عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: متاسفانه به معارف موجود در قرآن و روایات کم توجهی شده است، در تقابل اسلام آمریکایی با اسلام ناب محمدی باید به کتاب‌های اصلی دین نظیر قرآن، روایات و تاریخ اسلام توجه کرد.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در نشست معرفت آموختگان اسلام ناب که در دانشگاه تهران برگزار شد، به سخنرانی پرداخته و گفت: امام راحل با قدرت تحلیل بالایی که داشتند زمینه شیوع اسلام آمریکایی را مشاهده می‌کردند و همواره بر اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی تاکید داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مشکلات مختلف امروز جامعه ما ناشی از عدم شناخت و نبود دقت برای مرزبندی بین اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به مثال‌هایی عنوان کرد: کاهش مقاومت در خارج از مرزها نتیجه دیپلماسی اسلام آمریکایی است، مشکلات اقتصادی کشور، انقلابی نبودن برخی از اهالی حوزه علمیه  یا مرزبندی سیاسی اصلاحات و اصولگرا برای ایجاد خفقان سیاسی در کشور همه و همه ناشی از اسلام آمریکایی است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: باید منشا پیدایش اسلام آمریکایی در تقابل با اسلام ناب محمدی در ابعاد مختلف به ویژه از نظر اجتماعی مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد که پس از امام راحل این تقابل به کجا رسید و اینکه دعوا بین چه کسانی بود و امام راحل با آن همه حکمت و عمق نظری که داشتند چرا این همه بر این موضوع تاکید می‌کردند.

وی با بیان اینکه درباره مرزبندی بین اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی کم‌کاری زیادی شده است، اظهار کرد: امروز مرزبندی بین اسلام حقیقی و اسلام آمریکایی شکل تاریخی به خود گرفته و گویا نزد افکار عمومی جامعه محو شده است چرا این مرزبندی جدی امام راحل نه تنها در مدارس که حتی در دانشگاه‌ها مطالعه و بررسی نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: حتی برخی آموزه‌های حوزه‌های علمیه زمینه‌ساز آغاز اسلام آمریکایی در جامعه شده است که با آن نمی‌توان بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی تفکیک قائل شده و برای جامعه تبین کرد. در دعوای بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی حتی سکولارها هم متوجه شدند که می‌توانند با بخشی از دین و معنویت ریشه اسلام ناب محمدی را زده و به اهداف شوم خود برسند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه به معارف موجود در قرآن و روایات کم توجهی شده است، گفت: امروز ما در جبهه جدیدی قرار داریم و بدون شک برای درک بهتر مرز اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی باید به کتاب‌های اصلی دین نظیر قرآن و روایات و تاریخ اسلام بیشتر توجه کرد، متجدد معابانه با اسلامیزه کردن حرف‎های دیگران را به خورد جامعه ندهیم.

وی افزود: اگر ما به مرزبندی بین اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی توجه نکنیم برخی سخنان به ظاهر درست در جامعه همچون سم عمل کرده و زمینه‌ساز اسلام آمریکایی می‌شود. علما و بزرگان اسلام طریقه درست فکر کردن و استنباط از منابع قرآنی و روایی را به ما آموختند و آنها را برای نسل امروز حفظ کردند و هیچ‌‌گاه نگفتند که ما هم در حد آنان باقی بمانیم حتی امام راحل فرمودند شما نباید صرفا در اندیشه‌ و تفکرهای شهید مطهری توقف کنید.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه درباره اسلام آمریکایی تاریخ اسلام بسیار قابل مطالعه است گفت: اسلام آمریکایی همان اسلام قاتلان کوفی امام حسین(ع) در کربلا است، بنی‌امیه اسلام و ایمان را طوری به مردم آموزش می‌دادند که منافع آنها را تامین کنند و این همان اسلام آمریکایی است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در قرآن کریم آمده است که دشمنان دین الهی پس از یقین به آن مقابل حق موضع گرفتند برای شناخت اسلام آمریکایی باید مصادیق چنین دشمنانی را با توجه به آیات قرآن بشناسیم.

وی افزود: دشمنان پیامبر اکرم(ص) با دشمنان سایر پیامبران تفاوت داشتند، ابراز کرد: دشمنان سایر پیامبران انسان‌های بی‌اخلاقی بودند اما دشمنان پیامبر(ص) در لباس اخلاق با حضرت به دشمنی پرداختند؛ بنابراین باید توجه کرد که اسلام آمریکایی با اخلاق و محبت قابل جمع است و افراد را فریب می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: مطالعه و بازخوانی قرآن، معارف و ادبیات دینی انسان را تغییر می‌دهد؛ برعکس اسلام آمریکایی، اسلام ناب محمدی برای همه نیازهای انسان پاسخ دارد و در این زمینه سکوت نمی‌کند.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین