عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
حجت الاسلام والمسلمین سرلک:
حجت الاسلام والمسلمین سرلک گفت: کسانی می‌توانند از عهده وظایف خانوادگی، اجتماعی و جهانی خود به خوبی برآیند که خانواده مستحکمی داشته باشند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین «علی سرلک» به مناسبت ماه شعبان در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: مناسبات خانوادگی از سلوک و تقرب هر شخص به خدا خبر می‌دهد زیرا خداوند از نظر سلوک خانواده را نقطه مقدسی می‌داند.

استاد حوزه علمیه افزود: ازدواج از آیات الهی و تندی، سردی در خانواده از علائم کفر است، در حج ابراهیمی با آن همه عظمت رد پای خانواده باعلائم به جامانده از یک سلوک توحیدی است.

حجت الاسلام والمسلمین سرلک با بیان اینکه سعادت دنیا و آخرت انسان در تصحیح مناسبات الهی و ربانی با خانواده است،عنوان کرد: اولیاء الهی از همین مسیر خانواده حرکت کردند، مردم و خانواده عیال  خداوند هستند؛ حتی در قرآن کریم بهترین نسبتی که خداوند بین مومنان تعریف کرده بر مبنای اخوت است.

استاد حوزه علمیه افزود: مدنیت امروز به حسب ظاهر و سخت افزاری پیشرفت کرده و متاسفانه ما تصور کردیم که طبق یک توافق نانوشته، آموزش و پرورش نقش و تعهدات خانواده را بر دوش گرفته است در حالیکه اصلا چنین نیست.

 وی با بیان اینکه در دنیای امروز به دلیل غفلت متراکم کسانی که مدیریت‌ها را بر عهده می‌گیرند خانواده به اضمحلال رفته است، اظهار کرد: طلاق‌ها، خیانت‌ها، درگیری‌ها و تنش‌ها نشان می‌دهد که بشر آرام نیست، توانایی، اطلاعات و دانایی زیادی داریم اما آرام و انسان نشدیم زیرا خانواده بر سرجای خود نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سرلک با بیان اینکه ظرف رشد مادی و معنوی انسان خانواده است، ابراز کرد: کسانی می‌توانند سامان یافته باشند که تمایلات خود را کنترل کنند و ظرف این امر در خانواده قرار دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما نسبت به مفهوم خانواده بسیار غافل هستیم، گفت: مدیران ما نسبت به خانواده باید فکر و برنامه داشته باشند، خانواده‌ای که از درون پاشیده شده باشد نمی‌تواند برای امام و دین خود مدافع باشد.

وی افزود: کسانی می‌توانند از عهده وظایف خانوادگی، اجتماعی و جهانی خود به خوبی برآیند که خانواده مستحکمی داشته باشند، چرا امروز حتی برخی خانواده های مذهبی به بهانه های واهی اجازه نمی‌دهند که دختران و پسران جوان در سن بلوغ ازدواج کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سرلک با استناد به روایتی مبنی بر اینکه هر کس به خاطر ترس از فقر ازدواج نکند او به خدا بدگمان شده است، عنوان کرد: مشکل ازدواج در کشور ما اقتصادی نیست بلکه فرهنگی، نداشتن مهارت‌های زندگی، نبود دلگرمی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند عالم را بر پایه حق و عدالت طراحی کرده است، گفت: اگر ما اشتباه کنیم زمینه را برای اشتباهات بعدی فراهم کردیم اگر فرزند ما به هنگام و آگاهانه ازدواج نکند آثار بد آن در آینده مشخص می‌شود، خداوند در ازدواج برکت قرار داده اما در مجردی برکت قرار نداده است، آرامش نصیب کسانی است که توانایی حل مساله در خانواده را دارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین