عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۲
آیت الله ناصری مطرح کرد:
آیت الله ناصری گفت:همه افراد با توجه به سطح ایمان، تقوا و طهارت خود از قرآن استفاده می‌کنند؛ ولی سطح عالی فهم قرآن ، مخصوص اهل‌بیت علیهم السلام است.

عقیق:آیت الله محمد علی ناصری در ماه مبارک رمضان و در جلسه اخلاق خود اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، بهار قرآن است. هر آیه‌ای که بخوانی، ثواب یک ختم قرآن دارد، در ماه‌های دیگر انسان باید زحمت بکشد تا یک ختم بخواند و ثواب آن را ببرد؛ اما در این ماه، خواندن یک آیه، معادل یک ختم قرآن است .

استاد برجسته اخلاق حوزه تصریح کرد: حضرت حق در قرآن با تعابیر متفاوت فرمود: «فَاقْرَؤُا ما تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآن» یعنی هر مقداری که امکان دارد و قدرت دارید، قرآن بخوانید، مخصوصاً در این ماه مبارک باید از قرائت قرآن غافل نشد.

تلاوت قرآن درحالات مختلف

وی با بیان اینکه از امام صادق علیه السلام نقل شده است، اگر انسان در نماز، ایستاده قرآن بخواند، به ازای هر حرفی، صد حسنه  به او می‌دهند و صد گناه از او پاک می‌کنند و صد درجه هم به او عطا می‌نمایند.

آیت الله ناصری بیان کرد: اگر در نماز، نشسته بخواند [مثلاً کسی که پایش درد می‌کند و نشسته در نمازش مقداری قرآن را بخواند] به ازای هر حرف، پنجاه درجه و پنجاه حسنه به او می‌دهند و پنجاه گناه از او محو می‌کنند. (كافي ج‏2، ص 612)

وی ادامه داد: به ازای قرائت هر حرفی از قرآن، این میزان ثواب می‌دهند، نه به ازای هر کلمه و آیه، این ثواب بسیار عظیم است؛ ‌لذا اگر انسان همه ماه مبارک را قرآن بخواند، ارزش دارد.

استاد اخلاق حوزه خاطرنشان کرد: حالا اگر کسی حال خواندن را ندارد، یا بلد نیست و فقط آیات قرآن را می‌شنود هم ثواب دارد، در همین زمینه روایت داریم کسی که به قرآن خواندن دیگران گوش دهد یا کسی که فقط با مرور و چشم، قرآن بخواند و تلفظ نکند، به ازای هر حرفی یک حسنه به او می‌دهند و یک گناه را محو می‌کنند و یک درجه در بهشت به او می‌دهند.

وی افزود:این، آثار کلام خداست،  قرآنی که این همه منافع و آثار وجودی برای انسان دارد، چرا انسان از آن غافل باشد؟

عظمت قرآن

استاد اخلاق حوزه عنوان کرد: حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم  در زمان حضورشان بیش از هزار معجزه داشتند؛ و لکن معجزه ماندگارشان قرآن است؛ قرآن، کلام حضرت حق است؛ هر چه بخواهی، در قرآن هست.

وی اذعان کرد: همه افراد با توجه به سطح ایمان، تقوا و طهارت خود از قرآن استفاده می‌کنند؛ ولی سطح عالی فهم قرآن مخصوص اهل‌بیت علیهم السلام است، امام صادق علیه السلام فرمودند: فيهِ خَبَرُكُم و خَبرُ مَن قَبلَكُم و خَبرُ مَن بَعدَكم ...و لَو أتاكُم مَن يُخبِرُكُم عن ذلكَ لَتَعَجَّبتُم(اخبار مربوط به شما و پيشينيان و آيندگان شما و خبرهاى آسمان‌ها و زمين، در اين قرآن است،اگر كسى نزد شما آيد و از آن‌ها آگاهتان كند، بي‌گمان شگفت‌زده خواهيد شد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین