عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:
استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند در هنگام ابتلای مومن، به قلب او می اندازد که دعا بخواند، نه اینکه دعا بگیرد، عموم دعاهایی که توسط برخی افراد برای مردم نوشته می شود بی ربط بوده و نوعا دکان و دستگاه باز کرده اند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در سلسله جلسات ماه مبارک رمضان که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، عنوان کرد: فرصت هایی در حیات دنیا برای ما فراهم شده و هر چقدر که زمان جلو می رود فرصت ها بیشتر می شود و به همان میزان تهدیدها نیز افزایش می یابد.

وی افزود: با پیشرفت تکنولوژی می بینیم مهر و محبتی که در گذشته وجود داشته، امروز وجود ندارد و بعضا افراد برای جبران این آسیب ها باز مسیر را به اشتباه طی می کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آسیب هایی که دنیای امروز با آن مواجه است گفت: ناراحتی های عصبی، اضطراب های روحی و روانی، ضعف اراده و عدم تسلط بر خود، کمبودهای زندگی، مشکلات محیط و پیرامون، حس تنهایی و غیره از جمله این آسیب ها بوده که خداوند درمان آن را برای ما قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان کرد: کسانی که در درگاه الهی مقرب هستند، بیشتر بلا می بینند و مومنان دعای «اللهم انی اسئلک العافیه و شکر علی العافیه» را باید در قنوت و پس از افطار برای از بین رفتن بلا بخوانند، همچنین دعای «الحمدلله علی کل حال»مناسب زمانی است که انسان به ابتلای شدید می رسد.

وی با بیان اینکه مفاتیح الجنان برای تمام دردها درمان دارد، تصریح کرد: خداوند در هنگام ابتلای مومن، به قلب او می اندازد که دعا بخواند، نه اینکه دعا بگیرد، عموم دعاهایی که توسط برخی افراد برای مردم نوشته می شود بی ربط بوده و نوعا دکان و دستگاه باز کرده اند.

این خطیب  حوزوی تاکید کرد: نباید بگذاریم که گرفتار شویم و سپس دعا کنیم، بلکه قبل از اینکه بلایی برسد باید دست به دعا برداریم، اگر اینگونه شود ملائکه به خداوند می گویند که این صدا آشناست، دعای آنان را مستجاب کن.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی دعا را سلاحی برای دفع ضرر دانست و مطرح کرد: برخی دعا را به غایت و هدف معنا می کنند، اما علامه طباطبایی در جلد دوم تفسیر المیزان بیان می کند که دعا میل دادن مدعو است به داعی و اینکه عملی از انسان صورت گیرد که به واسطه آن خدا به او نگاهی بکند.

وی با اشاره به حدیثی از امیرمومنان علی(ع) ابراز کرد: دعا از جنود عقل بوده و هر چقدر انسان عقل بیشتری داشته باشد، بیشتر دعا می کند، دعا قدرت انسان را در مدیریت بحران ها افزایش می دهد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین