وی با بیان اینکه سایتهای متفاوت خرید اینترنتی بلیت قطار توسط شرکتهای ریلی راهاندازی شده است، اظهار داشت: شرکت حمل و نقل ریلی رجاء و سفیر ریل آسیا هر کدام سایت مجزا برای فروش بلیت قطار دارند.
مدیرکل برنامهریزی و نظارت بر خدمات مسافری راهآهن درباره شرکت سفیر ریل آسیا توضیح داد: سفیر ریل آسیا مجموع 9 شرکت دیگر ریلی غیر از رجاء است که مردم میتوانند برای خرید بلیت این شرکتها، به سایت سفیر ریل آسیا مراجعه کنند و خرید بلیت داشته باشند. بخشهای تصدیگری و تعامل بین نمایندگان فروش، در اختیار آنها است.
وی توضیح داد: به هر حال در این سیستم مباحث مربوط به قراردادها و موارد مالی همه توسط شرکتهای ریلی انجام میشود و راهآهن نظارت عالیه را انجام میدهد.
مدیرکل برنامهریزی و نظارت بر خدمات مسافری راهآهن با اشاره به اینکه سیستم فروش بلیت قطار شرایط خاصی دارد و نظارت راهآهن در راستای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه است، گفت: در بخشهایی که راهآهن نظارت میکند در کنار نظارت و همکاری شرکتها، بروز بازار سیاه در فروش بلیت غیرممکن است.
جعفری درباره فروش بلیت قطار در ایام پرتقاضا نظیر اربعین گفت: ممکن است فردی حقیقی دنبال ایجاد بازار سیاه باشد، مردم مطلع باشند که باید از طریق نمایندگیهای فروش بلیت و سایتهای مجاز شرکتها، خرید بلیت انجام دهند و از خرید بلیت با دیگر روشها و سایتها خودداری کنند.
* اختصاص 5 رام قطار فوقالعاده و برنامهای برای انتقال زائران اربعین
وی از اختصاص چهار رام قطار برنامهای و یک رام قطار فوقالعاده برای انتقال زائران اربعین خبر داد و گفت: راهآهن جمهوری اسلامی ایران تلاش میکند با نظارت عالیه مانع از ایجاد بازار سیاه در فروش بلیت خصوصاً در ایام پرتقاضا شود.
مدیرکل برنامهریزی و نظارت بر خدمات مسافری راهآهن با اشاره به اینکه قطارهای مذکور مسافران را از تهران به سمت جنوب جابهجا میکند، توضیح داد: روزانه 1200 نفر با قطارهای برنامه از تهران به اهواز و خرمشهر جابهجا میشوند؛ با احتساب ظرفیت قطار فوقالعاده اربعین که 700 نفر است آمار جابهجایی روزانه به 1900 نفر میرسد.
جعفری با تأکید بر اینکه در صورت افزایش تقاضا قطارهای فوقالعاده برای ایام اربعین افزایش مییابد، بیان کرد: همچنین سه قطار فوقالعاده برای جابهجایی مسافران بین خرمشهر تا اهواز در نظر گرفته شده است.