عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۷۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی گفت: به یغما بردن عزت، حرمت و زحمات ۴۰ ساله یک ملت از جمله گناهان کبیره است که خداوند آن را نمی‌بخشد.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی  استاد حوزه علمیه در مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: در مسیر سیر و سلوک و بندگی الهی از جمله دستور‌العمل‌های عرفانی و فقهی که آیت‌الله بهجت آن را به همه توصیه می‌کردند عمل به واجبات و ترک محرمات بود.


وی با بیان اینکه انجام واجبات و ترک محرمات یک اصل اساسی و بسیار جدی در زندگی و سعادت است؛ عنوان کرد: ما دو نوع گناه کبیره و صغیره داریم؛ البته درباره گناهان کبیره مقداری تفاوت دیدگاه وجود دارد برخی می‌گویند گناه کبیره آن چیزی است که در قرآن برای آن وعده عذاب داده شده است مانند قتل، دروغ، غیبت، دزدی، مسخره کردن، فحاشی، توهین، حق الناس یا ناامیدی از خداوند گناهان کبیره است.


حجت الاسلام والمسلمین تهرانی افزود: گاهی برخی در کشور مسوولیتی را بر عهده می‌گیرند و به واسطه همان به مردم ظلم می‌کنند و نمی‌دانند که خداوند آنها را نمی‌بخشد.


استاد حوزه علمیه ادامه داد: دزدی و تعدی به اموال، ناموس و آبروی مردم یا بیت‌المال متعلق به 80 میلیون انسان، حماقت بسیار زیادی است؛ چنین مسائلی از خاطر مردم فراموش نمی‌شود.


وی با اشاره به فساد؛ قتل و غارت فراوان کشور آمریکا؛ اظهار کرد: من در بین مردم آمریکا بودم و دردها، تاسف و تاثر فراوان آنها را از نزدیک دیدم به خصوص 7 میلیون سرخ‌پوست‌هایی که حاشیه شهر نیویورک داخل محوطه‌ای از سم خواردار زندگی می‌کنند که به هیچ عنوان جزو شهروندان آمریکایی محسوب نمی‌شوند.


حجت الاسلام و المسلمین تهرانی افزود: بسیار عجیب است که برخی از ما انتظار داریم آمریکا با چنین امت و حاکمیتی بیاید مشکلات معیشتی ما را حل کند؛ مردم آمریکا چنان از حاکمیت خود نفرت دارند که وقتی درباره اسلام و نبود تبعیض نژادی و جنسی آن اطلاعات کسب می‌کنند دسته دسته مسلمان می‌شوند.


وی با بیان اینکه باید به گناهان خود توجه کنیم؛ گفت: گاهی ممکن است شخصی به صورت کسی سیلی بزند گناه صغیره باشد اما اگر شخصی به صورت 80 میلیون جمعیت سیلی زد این دو به هیچ وجه با یکدیگر قابل مقایسه نیست.


استاد حوزه علمیه افزود: گاهی یک دزد کالایی را می‌برد که شاید صاحبش آن را حلال کند اما گاهی کسی عزت، حرمت و زحمات 40 ساله یک ملت را به یغما برده و مدعی علم، دانش، حوزوی و دانشگاهی بودن هم دارد و می‌گوید که چیزی نشده است آیا او یک ملت را به مسخره نگرفته است.


حجت الاسلام والمسلمین تهرانی با بیان اینکه از گناهان کبیره پرهیز کنید، اظهار کرد: اینکه به کسی رای می‌دهیم که دزدی، رانت‌خواری، ویژه‌خواری و حقوق نجومی دارد ما خود را در گناهان او شریک کردیم صرف گفتن مرگ بر فلانی سودی نخواهد داشت، باید به موقع درست عمل کنیم.


وی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام شریعت، حقیقت و طریقت با یکدیگر رابطه‌ای بسیار عمیق دارند؛ گفت: تفاوت ما با صوفی‌ها در این است که آنها شریعت را پاس نمی‌دارند در حالی که در اسلام شریعت بسیار اهمیت دارد و شیعیان از امام خود هیچ گناهی را مشاهده نکردند. این درس اول است.


استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امروز فشارهای اقتصادی مردم را اذیت می‌کند با آنها همدری کرده و کمک کنید؛ با دیگران تواضع جدی داشته باشید؛ سه چیز را کم نگیرید هیچ گناه، کار خیر و بنده خدایی را کوچک حساب نکنید.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین