عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی:
رسالت مهم امام(ع) احیاء گری مصائب و حوادث کربلا بود و تا زمانی که در دنیا بودند، آن حادثه را بیان می کردند.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در شب شهادت امام سجاد(ع) که با حضورعلما، روحانیون واقشار مختلف مردم در منزل آیت الله محسن فقیهی ازاعضای جامعه مدرسین درقم برگزار شد،ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) گفت: دوران امامت این امام بزرگوار(ع) از دوران سخت بوده، ولی درعین حال توانستند، خدمات شایسته ای به دین و جامعه اسلامی کنند.

دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین بابیان اینکه یکی از دوران سخت آن حضرت، کربلا و حوادث بود، افزود: امام سجاد(ع) در آن زمان با چشم خود همه رنجها و سختیها را دیده و از نزدیک حس کرده بودند.

این استاد حوزه بابیان اینکه مهمترین دلیل انحراف افراد و عدم پیروی از ولیّ خدا، نفوذ شیطان است، اظهار داشت: براساس آیات قرآن بسیاری از آسیب های که به انسان می رسد از ناحیه نفوذ و افراد شیطان است.

وی اظهار داشت: براساس روایات اگر کسی شیطان همراهش شود، انحراف او حتمی است و کسانی که درکربلا مقابل امام (ع)قرار گرفتند، همراهی با شیطان بر همراهی ولیّ خدا را ترجیح داده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی ابراز داشت: براساس سخنان امام(ع) اگر انسان با شیطان همراه شد، شیطان ولیّ و مولای او می شود و هر کاری که شیطان بخواهد، انجام می دهند، اگر چه آن کار، شهادت امام(ع) ،فساد و تعطیل کردن حدود الهی باشد.

دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین بابیان اینکه رسالت امام سجاد(ع) بعد از حادثه کربلا، در هدایت جامعه بسیار سنگین بود، افزود: امام(ع) برای هدایت جامعه ای که شیطان را مولی خود قرار داده بود، کار بسیار سنگینی بر عهده داشت و سعی کرد این انحراف با دعا و گریه ازبین ببرد که نمونه آن کتاب ادعیه صحیفه سجادیه(ع) است.

این استاد حوزه عنوان کرد: امام چهارم (ع) درکتاب صحیفه اشاره می کند، خدایا من از دام شیطان به تو پناه می برم، پناه می برم از اینکه شیطان خود را از اطاعت ما سیر کند.

وی اظهار داشت: امام سجاد(ع) در کربلا عمل می دید کسانی که به راحتی زنان را اسیر می کنند، سر از ولیّ خدا جدا می کنند، آدم های عادی نیستند و نمی توانند باشند، بلکه تنها فراتر از انسان می تواند این کار انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی بابیان اینکه امام(ع) این انحراف و پیروی از شیطان را با دعا درمان کردند،  افزود: رسالت دیگر امام(ع) احیاء گری مصائب و حوادث کربلا بود و تا زمانی که در دنیا بود اجازه نبود، حادثه کربلا از بین برود. هرجای که می دیدند و رابطه با عاشورا داشت، سریع به یاد کربلا می کردند و حوادث کربلا را بیان می نمودند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین