عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
مداحی حاج مهدی سماواتی،حاج سید احد خجسته،حاج محسن عسگری و حاج مصطفی روحانی در حسینیه سادات
خداوند به برخی از بندگان خالص خودش به واسطه عبودیت و سلوکی که دارند عنایات خاصی می کند . یکی از این عنایات موت اختیاری است. یعنی خلع روح از بدن.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری صبح دومین روز ماه صفر با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی و مداحی حاج مهدی سماواتی،حاج سید احد خجسته،حاج محسن عسگری و حاج مصطفی روحانی در حسینیه سادات برگزار شد.

گزیده از سخنان حجت الاسلام صدیقی را بخوانید:

- خدا در قرآن شان والایی را برای شهدا ذکر کرده است. جایگاه شهید بسیار بالاست . اینکه گفته شده به کسی که در راه خدا کشته می شود مرده نگویید از همین جهت است.

_ وقتی کسی به مرگ طبیعی یا در اثر حادثه ای از دنیا می رود دست زدن به جسدش باعث وجوب غسل می شود ، اما همین احکام درباره شهید فرق می کند.

- خداوند به برخی از بندگان خالص خودش به واسطه عبودیت و سلوکی که دارند عنایات خاصی می کند . یکی از این عنایات موت اختیاری است. یعنی خلع روح از بدن.

_ یک بار آیت الله بهجت در دوران تلمذشان نزد آیت الله سید علی آقای قاضی سوالی از ایشان می پرسد با این عنوان که اگر کسی از خودش خلع روح کند و این امر سه روز طول بکشد ، در آن سه روز تکلیف نماز های آن فرد چه می شود . می گویند آیت الله قاضی بعدها به یکی از شاگردانشان فرموده بودند منظور شیخ محمد تقی از آن فرد خودش بوده.

_ کسانی که روح را از بدن آزاد می کنند به عالم اشراف دارند. این ها محدودیت تن ندارند و هر وقت بخواهند روح از تن آزاد می شود و هر جا بخواهند می روند. گروه دومی می توانند روح را از بدن خارج کنند، کسانی هستند که طی الارض دارند و آیت الله بهجت ازاین افراد بودند.

_ کسانی هستند که با قدم صدقی که در عبودیت پروردگار متعال دارند خداوند زمین را در زیر پای آنها به سرعت عبور می دهد و این ها با اراده می روند. زمانی که امام زمان ظهور می کنند سیصد و سیزده نفری که از خواص یاران امام زمان هستند بعضی هایشان با طی الارض می روند و بعضی هایشان همان طوری که در بسترشان هستند به خدمت می رسند.

_ این دو نوع توجیه دارد. یک توجیه این که حضرت تصرف می کند . چون امام زمان در کرسی کن فیکون است و اولی الامر هستند. عالم خلق عالم زمان و تدریج و مکان است ولی عالم امر فوق عالم تدریج و مکان و زمان است. وقتی خدا می فرمایند که خدا و پیامبر خدا را اطاعت کنید این ها نه تنها که بر عالم خلق اشراف دارند، بلکه بر  عالم امر هم اشراف دارند.

_ عالم امر عالمی است که روح از آنجاست و امر در کنار خلق مطرح شده و عده ای هم صاحبان امر هستند. خداوند متعال در سوره یاسین این مسئله را رمز گشایی کرده است. که این اراده حق تعالی است و هیچ چیز دیگری نمی خواهد.

اراده خداوند هیچ سببی نمی خواهد. خداوند هم سبب ساز و هم سبب سوز است. خداوند متعال احتیاج به اسباب و ابزاری ندارد. مشیت خدا بالغ است. اراده خدا قاهر است. خداوند با قهاریت و مشیت خود اراده کند اتفاقی می افتد.عالم امر  عالم کن فیکون است. کسی که از اسم اعظم بهره ای داشته باشد در کرسی امر قرار می گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین