عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۳۶۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
پل صاحب‌الزمان (عج) روی نهر حسینیه به منظور سهولت تردد زائران برای تشرف به زیارت امام حسین (ع) در جوار مقام صاحب‌الزمان (عج) کربلا ساخته می‌شود.
عقیق: خیابان سدره در شمال حرم امام حسین(ع) و باب السدره حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) رو به این خیابان باز می‌شود که در انتهای این خیابان مقام صاحب‌الزمان (عج) قرار دارد.

 

 

مقام صاحب‌الزمان (عج) نیز که یکی از مکان های زیارتی کربلا محسوب می‌شود با نام‌هایی همچون مقام امام المهدی (عج)، مقام امام زمان (عج)، مقام حضرت حجت (عج) و مقام امام عصر (عج) نیز شناخته می شود.

 

 

در کنار مقام امام زمان (عج) نیز رود یا نهر حسینیه قرار گرفته است که تردد زائران را برای تشرف به زیارت حرم اباعبدالله (ع) و حضرت عباس(ع) مشکل کرده بود.

 

 

بر همین اساس، عتبه حضرت عباس (ع) به منظور سهولت تردد زائران برای عبور از رود حسینیه در جوار مقام صاحب‌الزمان (عج) اقدام به ساخت پلی با نام صاحب‌الزمان (عج) بر روی آن کردند که از اربعین امسال مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

 

 

همچنین اکنون مراحل ریختن پایه‌های بتنی و نصب پل در دو طرف رودخانه محل حسینیه در حال انجام است و تا زمستان سال جاری پل جدید بر روی این رود قرار می‌گیرد و زائران به راحتی می‌تواند از بخش شمالی و شرقی حرم مطهر به زیارت مشرف شوند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین