عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
شب چهاردهم ماه مبارک رمضان پای منبر استاد انصاریان
اگر ما از سه رشته خطر سنگین و حجاب درونی آزاد شویم فیوضات خاصه الهی، چنان که در دوران حیات پاکان ثابت شده، مانند باران در درون انسان می بارد.

عقیق:  مراسم سخنرانی و مناجات خوانی شب سیزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد و حسینیه همدانی ها با سخنرانی استاد حسین انصاریان برگزار شد.

گزیده ای از صحبت های استاد انصاریان را مرور می کنیم :

*اگر ما از سه رشته خطر سنگین و حجاب درونی آزاد شویم فیوضات خاصه الهی، چنان که در دوران حیات پاکان ثابت شده ، مانند باران در درون انسان می بارد. با ریزش این باران گل ارزش ها و کرامات از سرزمین درون رشد می کند. به قول قرآن انسان تبدیل به شجره طیبه ای به باغبانی خود پروردگار  می شود .

*درباره حضرت مریم در سوره آل عمران آمده «مریم را خدا رشد داد» هر زمان که زکریای پیغمبر وارد محراب عبادت مریم می شد رزق و روزی ویژه ای را پیش او می دید ،از او می پرسید این رزق از کجا آمده و مریم در پاسخ می گفت : از جانب خدا ، ما به منبع اصلی وصل شده ایم.

*کسی که به منبع اصلی وصل شود باران رحمت الهی به او می بارد همین باعث شد که چهارمین پیغمبر اولوالعظم در وجود مریم رشد کند.

*اسیر شدن در حوزه بدن که انسان در این حالت فقط خودش را می بیند و چشم و گوشی برای شنیدن حق ندارد همان انسانی است که قرآن در باره او می فرماید : « صُمٌّ بُكْمٌ عُمْي فَهُمْ لَا يرْجِعُونَ» محور زندگی چنین فردی ، جسم است . این آدم غیر از جسم همه چیز را حذف می کند . انبیاء و آیات الهی و عبادت را حذف می کند و غرق در تاریکی می شود که او را کور و کر و لال می کند . قرآن می فرماید زندگی چنین فردی مانند حیوان است و جایگاه او دوزخ است.

*اولین کسی که گفت "من" ابلیس بود. اولین کسی که گفت همه چیز مال خودم است ، فرعون بود. فرعون می گفت حاکمیت بر همه ی مصر حق من است. رب مردم مصر بودن حق من است. حق تصرف در همه چیز مال من است. من با این همه قدرت و ثروت خوب هستم یا این موسی گلیم پوش پست. گفتن مال من، آدم را به جایی می رساند که به کلیم الله بگوید، پست.

*اولین کسی که گفت همه چیز دسترنج کار خودم است، قارون بود. اهل ایمان به قارون می گفتند بیا با این ثروتی که خدا به تو داده بهشت را بخر. خدا به تو نیکی کرده تو هم به بندگان خدا نیکی کن و در جواب قارون می گفت این پول ها و ثروت ها کارکرد آگاهی و فعالیت خودم است و به خدا ربطی ندارد. قرآن می فرماید زمین باز شد و قارون و تمام ثروتش را بلعید. در نتیجه اگر این سه حجاب را از خود دور کنیم باران رحمت الهی به ما می بارد وگرنه دچار سرنوشت گذشتگان خواهیم شد.




 












گزارش از: حسین اجاقی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین