عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
حاج منصور ارضی:
حاج منصور ارضی گفت: دوستان انقلابی ما از ظرفیت هیأت استفاده نمی‌کنند. جریان آن طرف در آخرین دقایق انتخابات از هنرپیشه‌ها استفاده می‌کنند تا مردم را پای صندوق رای بیاورند، اما ما از ظرفیت هیأت‌ها غافل مانده‌ایم.

عقیق:مراسم عزادارى وفات حضرت ام‌البنین (سلام‌الله‌علیها) و بزرگداشت شهداى مقاومت روزگذشته جمعه ۱۸ بهمن‌ماه در هیأت رایةالعباس(ع) با یش‌منبرخوانی سیدحسین عرب، سخنرانی منصور ارضى و مدیحه‌سرایی حسین سازور، سعید حدادیان، محمدرضا طاهرى، سیدمجید بنى‌فاطمه، محمود کریمى و حسین طاهرى برگزار شد.

براساس این گزارش، منصور ارضی مداح اهل بیت (ع) در این مراسم اظهار داشت: مسیر بندگی مسیری است که هرکس خالصانه در آن قدم بگذارد، بهترین هدیه را خواهد گرفت و زیباتر آن است که این مسیر را به وسیله اهل بیت (ع) پیدا کنیم؛ زیرا اطاعات از آنان، اطاعات خداوند است.

وی با بیان اینکه برخی می‌پرسند جوانان در این ایام چه باید کنند، گفت: در دعای امام زمان (عج) وظایف مختلفی برای اقشار گوناگون مطرح شده است؛ مثلاً علما به زهد سفارش شده‌اند، برای زنان عفاف تاکید شده است و در خصوص جوانان نیز انابه و توبه مطرح است؛ یعنی اگر جوان می‌خواهد مسیر زندگی برای او همانند یک اتوبان شود تا با هر سرعت و بدون مانع پیش رود باید انابه و توبه داشته باشد.

 ارضی اضافه کرد: توبه یعنی ما در هر زمانی بازگشت به خدا داشته باشیم و تنها به توبه کردن در زمان گناه بسنده نکنیم. ما باید عوامل توبه نکردن را در خود برطرف کنیم تا مسیر بندگی برای ما هموار شود.

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه شیطان قسم خورده است که بنا دارد ما را از مسیر بندگی خدا و امام حسین (ع) جدا کند، تصریح کرد: جوانان اگر این دو صفت را داشته باشند، هیچ وسیله‌ای آنها را از امام حسین (ع) یعنی مسیر رسیدن به خدا جدا نخواهد کرد. باید بدانیم امام حسین (ع) ما را تا امروز نگه داشته است و خود کاری انجام نداده‌ایم. ما فرضاً شبانه روز به ذکر مشغول نیستیم که به آن مغرور باشیم؛ بلکه تنها زمانی که دلمان گرفته است، نام امام حسین (ع) را برده‌ایم.

 وی گفت: حاج قاسم سلیمانی بارها گفته بود که در مجالس عزاداری حضور پیدا می‌کرد و فیض از حسین حسین گفتن هیأتی‌ها برده بود و بنا به گفته خودش هر یا حسین عزاداران، یک تیر در دست او برای مبارزه با دشمن شده بود. امروز نیز شهادتش عالم را به هم ریخته است و بعد از گذشت حدود ۴۰ روز از این شهادت، همگان را متحول کرده است.

ارضی افزود: شهدای ما در دوران دفاع مقدس نیز اهل انابه و توبه بودند و حتی اگر مکروهی انجام می دادند، به سرعت استغفار می‌کردند و زمانی هم که از جبهه به شهر خود باز می‌گشتند، همواره حواسشان به پدر و مادر خود بود. جوانان باید بدانند بهترین مقام بندگی، شهادت است.

این مداح اهل بیت (ع)  با بیان اینکه دشمن ظرفیت هیأت و مداحان را می‌داند، لذا به آنان حمله می‌کند، تصریح کرد: دشمن تلاش بسیاری می‌کند تا مانع از حضور جوانان در جلسات هیأت شود، فرضاً با ایجاد فضای مجازی مانند اینستاگرام به جوان می‌گوید، به جای حضور در هیأت زنده، مراسم را از طریق این نرم‌افزار نگاه کند تا کم کم حال هیأتی‌بودن را از او بگیرد. از سوی دیگر مداحان را مورد هجمه قرار می‌دهد. فرضاً شایعه‌ای مطرح می‌کند و افراد، بدون بررسی هم می پذیرند و در نهایت که خطا بودن آن نمایان می‌شود، شرمنده می‌شوند.

وی گفت: البته دوستان انقلابی ما نیز از ظرفیت هیأت استفاده نمی‌کنند. جریان آن طرف در آخرین دقایق انتخابات از هنرپیشه‌ها استفاده می‌کنند تا مردم را پای صندوق رای آورند، اما ما از ظرفیت هیأت‌ها غافل مانده‌ایم.

ارضی با بیان اینکه اگر دشمن را نشناسیم، بدترین مصیبت اول به سر ما می‌آید بعد دیگران، تصریح کرد: دشمن فضایی را برای جوانان ایجاد می‌کند که درست مطابق با نفس است. هیأت رفتن جنگ با نفس است. بنابراین دشمن جوان را ترغیب می‌کند تا در هیأت حضور پیدا نکند و حواس او را با فضای مجازی پرت می‌کند.

این مداح اهل بیت (ع) افزود: فرق ما با شهدا در یک قدم است که اگر بندگی خدا را انجام دهیم، آن قدم را طی کرده‌ایم و به آنان خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات جز دین ماست، افزود: اگر انتخاب درست نکنیم و به لجبازی بپردازیم، مجلسی مانند امروز خواهیم داشت که برای محکوم کردن  انتخاب شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در مجلس، ۳۰ نماینده رأی نمی‌دهند.

ارضی با طرح این سوال که چرا ام‌البنین (س) در کربلا حضور پیدا نکرد؛ در حالی که هیچ کس هم مانع حضور او نبود گفت: ام البنین (س) در مدینه ماند تا در بازگشت کاروانیان روضه‌خوان کربلا شود. روضه خوانی کار بسیار مهمی است که باید قدر آن‌ را بدانیم.

این مداح اهل بیت(ع) در پایان خاطرنشان کرد: روضه خانگی را حتی شده سالی یک مرتبه در خانه خود برگزار کنید تا اهل خانه شما گریه کنند. گریه، جنگ با دشمن است. برای همین نیز اراذل و اوباش در این کشور با روضه و گریه مخالفت می‌کنند.

در ادامه این مراسم مداحان به روضه‌خوانی و مدیحه‌سرایی پرداختند.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین