عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
با توجه به تعداد پاکستاني ها و هندي هاي مقيم عربستان سعودي،‌ اين احتمال وجود دارد که زبان اردو نيز يکي ديگر از زبان هاي مد نظر "وزارت اوقاف و شئونات اسلامي" عربستان در اين طرح باشد.
عقیق:"وزارت اوقاف و شئونات اسلامي" عربستان سعودي اعلام کرد که اين وزارت قصد دارد در آينده اي نزديک مساجدي در شهر رياض پايتخت عربستان اختصاص دهد که در آن نماز جمعه به زبان هاي خارجي برگزار گردد.

مسئولان اين وزارتخانه در ادامه افزودند: در واقع هدف جذب بيشتر و فراهم کردن زمينه راحت تر بودن مسلمانان غير عرب در عربستان است تا بتوانند با حضور در اين مساجد مخصوص، خطبه هاي نماز جمعه را به زبان غير عربي گوش کنند.

اين مسئولان همچنين افزودند: هماهنگي هاي لازم با اداره اتباع خارجه مقيم عربستان نيز انجام شده و ما آمار دقيق غير عرب هاي مقيم عربستان را استخراج کرده ايم تا بتوانيم بر اين اساس برنامه ريزي دقيقي براي اين کار انجام دهيم.

در مورد علت اين اقدام، مسئولان "وزارت اوقاف و شئونات اسلامي" عربستان افزودند: در گذشته مشاهده کرده ايم که بسياري از غير اعراب در نمازهاي جمعه حضور مي يابند اما بدليل اينکه زبانشان عربي نبوده، با مشکل مواجه مي شدند و در مجموع حدود 10 درصد از مطالب مطرح شده در خطبه هاي نماز جمعه را متوجه مي شدند. بر همين اساس با اختصاص چنين مساجدي قصد داريم گام مثبتي در اين راستا برداريم تا غير اعراب هم بتوانند 100 درصد مطالب مطرح شده در خطبه هاي نماز جمعه را متوجه شوند.

گفتني است "وزارت اوقاف و شئونات اسلامي" عربستان در مورد زبان هايي که قرار است مساجدي براي آن اختصاص يابد، اطلاعات ارائه نداده اما بدون شک با توجه به فراگير بودن زبان انگليسي بدون شک يکي از زبان هاي مورد نظر خواهد بود.

با توجه به تعداد پاکستاني ها و هندي هاي مقيم عربستان سعودي،‌ اين احتمال وجود دارد که زبان اردو نيز يکي ديگر از زبان هاي مد نظر "وزارت اوقاف و شئونات اسلامي" عربستان در اين طرح باشد.

منبع:شیعه آنلاین
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین