عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۵
هر روز از ماه مبارک رمضان با پیشنهادهایی متنوع منتظر شماییم
"عقیق" در روزهای ماه مبارک رمضان، در "سفره خانه معنوی" خود، منتظر شما مهمانان الهی خواهد بود.

پایگاه اطلاع رسانی محافل مذهبی؛ "عقیق" در روزهای ماه مبارک رمضان، در "سفره خانه معنوی" منتظر شما مهمانان الهی خواهد بود. آنچه تدارک دیده ایم سفره ای است ساده و کوچک اما پربار و مفید. فایل های صوتی ویژه اعمال و ادعیه روزانه و متن هایی که کوتاه ولی کاربردی و قابل استفاده هستند و هر کس به فراخور زمان و حال خود می تواند از این سفره معنوی بهره برداری کند. نطرات و پیشنهادات خود درباره هرچه مفیدتر شدن این ضیافت را از ما دریغ نکنید.

دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان :
 
     
 
 

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَةَ الأیتامِ وإطْعامِ الطّعامِ وإفْشاءِ السّلامِ وصُحْبَةِ الکِرامِ بِطَوْلِکَ یا ملجأ الآمِلین.

خدایا روزیم کن در آن ترحم بر یتیمان و طعام نمودن بر مردمان و افشاء سلام و مصاحبت کریمان به فضل خودت اى پناه آرزومندان.

 
 نماز شب نهم ماه مبار ک رمضان:شش ركعت ميان نماز مغرب و عشا; در هر ركعت سوره حمد و هفت مرتبه آية الكرسى و پس از اتمام نماز، پنجاه مرتبه بگويد: اَللّهمّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد.
  
 برشی از مناجات خوانی حاج منصور ارضی
 
     
 
 

ترتیل جزء هشتم قرآن کریم

      

یک آیه از "کلام نور" مهمان شوید:

روز هشتم/جزء هشتم:

«قُلْ إِنَّما حَرَّمَ رَبِّيَ الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ وَ الْإِثْمَ وَ الْبَغْيَ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَ أَنْ تُشْرِکُوا بِاللَّهِ ما لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطاناً وَ أَنْ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ

بگو: پروردگارم فقط کارهای زشت را چه آشکارش باشد و چه پنهانش ، و گناه و ستم ناحق را ، و اینکه چیزی را که خدا بر حقّانیّت آن دلیلی نازل نکرده شریک او قرار دهید ، و اینکه اموری را از روی نادانی و جهالت به خدا نسبت دهید ، حرام کرده است.» آیه 33 سوره اعراف


مهمانی به صرف "نهج البلاغه":  «اى مردم بايد دنياى حرام در چشمانتان از پر كاه خشكيده،  و تفاله‏هاى قيچى شده دام داران، بى‏ارزش‏تر باشد، از پيشينيان خود پند گيريد، پيش از آن كه آيندگان از شما پند گيرند، اين دنياى فاسد نكوهش شده را رها كنيد، زيرا مشتاقان شيفته‏تر از شما را رها كرد. » خطبه 32 نهج البلاغه


حدیث روز:

امام باقر عليه السلام:
إِنَّ اللّه  عَزَّوَجَلَّ يُحِبُّ المُداعِبَ فِى الجَماعَةِ بِلا رَفَثٍ؛
خداوند عزوجل دوست دارد كسى را كه در ميان جمع شوخى كند به شرط آن كه ناسزا نگوید.

 

 

  

 

منبر امروز
برشی از سخنان استاد فاطمی نیا: وقتی درباره کرامت حرف می‏زنیم یک وقت این کرامات "موضوعیت"دارد و یک وقت "کاشفیت" دارد. ما نباید آنقدر ساده لوح باشیم که هر کس چیزی از افراد نقل کرد آن را قبول کنیم؛ زیرا این تفریط است. افراط هم این است که بگوییم اصلا کرامت وجود ندارد و آن را قبول نکنیم.مسأله مهم درباره کسانی که مصدر کرامات بودند این بود که آنان تلاش داشتند معنویاتی را که کسب می کردند حفظ کنند؛ اما ما خیلی ولخرجی می‏کنیم و اگر سحرگاهی موفق شدیم دو رکعت نماز شب بخوانیم فردای آن با یک غیبت و گناه آن را خراب می کنیم. اما آنان که به مقامات و کرامات رسیدند، اموال معنوی خود را خوب حفظ می کردند.
خیلی ها از من درباره استاد می رسند که به چه کسی مراجعه کنیم؟ اولاً: این استادان محدود و کم هستند. ثانیاً استادانی که در این زمینه وجود دارند پیر شده اند و کهولت سن باعث شده که ظرفیت پذیرفتن کسی را نداشته باشند.پیامبر اکرم(ص) در حدیثی تضمین فرمودند که هر کس به آنچه از دین می داند عمل کند خدا هم به او آنچه را نمی داند یاد می دهد. لذا «آیت الله العظمی بهجت(ره)» می فرمودند: در مواقعی که استادی یافت نمی شود به یقینیات خود عمل کنید. مثلاً ما می دانیم نباید غیبت کنیم، پس به آن عمل کنیم و از فردا دیگر غیبت نکنیم.تلاش کنید همیشه اموال معنوی یتان را حفظ کنید و کارهای خیر و مستحبات و اعمالی که انجام می دهید را با گناه و معصیت نابود نکنید.



صوت/حجت الاسلام عالی
     

یک نکته برای بانوان بهشتی
  :ا ز نظر اسلام زن عامل مودت و رحمت و سبب آرامش است . در تنگناهاي زندگي مرد را پناه مي دهد و اضطراب او را فرو مي نشاند . از اين رو نقش عمده سازندگي در جامعه به زن بر مي گردد و انسانها هستي و رشد و كمال خود را مديون زنان هستند . نقش زنان در پيش برد تمدن و هويت ملتها بسيار اساسي است . بركسي پوشيده نيست كه بسياري از صفات و روحيات فردي و اجتماعي دختران در برخورد با مسائل فرهنگي اقتصادي و مذهبي در دامان مادران شكل مي گيرد . نظم، انظباط، صرفه جويي، برنامه ريزي اقتصادي، پايبندي به مذهب، چگونگي برخورد با اقوام و همسايگان، معاشرت با همسر، نمونه هايي از رفتار مادران در شيوه تربيت دختران است . همچنين ارتباط جسمي و روحي و رواني دختر با مادر بيشتر و عميق تر است و مادر نقش عمده اي در تربيت و پرورش دختر دارد . زيرا اوقات زيادي را با او مي گذراند. به همين دليل اسلام نيز توجه ويژه به نقش مادر در تربيت دختران دارد و همگان به این موضوع اذعان دارند .
یک نکته برای مردان بهشتی: احترام و توجه به دختران از سوی پدر نقش بسیار عمیقی در تربیت و رشد شخصیت او دارد و این مساله در اسلام مورد توجه و تاکید قرار گرفته است . احترام به دختر بایستی به گونه ای باشد که در عمل خود را نشان دهد . از این روست که در آموزه های قرآنی این احترام به شکل عملی نشان داده می شود و تنها به حرف و شعار بسنده نمی شود . احترام به شخص، به معنای احترام به عقل و هوش اوست . از پیشنهادها و نظریات وی استفاده شود . در داستانی که قرآن درباره دختران " شعیب" گزارش می کند، شیوه درست برخورد با دختران به روشنی تبیین می گردد و احترام واقعی و عملی نشان داده می شود . حضرت شعیب ( ع ) هنگامی که با پیشنهاد به کارگیری حضرت موسی ( ع ) به دلیل قدرت بدنی و امانت از سوی دختران روبرو می شود، آن را می پذیرد و نشان می دهد که مشاوره با دختران و زنان خصوصاً اگر با دلیل و برهان همراه باشد نه تنها نادرست نیست بلکه امری درست و راست می باشد .




اعمال و ادعیه مشترک ماه مبارک رمضان+صوت:

1.       اعمال شب و روز ماه مبارک رمضان

دعاهای زیر پس از هر نماز در ماه رمضان خوانده شود :

 

دعای "یا علی و یا عظیم":
  
 
دعای "اللهم ادخل علی اهل اقبور سرور" :
  
  
دعای "اللهم هذا شهر رمضان":
  
 
 
دعای "اللهم الرزقنی حج بیتک الحرام":
  

 

2.       اعمالی كه در شب هاى ماه رمضان باید به جا آورد:

دعاهای هنگام افطار:

ـ اللهم لك صمت و على رزقك افطرت و علیك توكلت

ـ بسم الله; اللهم لك صمنا و على رزقك افطرنا, فتقبل منا انك السمیع العلیم.

ـ دعای هنگام لقمه اول:بسم الله الرحمن الرحیم; یا واسع المغفرة اغفر لى

ـ خواندن  سوره قدر زمان افطار

ـ خواندن هزار مرتبه سوره قدر در هر شب از ماه مبارک رمضان

ـ خواندن صد مرتبه حم دخان

 

ـ خواندن دعاى افتتاح

ـ خواندن هزار ركعت نماز در سرتاسر این ماه

دعاهای هنگام سحر:

خواندن سوره قدر در وقت سحرها

خواندن دعای سحر

خواندن دعای ابو حمزه ثمالی

 
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین