عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان:
موسی شهرکی با اعلام اجرای ۷۶ کلان برنامه ویژه نهم ربیع الاول، گفت: همه برنامه های مهدوی استان سیستان و بلوچستان بر مدار «وحدت» طراحی و اجرا می شود و استقبال اهل سنت استان از این برنامه ها چشمگیر است.
عقیق:«موسی شهرکی»، در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیرخبرگزاری شبستان درباره برنامه های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان سیستان و بلوچستان ویژه نهم ربیع الاول، اظهار کرد: بنیاد به مناسبت نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) هفتاد و شش عنوان برنامه را ویژه اقشار مختلف تدارک دیده که در سطح استان اجرا می شود.

 
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برگزاری نشست های عمومی برای دانشگاهیان اعم از دانشجویان و استادان با سخنرانی «اسماعیل شفیعی سروستانی»، برگزاری همایش های مهدوی در مساجد استان و دیدار عمومی با نماینده ولی فقیه در استان به منظور تجدیدعهد و بیعت با امام عصر(عج) و نایب ایشان «امام خامنه ای» ازجمله مهمترین برنامه های این ایام است.


وی با اعلام برگزاری نشست های دانش آموزی به مناسبت یوم الله نهم ربیع الاول، ادامه داد: آغاز دوره های آموزشی «حکومت مهدوی و وظایف منتظران» ویژه فرهنگیان، آغاز دوره آموزشی «یاران موعود(عج)» برای دانش آموزان در 41 آموزشگاه که تا پایان بهمن ادامه دارد و اعزام مبلغان و سخنرانان مهدوی به مدارس به منظور سخنرانی و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برای دانش آموزان نیز برای سالروز آغاز امامت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) پیش بینی شده است.

 
شهرکی تاکید کرد: علاوه بر این، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف، برگزاری مسابقات خاص هیئت ورزش های باستانی و نیز همایش «جوان و مهدویت» در حوزه ورزش، برگزاری دوره های آموزشی برای اصناف، انجام تبلیغات شهری نیز توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان سیستان و بلوچستان برای نهم ربیع الاول تدارک دیده شده است.

 
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان سیستان و بلوچستان درباره توجه به مسئله «وحدت» در برنامه های نهم ربیع الاول، ابراز کرد: همه برنامه های بنیاد چه در گذشته چه اکنون بر مدار وحدت تمرکز دارد؛ یعنی برنامه ها اینطور طراحی و اجرا نمی شود که به پیروان مذهبی خاص محدود شود بلکه همه اقشار اعم از شیعه و سنی امکان شرکت در برنامه ها را دارند، چراکه مهدویت نه فقط برای شیعه و سنی بلکه برای همه جهانیان است لذا رویکرد همه برنامه های بنیاد وحدت است.


وی با ابراز خرسندی از استقبال گسترده اهل سنت استان سیستان و بلوچستان از فعالیت ها و برنامه های مهدوی، خاطرنشان کرد: البته برخی برنامه ها صرفاً به خواهران اختصاص دارد، همچون همایش «حیات طیبه» و نشست های تخصصی و ... که در آنها نیز خواهران اهل سنت حضوری فعال و چشمگیر دارند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین