عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
چاپ دوم
چاپ دوم کتاب «عرش تا عرش» (تحلیل زندگانی سیاسی حضرت زهرا(س)) نوشته علی محمد بشارتی منتشر شد.

عقیق: کتاب «عرش تا عرش» (تحلیل زندگانی سیاسی حضرت زهرا(س)) نوشته علی محمد بشارتی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، این اثر از سوی انتشارات چاپ و نشر بین الملل هفته گذشته روانه بازار نشر شد. بشارتی در این کتاب تحلیلی بر زندگی سیاسی حضرت زهرا دارد.

بررسی زندگی سیاسی حضرت زهرا (س) پس از ارتحال پیامبر، در دفاع از ولایت امیرالمومنین (ع)، از فرازهای ماندگار زندگی آن حضرت است. کودتاگران، عوام فریبان، بر مسند پیامبر تکیه زدند و منافقانه از تعیین نکردن جانشین توسط پیامبر سخن گفتند و مزدورانه از ارث نگذاشتن پیامبر سخن به میان آوردنداز عناوین این کتاب است.

کتاب «عرش تا عرش» تاریخ تحلیلی زندگی حضرت زهرا(س) است. اگر چه فصل­هایی از این کتاب به مثال زدنی حضرت زهرا (س) در پاسداری از ارزش­ هاست. نویسنده برای ارائه الگویی عملی و روشی اجرایی از افکار و اعمال و اندیشه­های حضرت زهرا (س) که دختری نمونه، همسری فوق العاده، مادری آسمانی و زنی بزرگ و برجسته یا بهتر بگویم، بزرگ­ترین و برجسته­ترین زن عالم است، تلاش فراوان کرده است. بیشتر مستندات این کتاب از منابع اهل سنت گردآوری شده است. این هم از مسائل بسیار مهم آفرینش است که سنگران ولایت، معتقدان بالقوه ولایت­اند.

در این کتاب به مباحثی مانند فدک، توجه بسیار دقیقی شده است، از جمله، با توجه به درآمد سالانه فدک که بنابر بعضی از روایات مسیح، 24 هزار تا 70 هزار دینار بوده است، نویسنده درآمد متوسط سالانه آن را 50 هزار دینار در نظر گرفته است. این میزان به وجه رایج امروز، حدود یک میلیارد تومان می­شود و با محاسبات دقیق فنی و علمی، وسعت فدک را حدود ده هکتار به دست آورده­ایم.

این محاسبات، نخستین بار است که منتشر می­شود. تا آنجا که نویسنده تحقیق کرده است، در هیچ کدام از منابع، اعم از فارسی و عربی و لاتین، چنین بحثی وجود ندارد. با توجه به وسعت فدک و درآمده جالب توجه آن، تصمیم قطعی کودتاگران برای غصب فدک با جعل حدیث «لانورث» معنای جدیدی پیدا می­کند.

محروم کردن اهل بیت، از درآمد فدک و بستن دست انفاق و ایثار آن بزرگواران و خلاصه، خلوت شدن اطرافیان ولایت، اهداف کودتاگران بوده است و اعتراض حضرت زهرا (س) و اصرار و ابرام ایشان برای گرفتن فدک، از این جهت شایسته توجه بسیار است. عناوین فصول این کتاب از اول تا پانزدهم، به ترتیب عبارتند از:

علاقه خدا به حضرت زهرا (س)، میلاد نور، نام گذاری، پیامبر و زهرا (س)، ازدواج، شوهرداری، فرزندداری، مردم داری، تلخ ترین حوادث تاریخی، غصب خلافت، آتش به جان شمع فتد کاین بنا نهاد، فدک، شهادت، احادیث حضرت زهرا (س) و اشعار.


منبع: فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین