عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
استاد و داور بین المللی قرآن کریم:
شاه میوه با تاکید بر نقش موثر کانون های فرهنگی و هنری مساجد در اعتلای فرهنگ قرآنی گفت: جامعه قرآنی باید تصمیات مثمر ثمری برای قرآن در دهه پنجم انقلاب بگیرد.
عقیق:«غلامرضا شاه میوه اصفهانی» در گفت و گویی درباره فعالیت های قرآنی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: نفس بودن این کانون و برنامه های فرهنگی و هنری و قرآنی که خیلی خوب است و بهتر از نبودن آن است، ولی حضور حداقل جوانان و نوجوانان در این کانون ها و فعالیت قرآنی در آن بسیار محدود است. 

این استاد و داور بین المللی قرآن کریم افزود: بودن برنامه های قرآنی در مساجد به ذات چیز خوبی است چون مساجد باید مهد قرآن باشند، البته الان با توجه به اینکه موسسات و مراکز قرآنی زیاد است طبیعی است که یک بخشی از این افراد جذب موسسات شوند، ولی اگر کانون های مساجد با سیاست درست و برنامه ریزی مدون درست فعالیت کنند قطعا بخش عمده ای از این افراد جذب کانون مساجد می شوند.

 

وی در پاسخ به این سوال که کمی و کاستی های این نوع برنامه ها در کجاست گفت: خیلی از کار ها وجود دارد که قبلا باید انجام می شد، در یک زمانی فضای فرهنگی مناسب تری وجود داشت به خصوص در دهه شصت و هفتاد این کار ها باید انجام می گرفت که متاسفانه صورت نگرفت، الان هم با توجه به گسترش فضای مجازی و مشکلات فرهنگی که در سطح جامعه گریبان گیر همه اقشار جامعه شده است، دیگر آن تاثیری گذاری سابق را ندارد.

 

این استاد قرآن با اشاره به موضوع ورود انقلاب به دهه پنجم انقلاب اظهار داشت: نبود برنامه درست جامعه قرآنی را درگیر خود کرده و  این مشکلی است که باید در سطح کلان کشور حل و فصل شود و چیزی نیست که به شخصه بتوان درباره آن نظر داد، آقایانی که دست اندرکار این موارد هستند از خود وزیر فرهنگ و ارشاد گرفته تا مجموعه قرآنی وزارت ارشاد و مسئولین ارشد جامعه قرآنی باید هر چه زود تر تصمیات مثمر ثمری برای قرآن اتخاذ کنند.

 

شاه میوه در ادامه درباره مسابقات قرآنی مدهامتان اضافه کرد: باید فرم جشنواره های قرآنی تغییر و از لحاظ تنوع رشد پیدا کند تا نونهالان، نوجوانان و جوانان از طریق رشته های جدید جذب قرآن شوند، هر رشته ای که اضافه شود قطعا یکسری از افراد برای حضور به آن گرایش پیدا می کنند، باید شکل های جدیدی از مسابقات به جشنواره های قرآنی اضافه شود.

 

وی در پایان گفت: اردوهایی مثل سینما، تئاتر، مراکز تفریحی و ... وسیله ای برای جذب است ولی چون برنامه ریزی صحیحی وجود ندارد بچه های محلات از این امکانات استفاده می کنند بدون اینکه در کلاس های قرآنی شرکت کنند. مسئولین برگزاری این برنامه ها باید در دل همان اردوها یادگیری قرآن را برای جوانان و نوجوانان انجام دهند، مثل طرحی که وزارت ورزش انجام داده بود و ترکیبی از مسابقات ورزشی و قرآنی بود به نحوی که افراد باید به علاوه اینکه مسابقات ورزشی را باید به نحو احسن انجام می دادند همچنین باید سوره های مختلف را هم قرائت می کردند ومجموع نمرات این ها به عنوان امتیاز نفرات برتر محسوب می شد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین