عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
در آستانه ماه مبارک رمضان، مسجدالاقصی برای استقبال از هزاران نمازگزار آذین بندی شده و برنامه های مختلفی برای روزه داران در این ماه در نظر گرفته شده است.
عقیق: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، مسجد الاقصی، نخستین قبله مسلمانان، برای استقبال از هزاران نفر در نخستین شب از ماه مبارک رمضان آماده شد.
شهرک قدیمی، خیابانها، راهها و مسیرهای منتهی به مسجد الاقصی تزیین شده است و علاوه بر آمادگی های تدارکاتی و بهداشتی، اداره اوقاف خود را برای این ماه مبارک آماده کرده است.
با وجود تلاش صهیونیستها و شهرک نشینان برای هتک حرمت به مسجد الاقصی و سخت گیری به نمازگزاران، هزاران نمازگزار خود را برای عبادت در مسجد الاقصی به این مکان می رسانند.
اداره اوقاف اسلامی که کار نظارت بر مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی را بر عهده دارد، خود را برای این ماه آماده کرده است و چترهایی را برای حفاظت نمازگزاران از نور خورشید در حیاط مسجد الاقصی نصب کرده است.
عزام خطیب التمیمی، مدیر کل اوقاف فلسطین گفت: در این ماه برنامه های دینی متنوعی از جمله دورس دینی در مسجد الاقصی با حضور علما و خطبا برپا می شود و در باره روزه، زکات و صدقه فتواهایی اعلام می شود.
وی افزود: با بخشهای مختلف هلال احمر، جمعیتهای خیریه اسلامی و موسسه های امداد برای استقرار در اطراف مسجد الاقصی هماهنگی کرده ایم و 9 آمبولانس از سوی اوقاف و 300 نیروی امداد، پزشک و پرستار نیز آماده به خدمت هستند.
همچنین سه کلینیک پزشکی وابسته به مرکز بهداشتی در داخل مسجد الاقصی مستقر شده است.
نیروهای خدماتی برای ارائه خدمات به نمازگزاران و روزه داران در ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی خدمت می کنند.
بیش از 700 داوطلب بر امنیت و سلامت هزاران نمازگزاران در مسجد الاقصی خدمت می کنند و پوسترهای آگاهی بخشی درباره فواید روزه و روزه داری در میان نمازگزاران پخش می کنند.
همچنین برای مقابله در برابر بحرانها به نمازگزاران و معتکفین در مسجد الاقصی آموزشهایی داده می شود و برای کاهش گرما، آبپاشی انجام می شود.
تعدادی از موسسه ها ئ جمعیتها هزاران وعده های افطاری را برای روزه داران آماده می کنند و وعده های افطاری گرم را نزدیک درهای مسجدالاقصی به روزه داران توزیع می کنند.
این اقدام با همکاری وزارت اوقاف انجام می شود تا بر توزیع غذاها و بهداشتی بودن آنها نیز نظارت صورت گیرد.
یکی دیگر از مسائلی که در این ماه مبارک مهم است، مسئله نظافت مسجد الاقصی است که اداره اوقاف با شرکت خدماتی برای حضور در این مکان صحبت کرده است.
برای نقل و انتقال نمازگزاران دهها اتوبوس در مکانهای مختلف مسکونی قدس قرار داده شده است.
در روزها و شبهای ماه مبارک رمضان دهها دروس فقهی برای مردان و زنان در مسجد الاقصی برگزار می شود و هزاران وعده های افطاری و سحری در میان نمازگزاران توزیع می شود.
خیابانها، کوچه ها و بازارهای منتهی به مسجد الاقصی با فانوس و پلاکاردهای خوشامدگویی و ریسه تزیین شده است و آماده استقبال از نماگزاران و روزه داران در مسجد الاقصی است.

منبع:شبستان
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین