عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
12 صفحه
گفتار استاد قرائتی پیرامون وقایع مربوط به مباهله:

اهل بیت پیامبر؛ بهای اثبات حقانیت اسلام

راه اول راه نفرين نيست. راه اول منطق است. استدلال است. راه اول معجزه است. اگر كسي با استدلال و برهان و معجزه پيچش باز نشد، اين ديگر آن طبقه آخري نفرين است. پس ببينيد ما نفرين هم داريم. منتهي بعد از 950 سال حضرت نوح نفرين كرد!
تحلیلی از وقایع پیرامون عاشورا در بیان آیت الله مرتضی تهرانی:

عاشورا؛، هرینه هدایت انسان ها بود

آن وقت که رسانه‌های عمومی نبود، چگونه میسّر بود که قصه دهم محرم الحرام ابی‌عبدالله (ص) در کربلا را به منطقه‌ای منعکس کنند که معاویه و یزید در آن جا حکومت داشتند؟ انسان در این مرحله می‌فهمد که اسارت اهل بیت (ص) ، که منقول از مقام رسالت است که خدای متعال می‌خواهد این‌ها را اسیر ببیند، چه نقشی در پاک کردن آلودگی‌هایی دارد که معاویه و یزید برای اسلام درست کردند.
درس های کربلا از زبان استاد قرائتی:

در کربلا هیچ نبود، ولی عزت بود!

کربلا دانشگاه است و فارغ التحصیل سیزده ساله آن می گوید که مرگ از عسل شیرین تر است . الان یکی از مدیریت هایی که آموزش داده می شود مدیریت بحران است. آیا شما مدیریت زینب کبری را در کربلا ترسیم کرده اید؟ یک زن، علاوه بر دو فرزند، هفتادنفر را از دست داده است ، باید اُسرا را نگه دارد ،بیمار داری هم بکند و در مقابل یزید هم سخنرانی کند...
آیت الله جوادی آملی از میزانِ حق بودنِ سیدالشهدا(ع) می فرمایند:

امام حسین(ع) هدایت انسان ها را در شهادت خود می دیدند

امام حسین (ع) فرمودند: من قیام كردم تا پاك از ناپاك جدا شود. زیرا تا آزمون نشود، وارسته و غیر وارسته در كنار همند و امتحان است كه پاك را از ناپاك و حق را از باطل جدا می كند.
سخنان حجت الاسلام حیدری کاشانی درباره استغفار و حیله های شیطان

بخواهیم یا نخواهیم باید به سوی خدا باز گردیم!

استغفار اثر مخرب گناه را از بین می برد. یکی از اثرات مخرب گناه، ایجاد گره های کور اقتصادی است و بی برکتی در کسب و کار است. خیلی از تنگدستی ها بخاطر اعراض از یاد خداست .اعراض از نماز بی برکتی و نکبتی می آورد.
ارتباط مباهله و واقعه کربلا به مناسبت روز مباهله در کلام آیت الله خامنه ای:

کربلا، نمونه عملی مباهله بود

هيچ سابقه نداشته است كه در راه تبليغ دين و بيان حقيقت، پيغمبر دست عزيران خود، فرزندان خود و دختر خود و اميرالمؤمنين را ( كه برادر و جانشين خود هست ) بگيرد و بياورد وسط ميدان؛ استثنائى بودن روز مباهله به اين شكل است. يعنى نشان دهنده‌ اين است كه بيان حقيقت، ابلاغ حقيقت، چقدر مهم است.
آیت الله وحید خراسانی از جایگاه محرّم و عزاداری می فرمایند:

امام حسین(ع)؛ عامل رستگاری

کیست که بفهمد حسین بن علی کیست؟ خُلد کجاست؟ در آن ملأ اعلی که مرکز قدّیسین عالم است، خون او زینت آن عالم است. کسی که جسمش آنجاست، روحش کجاست؟ کیست که بفهمد که کشته شد؟ چه جور کشته شد؟ برای چه کشته شد؟
آیت الله حوشوقت از تقوا و آثار آن می فرمایند:

تفوا دستور همه ادیان است

یکی از آثار تقوای مستمر این است که در تنگناهای دنیا برایش گشایش فراهم می‌شود. تقوی سبب می‌شود انسان راهی را برود که از اول باید همان راه را برود، اما انسان بی‌تقوی ممکن است چهل راه طی کند و موفق هم نشود. موضوع کتاب آسمانی ما هدایت انسان‌ها به صراط مستقیم و اطاعت فرامین خداست که از طریق انجام واجبات و ترک محرمات تحقق می‌یابد.
توصيه هاي محرمي آيت الله جاودان

در محرّم از چشمتان خيلي مراقبت كنيد!

مرحوم آیت‌الله حق‌شناس دستوری داشتند و می‌فرمودند: بروید روضه خلوت! گاهی ما دنبال جایی هستیم که روضه شلوغ و صدای خوش دارد و وقتی سینه می‌زنند تمام محله خبردار می‌شوند!
توصیه های آیت الله وحید خراسانی به عزاداران محرم

عزاداران حسینی باید منزه از حرام باشند

عَلَم هایی که افراشته می شود زیر آن علمها مبادا یک نظر نابجایی، یک کلمه ناروایی، یک عمل فاسدی انجام بشود، چون این هیئتها مورد نظر شخص خاتم انبیا است. از حرام اجتناب کنید، واجبات را به جا بیاورید، در عزای او هرچه بکنید در حد خودتان است، نه در حد او.
تازه ها
پربازدید ها
پرطرفدارترین عناوین