عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
یک شب در حسينيه قنات آباد
اين ساده لوحانه است كه بگوييم ابوسفيان و برخي ديگر از تجار آن زمان مكه با آن مكاري و حيله گري، به بت اعتقاد داشتند. آنان مي دانستند كه مسيرشان باطل است اما...
به گزارش عقيق، مراسم دعا و مناجات خواني در شب بيست و ششم ماه مبارك رمضان در هيات نوباوگان قنات آباد با سخنراني حجت الاسلام شيخ مصطفي كرمي و مداحي و مناجات خواني آقايان محسن طاهري و حميدرضا بهاري برگزار شد.

گزيده اي از سخنان حجت الاسلام كرمي را در ادامه مي خوانيد:

* در مكاتيب مختلف روانشناسي، انسان ها را به حسب خلقياتشان به گروه هاي مختلف دسته بندي مي كنند. قرآن كريم در سوره بقره انسان را به سه گروه مختلف تقسيم مي كند؛ مومن، كافر و منافق.

* مومن كه تكليفش روشن است و بر اساس اعتقاداتش كه از  جمله آن ها اعتقاد به غيب است عمل مي كند. در كنار اعتقاد به غيب، اقامه نماز و انفاق در راه خداوند از ديگر نشانه هاي افراد مومن است.

** منافق از جان و مال خود نمي گذرد

* اما در مورد انسان منافق؛ منافق را مي توان در دو جا از بقيه افراد جدا كرده و تشخيص داد، يكي در جايي كه بحث جان و گذشتن از آن در ميان باشد و ديگري اينكه در موقعيتي كه بحث پول و اموال در كار باشد. منافق يعني كسي كه در راه رسيدن به منفعتش هر كاري مي كند. شما نگاه كنيد به منافقين صدر اسلام، آن ها نه بت را مي پرستيدند و نه خدا را و اگر گرايشي هم به بت پرستي داشتند به جهت حفظ منافع مادي و شخصي خود بود.

* اعتقادات است كه باعث مي شود انسان از جان خود بگذرد. چه آن فردي كه در راه اسلام شهيد مي شود و چه آني كه در حال حاضر سر شيعيان را در سوريه مي برد هر دو با اعتقاد اين كار را انجام مي دهند اما اولي اعتقاد به حق دارد و دومي اعتقاد به باطل.

* انسان مومن و منافق را تا حدودي شناختيم اما بحث ديگر انسان هاي كافر هستند كه كفر آن ها به معني جهود است. يعني افرادي كه يقين دارند كه در مسير باطل قدم مي زنند و بر آن پافشاري مي كنند. كفر يعني انسان مي رسد به جايي كه حق را به وضوح مي بيند اما در برابر آن بر مسير باطل خود پافشاري مي كند.

** ابوسفيان به اندازه يك هزارم ارزن هم به بت اعتقاد نداشت!

* اين ساده لوحانه است كه بگوييم ابوسفيان و برخي ديگر از تجار آن زمان مكه با آن مكاري و حيله گري، به بت اعتقاد داشتند. آنان مي دانستند كه مسيرشان باطل است اما به آن جهت كه منافع خود را در بت پرستي مي ديدند، طوري وانمود مي كردند كه همه گمان بر پت پرست بودن آن ها برند.

* شما تاريخ را بخوانيد، ببينيد آن همه به اصطلاح نذر و قرباني اي كه براي بت ها مي آوردند به چه كساني مي رسيد؟ گوشت شترهايي را كه قرباني مي كردند و آن همه طلا و جواهري كه به عنوان هديه براي بت ها مي آوردند به چه كساني مي رسيد؟ خوب وقتي ابوسفيان ها و امثال او منفعت را در بت پرستي مي ديدند، مشخص است كه در انظار نيز خود را بت پرست نشان مي دادند اما به اندازه يك هزارم ارزن هم به بت اعتقاد نداشتند و اين يعني حق را بداني و بر باطل پافشاري كني.

** بيش از 400 امام زمان دروغين در زندان اوين داريم

* عده اي در طول تاريخ به دليل اينكه ديده شوند و از حقارت در بيايند ادعاي نبوت و امامت و بعضا خدايي! مي كردند و اين مختص گذشته هم نبوده و در دوران ما نيز اين جور مسائل وجود دارد. چند وقت پيش زني را دستگير كردند كه ادعا مي كرد زن امام زمان است؛ همين الآن بيش از 400 امام زمان دروغين در زندان اوين وجود دارد.

در ابتداي مراسم نيز حاج محسن طاهري به خواندن مناجات پرداخت و روضه حضرت حر را خواند و در انتهاي مراسم نيز حاج حميدرضا بهاري به مرثيه سرايي پرداخت.

متن اشعار:

كرم عادت تو، گنه عادت من / تو آني كه بودي، من اينم كه هستم
-----------------------------

بارالها ز گناهان همه سنگین باریم / خوار و شرمنده به درگاه تو روی می آریم

وای اگر بگذرد این ماه و نبخشی ما را / سر ز خجلت نتوانیم دگر برداریم
----------------------------

اي گل بي خار من خار توام / حُرَّم امّا تا گرفتار توام

گر بخواني ، تاج افلاكم به سر / ور براني واي من خاكم به سر

گفت سر بالا كن اي مهمان من / وي به چشمت سرمه عرفانِ من

ما پي امداد تو برخاستيم / گر تو پيوستي به ما ، ما خواستيم

 عذر كمتر جو كه در اين بارگاه / عفو مي گردد به دنبالِ گناه
----------------------------

گر چه صد جرم عظيم آورده اي / غم مخور رو بر كريم آورده اي

آب از سر چشمه ي تو گل نبود / سركشي از نفس بود از دل نبود

تو بدي كردي ولي بد نيستي / خوب دادي امتحان رد نيستي

به گزارش عقيق، مراسم دعا و نيايش شب هاي رمضان درحسينيه نوباوگان قنات آباد از ساعت 24 با مناجات خواني حاج محسن طاهري، سخنراني حجت الاسلام شيخ مصطفي كرمي و در پايان با مداحي حاج حميدرضا بهاري تا شب عيد فطر ادامه دارد. حسينيه نوباوگان قنات آباد در خيابان مولوي، خيابان شهيد مهدي مداح، كوچه مودت، كوچه كيهاني واقع شده است.

گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین