۰۲ آذر ۱۴۰۳ ۲۱ جمادی الاول ۱۴۴۶ - ۰۶ : ۱۵
عقیق:تبلیغ، رکن اصلی بهاییت است و «کودکان» و «اقشار کمدرآمد» دو سیبل تبلیغی این تشکیلات هستند. بهترین زمان برای آمادهسازی فرد و پذیرش باورها، سنین کودکی است و افراد کمدرآمد به واسطه نیاز به حمایت مالی، آسیبپذیر بوده و مورد تطمیع و همسوسازی با فرقههایی مثل بهاییت قرار میگیرند.
چندی پیش مشخص شد عناصر بهایی با توجه به وجود این دو فاکتور در برخی کودکان افغانستانی، اقدام به جذب این قشر به تشکیلات بهایی میکردند. این توصیه مرکز اصلی تشکیلات است که بهاییان ایران، برنامههای تبلیغی خود را برای جذب و تبلیغ افغانهای ضعیف و مستعد، سرمایهگذاری کنند.
مثلاً گروهی از زنان بهایی، با شناسایی خانوادههای بیبضاعت افغان در ایران، فرزندان این قشر را به پارک، استخر، باغ گلها، سرزمین بازیها و... برده و به بهانه کارهای بشردوستانه، آنان را به بهاییت جذب میکردند. یکی از مهرههای فعال این حوزه، ضمن سرمایهگذاری روی افغانها، در منزل خود کلاسهایی را برای تربیت کودکان و ایجاد هویت بهایی در آنان برگزار میکرد. در این کلاسها ضمن پذیرایی از کودکان، با پوشش برنامههای آموزشی و دادن اسباببازی، کتاب و... کودکان را به بهاییت ترغیب میکردند.
در منزل یکی از عناصر بهایی، مدارک کاملی از دو خانواده افغان که جذب بهاییت شده بودند، کشف شده است. این خانوادهها توسط تشکیلات بهایی برای پناهندگی به اروپا و امریکا اعزام شده بودند که البته با این مبلّغ فرصتطلب بهایی برخورد شد.
هرچند به نظر میرسد با برخی از این مبلغین برخورد شده است، اما در یک سال اخیر این چندمین بهاییای است که اقدام به جذب افغانها به سمت فرقه بهایی و سوءاستفاده از وضعیت آنان کرده است.
یادآور میشود بهاییت درصدد است به وسیله افزایش جمعیت قشری، کمکم بر شمار خود افزوده و راه را برای پیادهسازی تفکرات تشکیلاتی خود هموار سازد.