام دوم انقلاب، با نگاهی واقع بینانه باید گفت امروز دلیلی برای ناامیدی وجود ندارد و البته همان طور که خود ایشان تأکید فرموده‌اند که نخستین توصیه من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است، بدون این کلید اساسی همه قفل‌ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت.

محسن اسماعیلی در پایان گفت: ان شاء الله حضور هرچه با شکوه تر آحاد ملت در راهپیمایی بیست و دوم بهمن و سپس در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نشانه‌ای آشکار از این امید و نگاه خوش بینانه و مایه یأس و نابودی دشمنان و پاداش بزرگ دنیا و آخرت خواهد شد. خداوند در آیه ۱۲۰ سوره توبه می‌فرماید: این به خاطر آن است که هیچ تشنگی و خستگی و گرسنگی در راه خدا به مؤمنان نمی‌رسد و هیچ گامی که موجب خشم کافران می‌شود برنمی‌دارند و ضربه‌ای از دشمن نمی‌خورند مگر اینکه به خاطر آن، عمل صالحی برای آن‌ها نوشته می‌شود. چرا که خداوند پاداش نیکوکاران را تباه نمی‌کند.

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین