عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
سید ابراهیم رئیسی در اجتماع حوزویان تهران:
تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که حوزویان نقش ویژه ای در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب دارند، گفت: سرنوشت روحانیت و انقلاب به هم گره خورده است، زیرا مبدا انقلاب اسلامی از حوزه بود و یک مرجع تقلید که مورد قبول امت اسلامی بود، انقلاب را رهبری کرد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، پیش از ظهر دیروز در اجتماع عظیم حوزیان با عنوان «حوزه و گام دوم انقلاب اسلامی» که در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: بیانیه «گام دوم انقلاب»، بیانیه ای راهبردی، بصیرت آفرین، راهگشا و امید بخش در چهل سال دوم انقلاب اسلامی است و راه را برای همه روهروان و دلدادگان انقلاب ترسیم کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با نگاهی به موفیقت های بسیاری که به برکت انقلاب اسلامی و هدایت های پیامبرگونه امامین انقلاب طی شد و موفقیت های بسیاری که کسب شد، می توان در چهل سال دوم برخی از کاستی های موجود را با بسیج تمام ظرفیت ها و امکانات در راستای تحقق آرمان های بلند انقلاب بسیج کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که حوزویان نقش ویژه ای در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب دارند، گفت: مسئولان و مردم باید برای این بیانیه اهمیت جدی قائل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: انقلاب و روحانیون مبداء و حامی انقلاب بوده اند و سرنوشت روحانیت و انقلاب به هم گره خورده است، زیرا مبدا انقلاب اسلامی از حوزه بود و یک مرجع تقلید که مورد قبول امت اسلامی بود، انقلاب را رهبری کرد.

عضوخبرگان رهبری اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی امت جهان اسلام بیدار شدند و می خواهند هویت بازیافته خود را که همان اسلام، زندگی ساز، اسلام ساز، انسان ساز و تمدن ساز است دنبال کنند و در یک کلمه مسلمان زندگی کنند.

وی تصریح کرد: دولت و جامعه اسلامی باید به عملکرد انقلاب باز نگاهی بکنند تا ببینیم با توجه به اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی در طول این چهل سال گذشته چه پیشرفت هایی داشته و احیانا در چه مواردی دچار مشکلاتی هستیم و همت کنیم تا آن مشکلات را برطرف کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: حوزه های علمیه باید اطلاعات لازم را از جامعه و زندگی خود  و مردم داشته باشند. در حوزه علمیه انقلابی باید با تفکرات ضد انقلابی مقابله بشود، همان تفکراتی که نمی خواهد حوزه و روحانیت در کنار مردم بوده و برای رفع مشکلات آنان تلاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که زمان شناسی که در  عصر کنونی، مسئله مهم و حساسی است، گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری یک زمان شناس دقیق و واقعی بوده و هستند و این زمان شناسی برای همه طلاب ضروری و مهم است که باید آن را در فعالیت های خود استفاده کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر این که تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب باید مورد توجه جدی مسئولین قرار بگیرد، تصریح کرد: تلاش برای رفع مشکلات مردم باید در عمل نشان داده شود، باید از شعار پرهیز کنیم و در عمل امید به آینده را به مردم نشان بدهیم.

وی تصریح کرد: در چند ماه گذشته دوران سختی به مردم متحمل شد که البته در حال عبور از آن هستیم اما یک امید برای این مردم از طرف رهبر انقلاب اسلامی وجود دارد، زیرا ایشان در پاسخ به یک جوان انقلابی در حرم مطهر رضوی فرمودند آینده کشور روشن است و اصلا نگران نباشید، این دوران بزودی سپری خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره خیانت های رژیم پهلوی به کشور، خاطر نشان کرد: متاسفانه عده ای در فضای مجازی در حال تلاش برای تطهیر جنایت های رژیم طاغوت علیه مردم و کشورند در حالی که باید برای نسل جوان که بسیاری وقایع آن زمان را ندیده اند و یا جنایت های خاندان ظالم پهلوی را نمی دانند، این مسائل تبیین شود.

وی تبیین دستاورهای نظام در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را ضروری دانست و گفت: طلاب حوزه های علمیه باید بیانیه مقام معظم رهبری پیرامون گام دوم انقلاب اسلامی را با دقت مطالعه و تحلیل کنند و سپس آموخته خود را برای مردم بازگو کنند و اگر اینگونه نباشد در تبیین آن کوتاهی کرده ایم و باید پاسخگو باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که روحانیت انقلابی از جنس مردم هستند، اظهار داشت: روحانیت اصیل و انقلابی همواره در کنار مردم زندگی می کنند؛ از این رو دغدغه مردم همان دغدغه روحانیت محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: روحانیت باید با کمک مردم در فرهنگ سازی و نیز تحقق عینی اقتصاد مقاومتی با جدیت وارد میدان شوند و از مسئوالان توجه بیشتر به تحقق اقتصاد مقامتی را مطالبه کنند.

وی افزود: نگاه کردن به دست بیگانگان هیچ سودی برای کشور ندارد و آینده نظام اسلامی فقط به دستان جوانان این مرز و بوم به اوج خود خواهد رسید.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی هیچوقت در مقابله با فساد کوتاهی نمی کند، بیان داشت: اگر در جامعه فسادی را مشاهد می کنید آن را به پای انقلاب ننویسید زیرا انقلاب اسلامی مروج سبک زندگی اسلامی، حامی مستضعفین و ضداشرافیت و ضد فساد است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به بررسی لوایح پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: عده ای فکر می کنند ما مخالف همه کنوانسیون‌های بین المللی هستیم اما اینطور نیست و اگر آن ها به نفع مردم و کشور باشد ما آن را قبول می کنیم، اما اگر به ضرر مردم باشد قطعا آن را قبول نخواهیم کرد و در مقابل زیاده خواهی آنان ایستادگی کرده و از آرمان های انقلاب، امام و شهدا دفاع خواهیم کرد.

وی با بیان این که دولتمردان نباید به لبخند دشمن اعتماد کنند، تصریح کرد: دولتمردان در شرایط کنونی باید مراقب بیشتری انجام بدهند زیرا دشمن در صدد ضربه زدن به استقلال کشور و مخدوش نمودن عزت و اقتدار مردم و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان با اشاره به نقش اصحاب رسانه در تبیین و گفتمان سازی گام دوم انقلاب، افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید تلاش کنند که این سخنان ارزشمنده مقام معظم رهبری در  خصوص دهه پنجم انقلاب و گام دوم انقلاب را به خوبی و با بیانی رسا برای مردم و جوانان تبیین کرده و منتشر نمایند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین