عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵
قائم مقام رئيس رسانه ملي در نشست اعضاي كميته اطلاع رساني و مستندسازي اربعين حسيني بر رويكرد مردمي بودن و تهييج زائران حسيني در برنامه‌هاي اين مناسبت و توجه به شعار اربعين تأكيد كرد.
عقیق:حجت الاسلام موسوی مقدم در نشست اعضای کمیته اطلاع رسانی و مستندسازی اربعین حسینی با بیان اینکه رفتار رسانه‌ای ما در اربعین ۹۷ بر مبنای شعار «الحسین یجمعنا» است گفت: در گزارش‌ها و همه برنامه‌هایی که به پوشش این کنگره عظیم حسینی می‌پردازند باید مفاهیم عمیق این شعار تبیین شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام موارد ابلاغ شده به معاونت‌ها و بخش‌های ذی‌ربط باید رعایت شود تصریح کرد: تاکید رسانه‌ها اعم از رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های مکتوب و رسانه‌های مجازی بر مردمی بودن این حرکت حسینی است و هر بخش متناسب با مأموریت خود باید بر اساس این شعار، این همایش عظیم را پوشش دهد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی و مستندساری اربعین با تاکید بر لزوم پاسخ به شبهات و سوالات پیرامون قیام حسینی اظهار کرد:  بخشی از برنامه های سیما و صدا به صورت متمرکز روی این محتوا حرکت خواهد کرد و سیاست تبلیغی برنامه ها خصوصا برنامه های ثابت معارفی بر پاسخ به این شبهات شکل گرفته است.

حجت الاسلام موسوی مقدم با تأکید بر اینکه مراسم اربعین پدیده‌ای سیاسی _ فرهنگی و اجتماعی است یادآوری کرد: سیاست ما بر اساس تبلیغ، تشویق و تهییج مخاطب استوار است و به اتکای روایات وارده باید بر این ضرورت تاکید کرد.

وی افزود: باید در ساماندهی تولیدات رسانه ای به نوآوری و خلاقیت در همه ساحت‌های رسانه‌ای که لازمه این همایش عظیم است توجه کرد و تصویر نابی پیش روی مخاطبان قرار داد.

قائم مقام رئیس رسانه ملی توجه به محتوا را از ضرورت‌های تولیدات رسانه ای دانست و تأکید کرد: برنامه سازان معارفی در این میان وظیفه سنگین تری دارند و  باید نکته ها و سوژه های ناب را از میان شعار امسال  استخراج کنند و بر شور و شوق اربعین بیافزایند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین با تاکید بر بیان و طرح مشکلات و موانع در این حرکت عظیم حسینی از سوی رسانه گفت: هرچند امسال بسیاری از موانع برطرف شده اما شفاف سازی لازمه رسالت رسانه است و بخش های خبری برای انعکاس مشکلات و رفع موانع، وظیفه ذاتی شان را انجام دهند.

موسوی مقدم راه پیمایی اربعین را نماد وحدت مسلمانان دانست و گفت: این حرکت عظیم و خودجوش اگر با نشانه های وحدت مسلمانان بازگو شود تاثیرگذارتر است. توصیه ما به حضور مسلمانان بدور از رفتارهای فرقه ای است تا نقشه دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان نقش برآب شود.  

قائم مقام رئیس رسانه ملی در پایان گفت: ما در آستانه تدارک کار بزرگ و سختی هستیم وباید مراقب شرایط امروز جهان اسلام، فتنه‌ها و توطئه‌های استکبار برای مسلمانان باشیم.

شهریار حیدری سخنگوی ستاد اربعین کشور، در این نشست با اظهار امیدواری از اینکه با همراهی و همدلی دولت عراق اربعین ۹۷ با حداقل مشکلات سپری شود گفت: با شناسایی و رفع نقاط ضعف سال پیش، در ساماندهی این حرکت مردمی تلاش می کنیم تا بقیه مشکلات نیز رفع شوند.

وی افزود: با توجه به تغییرات نرخ ارز در زمینه روادید و نحوه ثبت نام زائران همکاری های لازم با دستگاه های دی ربط از جمله بانک مرکزی و اداره گذرنامه جلب شده است.

حیدری با تاکید بر اهمیت نقش رسانه و تاثیرگذاری برنامه سازان و اصحاب رسانه در این زمینه گفت: با استقرار تیم های رسانه ای در مسیرهای ۱۳ گانه منتظر انعکاس آگاهانه و به موقع از این رویداد بزرگ معنوی هستیم.

ایرج سبقتی قائم مقام معاونت سیاسی نیز در ادامه این نشست بر اهمیت هشیاری رسانه ها در مقابل فتنه های غیرقابل پیش بینی تاکید کرد و گفت: بهره ای که از این حرکت جهانی و جمعی نصیب جهان اسلام می شود قابل ذکر نیست و انشالله امسال نیز همچون سال های گذشته پس از این مراسم عظیم شاهد برکات آن خواهیم بود.

وی افزود: فعالیت ما در این کمیته ۲۴ ساعته است و با اتکا به حضور ۵ قرارگاه رسانه ای با همراهی مراکز استانی ایلام، خوزستان، آبادان، کرمانشاه وسیستان و بلوچستان پوشش رسانه ای مناسبی را ارائه خواهیم داد ضمن اینکه امسال با ورود زائران از جمهوری آذربایجان مراکز آذربایجان شرقی و اردبیل نیز در این ستاد ما را همراهی خواهند کرد.

حجت الاسلام کریمیان رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی نیز در این نشست بر هماهنگی های لازم برای ارائه خدمات به زائران و اصحاب رسانه های ایرانی در کنار اعضای اتحادیه‌های رادیو تلویزیون های اسلامی و رسانه های عراقی تاکید کرد و گفت: امسال ۴۰۰ رادیو و تلویزیون از ۴۳ کشور مراسم اربعین را پوشش خواهند داد و ما از حضور ۱۶۰۰ مستندساز استقبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت بحث زیرساخت های فنی بیان کرد: ۵۲ واحدSNG در کشور عراق آماده فعالیت است و پیش بینی حضور ۴۰ فرکانس رادیویی و استقرار ۴۰ دوربین فیلمبرداری شده است تا تصاویر آن ها در اختیار تمام رسانه ها قرار گیرد و در بین الحرمین امسال شاهد بزرگترین حجم رسانه ای خواهیم بود.

در این نشست نمایندگانی از معاونت‌های سیما، صدا، توسعه و فناوری رسانه و مدیران مراکز نیز حضور داشتند.



منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین