07 تير 1402 10 ذی الحجه 1444 - 32 : 04
کد خبر : ۵۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
همزمان با فرارسیدن 23ربیع الاول سالروز ورود بی بی دو عالم حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم برای نخستین بار دانشنامه علمی و معنوی این بانوی مکرّم اسلام تولید و بر روی پایگاه اطلاع رسانی حوزه قرار گرفت.

عقیق: همزمان با فرارسیدن 23ربیع الاول سالروز ورود بی بی دو عالم حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم برای نخستین بار دانشنامه علمی و معنوی این بانوی مکرّم اسلام تولید و بر روی پایگاه اطلاع رسانی حوزه قرار گرفت.هدف از تولید این دانشنامه معنوی ابراز عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت و تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان است.

حجت الاسلام احمد اکبری با بیان اینکه تاکنون مطالب حضرت به صورت نمایه و مختصر بر روی شبکه جهانی حوزه عرضه می شده است، افزود: محققان و پژوهشگران پایگاه حوزه با بررسی منابع جدید و به روز کردن مباحث خود در زمینه شخصیت معنوی این بانوی بزرگ اسلام موفق به تولید دانشنامه حضرت شدند.

وی اظهارداشت: دانشنامه حضرت معصومه(س) با 218 مطلب شامل گزیده کتاب، چکیده پایان نامه، مقالات دانشجویی و بریده جراید در قالب هشت نامه اصلی و شش نمایه فرعی از هم اکنون بر روی پیشخوان فضای مجازی قرار گرفته است.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: علاقه مندان می توانند با مراجعه به این دانشنامه با مطالبی فرعی از جمله؛ "اسامی و القاب حضرت"، "پدر و مادر"، "هجرت حضرت"، "حضرت، قم و اهل قم" و "حضرت در نثر ادبی"آشنا شوند.

اکبری گفت: "زندگی نامه"، "فضایل"، "کرامات"، "احادیث"، "زیارت حضرت"، "حضرت از نگاه بزرگان"، "حضرت در آینه شعر و ادب"، "حضرت در آینه کتاب"، "پایان نامه و نرم افزار" از نمایه های اصلی این دانشنامه می باشند.

لازم به ذکر است علاقمندان می توانند جهت بهره بیشتر از این دانشنامه به آدرس اینترنتی ذیل مراجعه کنند.

http://www.hawzah.net/fa/Subjects.html?AssetID=0&SubjectId=65212


منبع: خبرگزاری حوزه

211007

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: