عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
آیین بزرگداشت آیت الله «عبدالله جوادی آملی»، فقیه، فیلسوف، مفسر و مرجع عالیقدر عالم تشیع با حضور رییس مجلس و در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می شود.
عقیق:بزرگداشت آیت الله العظمی «عبدالله جوادی آملی»، مرجع تقلید، فقیه، مفسر و فیلسوف برجسته کشور، چهارشنبه، ۱۷ بهمن ماه در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می شود.

 

بنابر این گزارش، آیت الله العظمی جوادی آملی از شاگردان امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) است و حدود 60 سال در حوزه‌های علمیه قم و تهران، فلسفه، عرفان، فقه و تفسیر را تدریس کرده است.

 

وی تالیفات متعددی دارد «تفسیر تسنیم» و «رحیق مختوم (شرح اسفار اربعه)» از جمله آنها است. این فقیه و فیلسوف، پس از انقلاب اسلامی ایران مسئولیت‌هایی چون عضویت در شورای عالی قضایی، مجلس خبرگان قانون اساسی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری، را برعهده داشته است.

 

ایشان همچنین در دهه‌های هفتاد و هشتاد شمسی، امام جمعه قم بوده است. آیت الله جوادی آملی در سال ۱۳۶۷ و در سفر به شوروی سابق به همراه تعدادی از مسولیان وقت جمهوری اسلامی ایران پیام تاریخی امام خمینی (ره) را به گورباچف، رهبر وقت آن کشور رساند.

 

آیت الله جوادی آملی در فلسفه پیرو حکمت مُتعالیه است. او وجود علم دینی در حوزه علوم انسانی و تجربی را می‌پذیرد. برخی از فتواهای این مرجع عالیقدر عالم تشیع عبارت است از: جایز بودن تقلید زنان از مرجع تقلید زن، جایز بودن تغییر جنسیت و طهارت اهل کتاب.

 

گفتنی است، بزرگداشت این مقام علمی فقهی چهارشنبه، ۱۷ بهمن از ساعت۱۵:۳۰ تا ۱۷ برگزار می شود.

 

حسن بلخاری، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مهدی محقق، رییس هیات مدیره انجمن، علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسرکشور، حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این آیین سخنرانی می کنند.

 

گفتنی است، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر(عج)، پل امیربهادر، خیابان سرلشگر بشیری پلاک ۷۱ واقع است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین