عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
تولیت مدرسه علمیه مشکات:
تولیت مدرسه علمیه مشکات گفت: قرآن کریم چون ظلم ستیز است سبب تنش‌زایی و دشمن تراشی می‌شود در گام دوم انقلاب ما باید به اسلام ناب و قرآن رجوع کنیم زیرا تبیین اسلام ناب محمدی زمینه ظهور را فراهم می‌کند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان در نشست معرفت آموختگان دوره‌های اسلام ناب که در دانشگاه تهران برگزار شد، به سخنرانی پرداخته و گفت: قرآن مقابل تنش‌زایی دشمنان حالت تهاجمی دارد اما دینی که به ما آموزش داده شده ظاهرا چنین نیست بسیار مهربان و دنبال تنش‌زدایی است.

تولیت مدرسه علمیه مشکات افزود: به عنوان مثال افراد قرآنی انقلابی و جنگنده هستند، قرآن کریم زمانی نازل شد که پیامبر(ص) در موضع قدرت بودند توانستند حکومت تشکیل دهند اما زمان ائمه معصومین(ع) چنین نبود و آنها صرفا دنبال حفظ اصل اسلام و هویت شیعه بودند بر همین اساس توضیح دادن بر اساس قرآن و روایت متفاوت می‌شد.

تولیت مدرسه علمیه مشکات ادامه داد: از بین خمس و زکات قرآن کریم به زکات بسیار توصیه کرده است اما چون زمان ائمه معصومین(ع) زکات به دست خلفای غاصب می‌رسید آنان مجبور شدند بر روی خمس بسیار تاکید داشته باشند که از این طریق جامعه اسلامی را در مسیر دین مدیریت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان با تاکید بر اینکه فضای دوران پیامبر(ص) با ائمه معصومین(ع) بسیار متفاوت بود، عنوان کرد: بر اساس همین تفاوت در بسیاری از معارف اسلامی اشتباهاتی رخ داده است زمان اهل‌بیت(ع) فضا بسیار فتنه‌گونه بود و همین امر سبب می‌شد که تحلیل رفتار امام بسیار سخت و پیچیده شود.

وی با بیان اینکه امام راحل قرآن را به ظاهر اولیه خود برگرداند، اظهار کرد: امروز اگر ما قرآن بخوانیم خواهیم فهمید که منافقان چگونه عمل کردند، امروز روز بازگشت به قرآن کریم است اگر می‌خواهیم اسلام ناب محمدی را خوب درک کنیم باید به قران رجوع کنیم باید خطوط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و همه چیز ما بر اساس مفاد آیات قرآن باشد.

تولیت مدرسه علمیه مشکات با بیان اینکه همه آیات قرآن کریم پیام انقلابی دارد، گفت: پس از اینکه چهارچوب‌ها بر اساس آیات قران کریم تنظیم شد باید به روایات اهل‌بیت(ع) رجوع کرده و آنها را با قرآن کریم تطبیق داد.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان افزود: دین اسلام و قرآن کریم چون ظلم ستیز است سبب تنش‌زایی و دشمن تراشی می‌شود در گام دوم انقلاب ما باید به اسلام ناب و قرآن رجوع کنیم امروز تبین اسلام ناب محمدی از نان شب واجب‌تر است زیرا با همین امر زمینه ظهور فراهم می‌شود.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین