21 مهر 1400 7 (ربیع الاول 1443 - 23 : 17
کد خبر : ۶۶۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
مداحی حاج مهدی سماواتی،حاج سید احد خجسته،حاج محسن عسگری و حاج مصطفی روحانی در حسینیه سادات
خداوند به برخی از بندگان خالص خودش به واسطه عبودیت و سلوکی که دارند عنایات خاصی می کند . یکی از این عنایات موت اختیاری است. یعنی خلع روح از بدن.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری صبح دومین روز ماه صفر با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی و مداحی حاج مهدی سماواتی،حاج سید احد خجسته،حاج محسن عسگری و حاج مصطفی روحانی در حسینیه سادات برگزار شد.

گزیده از سخنان حجت الاسلام صدیقی را بخوانید:

- خدا در قرآن شان والایی را برای شهدا ذکر کرده است. جایگاه شهید بسیار بالاست . اینکه گفته شده به کسی که در راه خدا کشته می شود مرده نگویید از همین جهت است.

_ وقتی کسی به مرگ طبیعی یا در اثر حادثه ای از دنیا می رود دست زدن به جسدش باعث وجوب غسل می شود ، اما همین احکام درباره شهید فرق می کند.

- خداوند به برخی از بندگان خالص خودش به واسطه عبودیت و سلوکی که دارند عنایات خاصی می کند . یکی از این عنایات موت اختیاری است. یعنی خلع روح از بدن.

_ یک بار آیت الله بهجت در دوران تلمذشان نزد آیت الله سید علی آقای قاضی سوالی از ایشان می پرسد با این عنوان که اگر کسی از خودش خلع روح کند و این امر سه روز طول بکشد ، در آن سه روز تکلیف نماز های آن فرد چه می شود . می گویند آیت الله قاضی بعدها به یکی از شاگردانشان فرموده بودند منظور شیخ محمد تقی از آن فرد خودش بوده.

_ کسانی که روح را از بدن آزاد می کنند به عالم اشراف دارند. این ها محدودیت تن ندارند و هر وقت بخواهند روح از تن آزاد می شود و هر جا بخواهند می روند. گروه دومی می توانند روح را از بدن خارج کنند، کسانی هستند که طی الارض دارند و آیت الله بهجت ازاین افراد بودند.

_ کسانی هستند که با قدم صدقی که در عبودیت پروردگار متعال دارند خداوند زمین را در زیر پای آنها به سرعت عبور می دهد و این ها با اراده می روند. زمانی که امام زمان ظهور می کنند سیصد و سیزده نفری که از خواص یاران امام زمان هستند بعضی هایشان با طی الارض می روند و بعضی هایشان همان طوری که در بسترشان هستند به خدمت می رسند.

_ این دو نوع توجیه دارد. یک توجیه این که حضرت تصرف می کند . چون امام زمان در کرسی کن فیکون است و اولی الامر هستند. عالم خلق عالم زمان و تدریج و مکان است ولی عالم امر فوق عالم تدریج و مکان و زمان است. وقتی خدا می فرمایند که خدا و پیامبر خدا را اطاعت کنید این ها نه تنها که بر عالم خلق اشراف دارند، بلکه بر  عالم امر هم اشراف دارند.

_ عالم امر عالمی است که روح از آنجاست و امر در کنار خلق مطرح شده و عده ای هم صاحبان امر هستند. خداوند متعال در سوره یاسین این مسئله را رمز گشایی کرده است. که این اراده حق تعالی است و هیچ چیز دیگری نمی خواهد.

اراده خداوند هیچ سببی نمی خواهد. خداوند هم سبب ساز و هم سبب سوز است. خداوند متعال احتیاج به اسباب و ابزاری ندارد. مشیت خدا بالغ است. اراده خدا قاهر است. خداوند با قهاریت و مشیت خود اراده کند اتفاقی می افتد.عالم امر  عالم کن فیکون است. کسی که از اسم اعظم بهره ای داشته باشد در کرسی امر قرار می گیرد.

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: