عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
شيخ حسين انصاريان در حسينيه همداني ها سخنرانی کرد
بايد از عاقبت شيطان درس بگيريم و ما ديگر در برابر پروردگار "من" نگوييم كه خدايي نكرده به ما هم بگويند اخراج. حجاب من، حجاب مال من و حجاب از جانب من سه حجاب خطرناكي است كه ممكن است در بين انسان و پروردگارش به وجود بيايد.
به گزارش عقيق، شب گذشته كه مصادف بود با شب پنجم ماه مبارك رمضان، استاد شيخ حسين انصاريان در حسينيه همداني ها كه همه ساله در اين شب ها برنامه سخنراني و مناجات خواني در آن برقرار است به بيان نكاتي در ارتباط با لزوم ارزش نهادن به من الهي انسان سخن گفت. گزیده ای از سخنان ایشان را می خوانید:

* نيمي از وجود انسان را بدن و غرائض مادي و بدني تشكيل مي دهد كه جنس شان دنيايي و مادي است. اگر مراقب زر و زيور اين دنيا نباشيم، بين ما و پروردگار حجاب ايجاد شده و خورشيد روح ما را پس پرده خواهد برد. اين حجاب ها باعث مي شود كه انسان براي ارضاء خواسته هاي بدن و بطور كل مادي خود به انواع گناه ها دست بزند و لجن گناه، تمام روزنه هاي باطن انسان را به جانب پروردگار عالم ببندد.

* اسارت در من شخصي يكي از نتايج گرفتار شدن بي حد و اندازه در ماديات دنيا و پرداختن به من بدني است. در اين شرايط من بدني، من الهي را محجور ساخته و از كار مي اندازد و وقتي من الهي از كار بيفتد انسان به قبري براي دفن اين گوهر پرارزش تبديل مي شود.

* تمام انبيا و اهل بيت زحمت كشيدند كه انسان در ارتباط با دنيا كه البته ارتباط ضروري اي نيز هست به قبري براي من الهي تبديل نشود زيرا در اين قبر تمام روزنه هاي رحمت و مغفرت الهي و راه هاي كسب فيوضات بسته مي شود.

* شما ببينيد در تاريخ يك جابجايي غلط رخ داد و فردي را كه پيامبر وصي و جانشين خود معرفي كرده بود را كنار زده و فردي ديگر را روي كارآوردند؛ اين نتايجي كه امروزه در دنياي اسلام شاهد آن هستيم، تماما نتيجه همان جابجايي غلط است. اگر در ارتباط با خودمان يك جابجايي نادرست انجام دهيم و خدا و اهل بيت را كنار بزنيم به خود محوري دچار خواهيم شد.

* اولين كسي كه گفت "من" و خود را از معبود خويش جدا ساخت شيطان بود. اين صداي غلط اولين بار از اين حنجره نجس خارج شد كه شروعي شد بر يك گمراهي عظيم. قرآن مي گويد: "چه شد كه به كل فرشتگان امر شد كه به آدم سجده كنند، تو (شيطان) سجده نكردي؟ پاسخ داد: "من" بهتر از او هستم. من از آتشم و او از خاكي بي ارزش".

حجاب من، حجاب مال من و حجاب از جانب من سه حجاب خطرناك بين انسان و پروردگار

* نتيجه اين من گفتن شيطان رانده شدن از بهشت و ملعون درگاه خداوند قرار گرفتن شد. بايد درس بگيريم و ما ديگر در برابر پروردگار "من" نگوييم كه خداي نكرده به ما هم بگويند اخراج. حجاب من، حجاب مال من و حجاب از جانب من سه حجاب خطرناكي است كه ممكن است در بين انسان و پروردگارش به وجود بيايد.

* وقتي به ما مي گويند "اطيعوا الله" يعني در تبديل شدن به من را ببنديم و از تبديل شدن من بدني به قبري براي من الهي جلوگيري كنيم. اگر با من بدني پيش برويم تنها و در آخرت محجور خواهيم شد.

* از زمان حضرت آدم(ع) تا به حال سابقه نداشته كسي به درگاه خداوند برود و قبولش نكنند. شما نگاه كنيد ما در نمازهاي خود روزي 20 مرتبه به درگاه خداوند مي گوييم "بسم الله الرحمن الرحيم" و او را به رحمانيت و رحيم بودنش صدا مي زنيم و اين يعني راه براي برگشت وجود دارد، همان طور كه براي حر راه برگشت وجود داشت.

* بين تمام انبيا تنها كسي كه راه ميانبر به درگاه خداوند دارد، امام حسين(ع) است.

به گزارش عقيق، مراسم شب هاي ماه مبارك رمضان در حسينيه همداني ها از ساعت 23 با سخنراني استاد شيخ حسن انصاريان آغاز مي شود. حسينيه همداني ها در خیابان ری، بعد از پل ري، نرسیده به چهارراه امین حضور واقع شده است.

گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین