عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
شرکت کنندگان مصری با محدودیت‌ها و تهدید‌های فراوان از سوی دولت این کشور در مسابقات قرآن شرکت کردند.

عقیق:شاید ما هم این گزارش را با ترس و لرز نوشتیم؛ چراکه برادران مصری که به ایران آمدند و در مسابقات قرآن شرکت کردند، ممکن است با کمترین خطایی مجبور باشند وارد سیاه چاله‌های مصر شوند و تا آخر عمر نتوانند خانواده خود را ببینند. این ادعای ما نیست؛ وقتی خواستم با دو نفر از قاریان مصری حاضر در سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم مصاحبه کنم، ناگهان با ترس و وحشت این قاریان مواجه شدم. قاریان مصری بلافاصله پس از اینکه متوجه شدند من خبرنگار هستم به مترجم گفتند، مگر یادت رفت در هتل چه گفتیم؟ لطفا به خبرنگار بگو از ما درخواست مصاحبه نکند.

تهدید شرکت کنندگان مسابقات قرآن به سیاه چاله های مصر!

از برخورد قاریان مصری شوکه شده بودم. کنجکاو شدم از حقیقت ماجرا مطلع شوم. بعد از اینکه قاریان مصری به اتاق پذیرایی رفتند، پیش مترجم رفتم از وی خواهش کردم، ماجرا را برایم  توضیح دهد. این مترجم که حاضر نبود نامش فاش شود، گفت: من هم ابتدا از این موضوع اطلاعی نداشتم. دو نفر از قاریان مصری که برای شرکت در مسابقات نابینایان در زمینه حفظ قرآن شرکت کردند، ماجرا را برای من توضیح دادند.

تهدید شرکت کنندگان مسابقات قرآن به سیاه چاله های مصر!

ظاهرا یکی از قاریان مصری روحانی بود؛ از همراه او پرسیدم چرا با لباس روحانیت نیامده، او گفت: «زمانی که برای آمدن به ایران اقدام کردیم، شخصی از سوی دولت مصر به ما گفت، ایران کشور وحشت است و نمی‌توانید به این کشور سفر کنید». به همین دلیل این دو قاری ابتدا، به سوریه و سفارت ایران در دمشق رفته و ویزای خارج از گذرنامه گرفته بودند. از دولت مصر به این افراد گفته بودند اگر با لباس روحانیت به ایران بروید و تلویزیون ایران شما را نشان دهد در زمان بازگشت، ما شما را در چاله‌های زندان مصر می‌اندازیم و دیگر هیچوقت نمی‌توانید خانواده‌هایتان را ببینید.

ترس از این تهدید‌ها باعث شده است در شرایطی که بسیاری از قاریان خارجی طبق گفته خودشان به رسانه‌ها روز‌های آرام و خوبی را در ایران سپری می‌کنند، قاریان مصری با ترس و لرز آیات کلام الله مجید را پشت میکروفن مسابقات بخوانند و حتی از رسانه‌ها می‌خواهند تصاویرشان را حتی در زمان قرائت قرآن، پخش نکند.

تهدید شرکت کنندگان مسابقات قرآن به سیاه چاله های مصر!

طبق گفته برخی منابع، برخی از قاریان مصری که در دوره‌های گذشته مسابقات قرآن کریم شرکت داشته‌اند، به دلیل اینکه خط قرمز‌های نامتعارف و عجیب دولت مصر را رعایت نکرده‌اند، پس از بازگشت به وطنشان به زندان افتاده و حتی مدتی با محاکمه ناعادلانه  حبس شده‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین