عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
در حالی که انتظار می‌رفت بزرگترین رویداد قرآنی به دغدغه اصلی رسانه‌‌ها تبدیل شود، سکوت خبری مسابقات بین‌المللی قرآن در روزنامه‌های روز دوشنبه، دور از انتظار بود.

عقیق:یک روز از پایان سی‌و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن می‌گذرد و کافی است روزنامه‌های روز دوشنبه 26 فروردین را تورقی بزنید. آنگاه خواهید دید که تقریباً تمام روزنامه‌ها، بزگترین رویداد قرآنی کشور که یکی از افتخارات فرهنگی این سرزمین به‌ شمار می‌آید را حتی در حد یک خبر کوتاه هم پوشش ندادند. رسانه‌ملی نیز ( به غیر از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه رادیویی قرآن) به آن اندازه‌ای که باید و شاید به این رویداد نپرداخته است.

در خروجی برخی سایت‌های خبری هم خبری از این مسابقات قرآن درج نشده است. واقعاً  چرا مدیران رسانه‌ها و به‌ویژه صفحه‌های فرهنگی روزنامه‌‌ها به رویدادی که مقام معظم رهبری توجه خاصی به آن دارند، بی‌توجه‌اند؟ طبیعتاً نمی‌توان گفت که آنها از این رویداد، بی‌خبر هستند که اگر چنین باشد، وای به حال آن رسانه‌ و اگر می‌دانند و از کنارش به راحتی عبور می‌کنند که دیگر حرفی نمی‌ماند.

مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم از سال 1360 در کشورمان برگزار می‌شود و به جز چند سالی که کشور درگیر جنگ با رژیم بعثی عراق بود، هیچ سالی متوقف نشد و نکته حائز اهمیت آن این است که مقام معظم رهبری با همه مشغله و فعالیتی که دارند، هرساله با شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن دیدار می‌کنند. اینکه مقام معظم رهبری هر ساله متسابقین و دست‌اندرکاران مسابقات بین‌المللی را با آغوش باز می‌پذیرد، مقصود این نیست که این روال به صورت سطحی و هرساله متوقف نشود، بلکه یک بالادست و چشم‌اندازی فراتر از این‌را می‌بینند که بحث تدبر در قرآن و ترویج فرهنگ قرآن در جامعه است.

بنابراین رسانه‌ها به‌عنوان تاثیرگذارترین عنصر در ترویج فرهنگ جامعه، اگر بخواهند موضوع فرهنگ قرآنی در جامعه ترویج پیدا کند و مورد عنایت قرار گیرد باید بستر را فراهم کنند. طبیعتاً مقدمه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، اجرای فعالیت‌های قرآنی و رویدادهای قرآنی در کشور است و رسانه‌ها بر اساس رسالتشان باید به این مهم بپردازند تا به زمره مهجورکنندگان قرآن‌کریم وارد نشوند.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین