عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
حجت‌الاسلام غلامی:
رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا عدم تعادل جنسی را یکی از مهم‌ترین عوامل فروپاشی خانواده‌ها معرفی کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا امروز در کنگره ملی خانواده که با حضور فعالان فرهنگی مردم‌ نهاد سراسر کشور در حوزه خانواده در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه  تهران برگزار شد، با بیان اینکه به مخاطره افتادن اوضاع خانواده‌ها امری غیرقابل انکار است، گفت: آمار بالای طلاق در کشور نشان از اوضاع نابسمان خانواده‌ها دارد. ضعف در وضعیت خودکنترلی افراد و رواج فرهنگ مبتذل غرب از مهم‌ترین عوامل این نابسمانی است.

وی فردگرایی را یکی از عوامل آسیب‌زا در مسائل اجتماعی و خانوادگی معرفی کرد و گفت: نقطه کانونی زندگی غربی، فردگرایی است؛ فردگرایی یعنی برتر پنداری فرد نسبت به جامعه و اینکه هیچ چیز نباید مانع آزادی بی حد و حصر افراد باشد.

حجت الاسلام غلامی خشم را دومین عامل برای فروپاشی خانواده معرفی کرد و افزود: اگر پای صحبت‌های زوجین بنشینیم، یکی از عوامل طلاقشان را عدم کنترل خشم همسر خود معرفی می‌کنند؛ بنابراین ضروری است بر اساس آموزه‌های دینی به حل این مسأله بپردازیم. آموزش تلاش در مهارت کنترل خشم یکی از موارد آموزشی است. به عنوان نمونه پیامبر(ص) در یک روایت فرمود کمال دلیری در کنترل خشم است.

رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا با بیان اینکه عدم تعادل جنسی یکی از مهم‌ترین عوامل فروپاشی خانواده‌هاست، گفت: امروز به دلیل هجمه‌های دشمن از طریق رسانه و فضای مجازی تعادل جنسی جوانان مورد تخریب قرار داده و جامعه را با چالش‌هایی مواجه کرده است. رواج ارتباطات بی حد و حصر جنسی افراد از یک سو و عدم نارضایتی جنسی زوجین، از مهم‌ترین عوامل گسترش آمار طلاق در کشور است. بنابراین نیاز است نسبت به این مسأله حساسیت لازم را داشته باشیم و برای کنترل این معزل برنامه‌ریزی کنیم.

غلامی در جمع‌بندی صحبت‌های خود تقوا را از بهترین راهکارهای حل مسائل اجتماعی و خانوادگی معرفی کرد و تصریح کرد: ما نیاز به یک سیستم خودمدیریتی داریم که در آموزه‌های دینی از آن با عنوان تقوا یاد می‌کنیم. این عنصر گرانبها باعث صیانت روح و روان از آسیب‌های درونی و بیرونی می‌شود. مثلاً حیا و ایمان را به عنوان دو رکن مهم تقوا بر شمردند؛ بر این مبنا می‌توان برنامه‌هایی در جهت تقویت این عناصر معنوی طرح‌ریزی کرد. چرا که ایمان و حیا با انسان‌ها اصالت و به آنان اجازه رشد می‌دهد. ساختارها و سیستم‌هایی که تقوامحور باشند نیاز ضروری مسائل فرهنگی ماست.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین