08 آذر 1402 17 جمادی الاول 1445 - 10 : 14
کد خبر : ۸۷۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در بقاع متبرکه از برپایی 1006 جلسه تفسیر آیان قرآن کریم در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور خبر داد.
عقیق:به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام احمد شرفخانی ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی و قرآنی طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: در این راستا کمپین بزرگ فرهنگی تبلیغی در سطح تهران و کشور راه‌اندازی شده و عبارت‌ها و پیام‌های جذاب قرآنی استخراج و با طراحی زیبا و گرافیک جذاب در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع سازه تبلیغی نصب شده است.

وی افزود: همچنین در هزار و ۷۰۰ امام‌زاده نمایشگاه‌های سبک زندگی قرآنی با گرافیک زیبا برگرفته از آیات قرآنی طراحی و به نمایش گذاشته شده است.

شرفخانی با اشاره به اجرای برنامه‌های طرح تربیت حافظان قرآن گفت: کسی که با قرآن مأنوس می‌شود خود به خود آیات نورانی وحی هم در زندگی او ساری و جاری می‌شود. مقام معظم رهبری هم فرمودند: باید در کشورمان 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن تربیت شود.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف در 3 سال بیش از یک میلیون 200 هزار نفر را در قالب طرح تربیت حافظان قرآن تربیت و این افراد در رشته‌های مختلف از یک جزء تا تا دو جزء و سه جزء و بیشتر در این طرح فعالند.

شرفخانی تأکید کرد: حفظ موضوعی قرآن یکی دیگر از برنامه های سازمان اوقاف است که امسال در سطح بقاع متبرکه و مؤسسات قرآنی طرح حفظ موضوعی 300 آیه قرآن در حال اجراست.

شرفخانی با اشاره به اجرای ضیافت الهی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص افزود: این طرح در ابعاد مختلف قرآنی، تبلیغی، حفظ و تفسیر قرآن در حال اجراست.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف افزود: یکی از طرح‌های ما برپایی سفره‌های ساده افطاری در سطح  بقاع متبرکه از طریق موقوفات مرتبط است و بخشی از این سفرهای افطاری ساده توسط مردم نیک اندیش و بانیان خیر برپا می شود.

معاون سازمان اوقاف افزود: جوهر اصلی بسیاری از ادعیه  ما هم بخشش و طلب بخشش از خداوند است. خداوند هم با طراحی ساختاری مثل وقف و صدقه و بخشش می خواهد انسان که جانشین اوست در زمین این کار نیک را در سطح جوامع انسانی گسترش دهد.

شرفخانی خاطرنشان کرد: بخشش در قالب وقف در عرصه‌های مختلف درمانی، علمی، آموزشی و مذهبی ماندگاز و پایدار است و با تبلیغات صورت گرفته سال گذشته بیش از ۲ هزار ۷۰۰ وقف جدید در کشور به ثبت رسید که اقدامی بی سابقه است.
منبع:فارس
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: