عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۴۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
انقلاب اسلامی ایران پس از عبور از گردنه‌های سخت و چالش‌های بزرگ به تکامل رسید تا پس از پشت سر گذاشتن آزمون‌ها و خطا‌ها چله دوم را به عمق‌بخشی همه‌جانبه خود بپردازد.
عقیق:با انتشار بیانات مقام معظم رهبری با عنوان «گام دوم انقلاب» هیئت رزمندگان اسلام در لبیک به سخنان مقام معظم رهبری بیانیه خود را در حمایت از «گام دوم انقلاب» به شرح زیر منتشر کرد:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی ایران پس از عبور از گردنه‌های سخت و چالش‌های بزرگ به تکامل رسید تا پس از پشت سر گذاشتن آزمون‌ها و خطا‌ها چله دوم را به عمق‌بخشی همه‌جانبه خود بپردازد. در حالی که دشمنان از فرجه‌های زمانی سه ماهه و شش ماهه و جشن پیروزی در تهران سخن می‌گویند، مقتدای انقلاب اسلامی افق ۴۰، ۵۰ ساله برای انقلاب ترسیم می‌کند و جوانان را به پیمودن این راه نورانی و پر بهجت فرا‌خواند. بیانیه مقام معظم رهبری برای گام دوم انقلاب اسلامی که از جهت محتوا دارای جامعیت و از جهت هدف گذاری قله تمدن‌سازی را نشان می‌دهد، نقشه راه چله دوم انقلاب اسلامی را در همه ابعاد روشن می‌نماید.

پیام این بیانیه آن است که اگر انقلاب اسلامی از هویتی متمایز برخوردار است و اگر مبنای حرکت خود را جامعیت اسلام قرار داده است باید بتواند گفتمان و تمدن متمایز خود با تمدن غرب را به نمایش گذارد و هویت مستقل تمدنی خود را به رخ بکشد. آنچه برای تحقق این بیانیه مهم است تمرکز نخبگان کشور بر چگونگی اجرای آن است. جوانان که مخاطبان اصلی این بیانیه هستند چگونه باید به چرخه مدیریت کشور و نظام وارد شوند؟ اولویت‌های هفت‌گانه را چگونه باید دنبال نمایند؟

همان گونه که در این پیام الهی آمده است انقلاب اسلامی در مسیری تجدیدنظرناپذیر قرار گرفته است و با اصرار بر اصالت شعار‌ها و عدم خیانت به آرمان‌های خود به پیش خواهد رفت و می‌داند که دشمنان برای خاموش کردن این چراغ پرفروغ از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد. اما کوله‌بار تجربه ذی قیمت گذشته می‌تواند بن‌بست‌های دشمن را بشکند و با وحدت و یکدلی و تقویت کامیابی‌ها و اصلاح ناکامی‌ها احیای تمدن اسلامی را وجه همت خود سازد و علاوه بر محاسبات عقلی، عنصر توکل و نصرت الهی را نیز لحاظ نماید.

بدون شک اتاق‌های فکری نظام باید سازوکار‌های حقوقی- ساختاری تحقق این بیانیه الهی- مردمی را فراهم آورند و فراتر از تعریف و تمجید به آن ورود نمایند. از فردای صدور این پیام، دشمنان قسم‌خورده در یک جنگ روانی هوشمندانه و طراحی شده از سوی انقلاب اسلامی قرار گرفتند و غافلگیری خود را با بایکوت و سانسور یا فحاشی نمایان ساختند. هیأت رزمندگان اسلام ضمن دعوت از همه نیرو‌های فکری و دلسوز کشور برای تبیین چگونگی این پیام راهگشا همه ظرفیت‌های تریبونی و رسانه‌ای خود را نیز به میدان خواهد آورد تا به همراه سایر اقشار و رسانه‌ها به سهم خود رسالت تبیین، ترویج و مطالبه تحقق آن را به انجام رساند.
 
ان‌شاءالله»

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین