عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی:
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفت: ما اگر بتوانیم زمینه تحقیق را در افراد ایجاد کنیم، ۹۰ درصد مسیر را رفته‌ایم، چرا که بنده در مناظرات خود با وهابیون به این نتیجه رسیده ام که جهل آن‌ها مانع پذیرش حق می‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در نشست علمی« نقش طلبه در دفاع از حریم تشیع» که در مدرسه علمیه رسالت برگزار شد، عنوان کرد: صرف نظر از روایات شیعه و سنی که در ذیل برخی آیات سوره مائده وجود دارد، باید ببینیم که این چه موضوعی است که خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید اگر آن را به مردم نرسانی رسالت تو تمام نشده و زحماتت بی ثمر خواهد بود.

وی افزود: خداوند متعال به عالمیان فهماند که استمرار رسالت در ولایت اهلبیت(ع) بوده و اگر ولایت نیاید، رسالت استمرار پیدا نکرده و تمام زحمات پیامبر اکرم(ص) بی نتیجه می‌ماند و این اهمیت ولایت را می‌رساند.

این استاد حوزه علمیه گفت: ما روایات متعددی داریم که مرحوم کلینی چندین روایت را ذکر می‌کند که به این مضمون است که جایگاه ولایت در مقایسه با زکات و روزه و این فرائض بسیار بالاتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  حسینی قزوینی بیان کرد: اهل سنت صحیح بخاری و صحیح مسلم را ثانی قرآن می‌دانند و این دو فرد زمان امام هادی و امام حسن عسکری(ع) را درک کرده اند، این دو فرد روایتی ذکر کرده اند که هر کس بمیرد و امام خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

وی مذاهب چهارگانه اهل سنت را موردتوجه قرار داد و تاکید کرد: ما برای کتاب مسند احمدبن حنبل باید اهمیت قائل شویم، البته امروز وهابی ها هم خود را به این کتاب وصل می‌کنند که این‌ها تماما دروغگویی بوده و اگر دروغگوی‌هایی وهابیون را از آنان بگیریم چیز دیگری برای عرضه ندارند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ما برای اثبات ولایت اهلبیت(ع) نمی‌توانیم صرفا به واقعه غدیر تاکید کنیم، چرا که آن‌ها می‌گویند که مگر می‌شود پیامبر(ص) حرفی بزند، ولی صحابه قبول نکنند، ریشه اصلی اختلافات ما با اهل سنت و وهابیون در صحابه بوده و ما باید صحابه در قرآن، سنت و واقعیت تاریخی را به درستی مطالعه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین  حسینی قزوینی مطرح کرد: روش ما این است که ابتدا یک مقدماتی را فراهم می‌کنیم که ذهن طرف مقابل آماده شود که در رابطه با امامت تحقیق کند، ما معمولا سه مثلث را کنار هم ترسیم می‌کنیم تا ذهن طرف مقابل برای جا افتادن مطلب آماده شود.

وی ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند که یک فرقه ناجیه وجود داشته و از میان ۷۳ فرقه تنها یک فرقه رستگار می‌شود و ما باید تحقیق کنیم که پیامبر برای فرقه ناجیه چه ویژگی‌هایی بیان می‌کند، ایشان می‌فرماید هر کس در سایه سار اهلبیت(ع) حرکت کند در فرقه ناجیه قرار می‌گیرد.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: ما اگر بتوانیم زمینه تحقیق را در افراد ایجاد کنیم، ۹۰ درصد مسیر را رفته‌ایم، چرا که بنده در مناظرات خود با وهابیون به این نتیجه رسیده ام که جهل آن‌ها مانع پذیرش حق می‌شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین