عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۴۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
«کمیل خجسته» در هشتمین ‌نشست عصر انقلاب اسلامی:
مدیرعامل موسسه فرهنگی تبیان گفت: از گام دوم، باید به عنوان گامی برای مقابله با ناامیدی نام برد، همانطور که رهبر معظم انقلاب، امید را کلیدی اساسی برای همه‌ قفل‌ها عنوان کردند.
عقیق:«کمیل خجسته» در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های «عصر انقلاب اسلامی» که با موضوع «گام دوم انقلاب، مانیفست اقدام» در مشهد برگزار شد، گفت: در ابتدای امر باید نسبت به شناخت مسیری که رهبر معظم انقلاب تبیین کرده‌اند، شناخت لازم را داشته باشیم و بدانیم که گام دوم به معنای امتداد داشتن و عمل کردن هر فرد به نقش خود در جامعه اسلامی است.

وی در ادامه بر پیاده سازی نقشه اقدام و طراحی عملیات‌های گوناگون از دل گام دوم انقلاب تاکید کرد و افزود: نقشه اقدام انقلاب اسلامی، بدون شناخت صحنه محقق نخواهد شد و این مهم بر دوش بخش مهمی از مخاطبان گام دوم انقلاب یعنی جمعیت زیر ۴۰ سال کشور است.

خجسته به اهمیت خوانش مجدد پیام‌ رهبر معظم انقلاب در اولین سالگرد امام خمینی (ره) در سال ۶۹ و پیام ایشان به مناسبت بیستمین سالگرد انقلاب اسلامی در سال ۷۷ اشاره کرد و گفت: دشمن‌شناسی یکی از اصلی ‌ترین راه های شناخت صحیح صحنه است و به طراحی صحیح عملیات ‌های پیش رو کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: با شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی، تغییر و تحولی در علوم انسانی مرتبط با انقلاب های مردمی شکل گرفت و در ذیل آن، نظریه هایی با هدف تقابل با دین در جهان پدید آمد. یکی از این نظریه ها عنوان می‌ کند، دین توانایی برپایی یک حکومت را ندارد که با تبیین قانون اساسی از سوی امام خمینی(ره)، به پاسخ روشنی رسید و باطل شد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی تبیان، توانایی دین در حفظ نظام اسلامی را یکی دیگر از نظریه‌های ایجاد شده عنوان کرد و گفت: حال مهم‌ترین سوالی که از انقلاب اسلامی می‌شود، این است که آیا دین می‌تواند مسائل مربوط به زندگی دنیوی مردم را ح ل کند؟ آیا حکومت اسلامی کارآمد است؟ جواب روشن است و اینکه اسلام ناب، این ظرفیت را به صورت بالفعل و بالقوه دارد.

کمیل خجسته هدف حملات دشمن را، ناامیدی مردم عنوان کرد و گفت: دشمن، با تزریق ناامیدی و وحشت قصد دارد مردم را از حکومت و دین جدا کند و مصرانه در هجمه رسانه ای خود عنوان می کند که راهی وجود ندارد و مسیر جمهوری اسلامی به بن بست رسیده است.

وی عدالت خواهی بدون جمهوری اسلامی را بی معنا دانست و افزود: اکنون انقلاب اسلامی در جنگ احزاب به سر می‌برد. جنگی که گروه های مختلف در برابر جمهوری اسلامی صف آرایی کردند و به تقابل دین و اسلام برخواسته اند.

خجسته از مهم ترین آرمان های نظام اسلامی از نگاه رهبر معظم انقلاب را عزت ملی، اعتماد به نفس ملی، استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، آزادی اندیشه برشمرد و گفت: آرمان های انقلاب اسلامی تمام نخواهد شد به همین دلیل است که انقلاب، توقف ناپذیر است. 

 سلسله نشست‌های «عصر انقلاب اسلامی» به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، نمایندگی مشهد با حضور اساتیدی همچون، صفار هرندی، فواد ایزدی، حجت الاسلام پناهیان، حجت الله عبدالملکی، عادل پیغامی، احسان خاندوزی، کمیل خجسته، مصطفی غفاری و.. ویژه فعالان فرهنگی، طلاب و دانشجویان در مشهد مقدس برگزار شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین