عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۲۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
نشست برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت باحضور نمایندگان و مسئولان نهادهای فرهنگی کشور برگزار شد.

عقیق:نشست برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با حضور نمایندگان و مسئولان نهادهای فرهنگی کشور صبح امروز سه شنبه ٢٧ فروردین‌ماه برگزار شد.

اجرای طرح میقات برای معرفی دستاوردهای انقلاب در دهه کرامت

براساس این گزارش، در این مراسم حجت‌الاسلام طیب حسینی مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه اظهار داشت: سه کارگروه فضای مجازی و فناوری، دین و فرهنگ و اجتماعی و علمی در هیأت اندیشه ورز این شورا تشکیل شده است تا بتواند برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای دهه کرامت امسال داشته باشد.

وی افزود: امسال طرح میقات در دهه کرامت با رویکرد معرفی آثار و برکات ۴٠ سال انقلاب اسلامی و برنامه‌های گام دوم انقلاب برگزار خواهد شد.

افتتاح ١١٠ مرکز افق در امامزادگان کشور

حجت‌الاسلام موسوی متقی مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست با اشاره به اینکه رویکرد این سازمان در راستای مدیریت جدید، پرداختن به خدمات اجتماعی است، افزود: بقاع متبرکه نیز در این راستا فعال شده است و براین اساس طرح جدیدی به نام مراکز افق در بقاع متبرکه راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: امسال در دهه کرامت، ١١٠ مرکز افق راه‌اندازی می‌شود که همان مراکز فرهنگی گذشته هستند و ارتقاء خدمات اجتماعی نیز خواهند داشت و بناست نیات واقفان غیر مفید را در امامزادگان در این دهه هزینه کنیم.

توجه به خدمات اجتماعی رویکرد اصلی مساجد در مدیریت جدید

حجت‌الاسلام مقیسه مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز در این جلسه اظهارداشت: در این مرکز نیز با مدیریت جدید رویکرد اجتماعی پررنگ خواهد بود و بناست مساجد به همان اهداف زمان رسول الله (ص) بازگردند و محل رجوع مردم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باشند.

وی افزود: مساجد در دهه کرامت در حوزه فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی می‌توانند نقش آفرین باشند و در این راستا از ظرفیت ائمه جماعت می‌توان بهره برد.

ذائقه مردم با جشن‌های دهه کرامت باید شیرین شود

حجت‌الاسلام رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد نیز در این مراسم اظهار داشت: باتوجه به وقوع سیل اخیر در برخی استان‌های کشور باید در دهه کرامت برنامه ویژه‌ای برای این افراد داشته باشیم زیرا اگر امام رضا(ع) نیز در این ایام حضور داشتند قطعاً پیشگام کمک‌رسانی به مردم بودند.

وی با اشاره به اینکه در راستای رنج و بحران در دین اسلام الهیات داریم افزود: در دین الهیان به معنای اخلاق، عرفان و احکام است یعنی زمانی که رنجی حادث می‌شود، چگونگی اخلاق و رفتار با آن مشخص شده است و در دین مسیحیت زمانی که فردی بناست، کشیش شود باید قبل از آن نوع مواجه و چگونگی رفتار با رنج مردم را باید آموزش ببیند.

ارزانی گفت: در اسلام نیز روایات متعددی از ائمه اطهار(ع) پیرامون نحوه خدمات‌رسانی به مردم در زمان بروز رنج مطرح شده است و خود این بزرگواران نیز ناشناس به مردم خدمات می‌کردند اما هنوز نتوانستیم این بعد زندگی ائمه را پررنگ کنیم و روش‌ها و توصیه‌های آنان را در کشور بومی‌سازی کنیم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد تصریح کرد: خدا هیچ زمان برای انسان «عسر» نخواسته است، برخی از روحانیون مطرح می‌کنند که مردم در مناطق سیل‌زده از آنان سؤال می‌کنند چرا باوجود این‌همه مشکل، خدا آنان را درگیر سیل کرده است که پاسخ این است خدا برای هیچ فردی «عسر» نمی‌خواهد بلکه «یسر» می‌خواهد البته باید بدانند بر اساس آیات قرآن کریم بعد از هر سختی، آسانی است و این دو همراه یکدیگر هستند، حال باید برای کمک‌رسانی ویژه به آنان در دهه کرامت برنامه‌ریزی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال بر اساس شعار سال انتخاب‌شده از سوی مقام معظم رهبری باید شعار دهه کرامت را تعیین کنیم، گفت: امسال باید شادی‌ها و جشن‌های مردم در این ایام بیشتر باشد زیرا باتوجه به وقوع این سیل و درد و رنج‌های مردم، ذائقه مردم باید شیرین شود.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم از تلاش‌های صورت گرفته اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت تقدیر شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین