عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
استاد رشاد در جمع حوزویان تهران
رئیس شورای حوزه علمیه تهران در اجتماع عظیم حوزویان در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: گام اول انقلاب اسلامی که همان ایجاد حکومت اسلامی بود توسط امام راحل بنیان نهاده شد و سیاست های راهبردی گام دوم انقلاب که نتیجه آن ایجاد دولت اسلامی است، توسط رهبرمعظم انقلاب تبیین و ارائه شد.
عقیق:استاد علی اکبر رشاد، در اجتماع عظیم حوزویان تهران با عنوان «حوزه و گام دوم انقلاب» که ظهر امروز در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: گام اول انقلاب اسلامی که همان ایجاد حکومت اسلامی بود توسط امام راحل بنیان نهاده شد و سیاست های راهبردی گام دوم انقلاب که نتیجه آن ایجاد دولت اسلامی است، توسط رهبرمعظم انقلاب تبیین و ارائه شد.

وی با اشاره به حضور سالانه حوزویان تهران در حرم مطهر امام خمینی در سالروز صدور منشور روحانیت، افزود: این مراسم برای ما یک سنت سالیانه است که هر ساله با امام بزرگوارمان تجدید پیمان می کنیم و اینک این حضور با سالگرد صدور منشور روحانیت و انتشار بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر انقلاب مصادف شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه تهران خاطر نشان کرد: ما با امام بزرگوار خود تجدید پیمان می بندیم چرا که رهنمودهای ایشان سند راهبردی این انقلاب عظیم جهانی، روحانیت و حوزه های علمیه است.

استاد رشاد با شرح مختصری از فعالیت های حوزه علمیه تهران، یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۵ هزار طلبه خواهر و برادر و همچنین یک هزار و ۵۰۰ استاد بصورت مجدانه و دلسوزانه در حوزه علمیه تهران مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: الحمدلله چله اول انقلاب را با تمام مشکلات داخلی و خارجی پشت سر گذاشتیم و با بیانیه دوم انقلاب، وارد چله دوم شده ایم، لذا رهنمود های امام و رهبری باید مسیر حرکت حوزه های علمیه باشد، چرا که حوزه علمیه پیشرو و خاستگاه انقلاب بوده است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران اظهار داشت: به مناسبت صدور بیانیه گام دوم انقلاب، این لحظه ها و ایام حال و هوای دیگری یافته، به مانند اوایل انقلاب و صدور منشور روحانیت که توسط  امام بزرگوار صادر شد.

وی تاکید کرد: بر اساس بیانیه گام دوم رهبر انقلاب باید سه نکته را مدنظر داشته باشیم، اول فرهنگ سازی وگفتمان سازی این بیانیه است. می دانید که گام دوم انقلاب، گام دولت سازی است. در قبل انقلاب دو گام بر داشته شد، فرد سازی و وقوع خود انقلاب؛ و خود انقلاب به معنی الاخص یعنی ساقط کردن یک رژیم منحوس و به تعبیر رهبر انقلاب تاسیس یک نظام اسلامی است.

آیت الله رشاد ادامه داد: گام بعدی این انقلاب تاسیس دولت اسلامی که نتیجه اش جامعه سازی است و ثمره این فرایند باید تمدن سازی باشد. ما امروز در آینده دولت سازی را در پیش رو داریم. دولتی که در آن الزامات و رفتار های اسلامی باشد و منظور از دولت اسلامی فقط قوه مجریه منظور نیست و باید تمام قوا و نهادهای آن اسلامی باشد، تمام قوانین و اعمال متولیان این حکومت اسلامی باید در خط اسلام باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حوزه علمیه بعد از  فرهنگ سازی، باید جامعه را مستعد کند و دولت اسلامی را جامعه پذیر کند، تا پذیرش تحقق یک دولت اسلامی محقق شود و این یکی از وظایف روحانیت و حوزه علمیه است.

استاد رشاد در پایان خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه حوزه های علمیه باید نظامات فکری دولت اسلامی را تولید کنند، حقیقت این است که ما در نیمه راه هستیم و هنوز به آرمان اصلی انقلاب نرسیده ایم. این یکی از وظایف حوزه است.

رئیس شورای حوزه علمیه تهران افزود: حوزه و حوزویان باید به مبانی انقلاب عالم تر و به مواضع انقلاب ملتزم باشند و آرمان های انقلاب را جلوی چشم خود قرار دهند و برای تحقق آن تلاش کنند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین