01 آبان 1400 17 (ربیع الاول 1443 - 45 : 23
کد خبر : ۳۹۱۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
مداحی حاج اکبر مولایی، حاج جعفر عرب نژاد، حاج احد قدمی و حاج مهدی مختاری در هیئت الزهرا(س)
وقتی امام علی در مجلسی بودند پیامبر فقط به ایشان نگاه می کردند و می فرمودند که ای مردم تا می توانید به صورت علی نگاه کنید و نگاه کردن به علی عبادت است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم سالروز عید غدیر با شعر خوانی محمد سهرابی و سخنرانی حجت الاسلام ادیب یزدی در هیئت الزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم حاج اکبر مولایی، حاج جعفر عرب نژاد، حاج احد قدمی و حاج مهدی مختاری به مدح امیرالمومنین(ع) پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام ادیب یزدی را بخوانید؛

_ دو کار پیامبر اکرم که یکی حج و دیگری جانشینی ایشان بعد از خود، در روی زمین مانده بود. و با انجام این کار دین کامل می شد و شایسته ماندن می شد. هر دو کار مهم بود ولی قضیه جانشینی ایشان بسیار با اهمیت تر بود. 

_ پیامبر در حجة الوداع مردم را از گذاشتن دو امانت خود، کتاب خدا و اهل بیت در بین آنها آگاه کردند. کتاب خدا با عترت کارساز است. کسی که این دو را از هم جدا کند هر دو را از کار انداخته است. البته به طور ذاتی کسی نمی تواند این دو را از هم جدا کند.

_ قرآن بدون ائمه راه گشا نیست. قرآن ظاهر است و امیرمؤمنان باطن قرآن است. قرآن بدون امیرمؤمنان کاغذ پاره ای بیش نیست.

_ قرآن لفظ است و امیرمؤمنان ملفوظ، قرآن ظرف است و امیرمؤمنان مظروف،قرآن جسم است و امیرمؤمنان روح می باشد. لذا این دو را نباید از هم جدا کرد. اهل بیت می دانند که قرآن چه هدایت و چه رهنمودی دارد.

_ داعش و گروه هایی که به اسم اسلام هزاران کشت و کشتار و فساد انجام می دهند نتیجه دوری از اهل بیت و قرآن و جدا کردن این دو از هم می باشد.

_نگاه دقیق امیرمؤمنان برگرفته از قرآن است. امیرمؤمنان عطر و شریک قرآن می باشند. تمام حیثیت شیعه وابسته به غدیر است. همان طوری که اگر تمام بشریت جمع شوند نمی توانند آیه ای از قرآن را بیاورند اگر تمام بشریت هم جمع شوند نمی توانند کسی را مانند امیرمؤمنان پیدا کنند.

_ پیامبر در حجةالوداع به همه عالم فهماند که فاطمه سیده عالم می باشد و هیچ کسی با ایشان برابری نمی کند حتی زنان خود پیامبر که همراه ایشان بودند کسی به مقام ایشان نمی رسد و همان طوری که از بین آن همه مردانی که همراهشان بودند فقط علی را به مردم معرفی کردند.

- وقتی امام علی در مجلسی بودند پیامبر فقط به ایشان نگاه می کردند و می فرمودند که ای مردم تا می توانید به صورت علی نگاه کنید و نگاه کردن به علی عبادت است. این تفاوت و رجحان علی بن ابیطالب بر دیگران است. پیامبر می فرمودند که موی علی موی آدم، پیشانی او پیشانی نوح،ابروان او ابروان یعقوب، چشمان او چشمان یوسف،بینی او بینی برادرم موسی بن عمران،لب ها و دندان ها، لب ها و دندان های عیسی بن مریم، و بوی او بوی من است و خوی او خوی من است. مردم من و علی کف دستمان یک اندازه است. یعنی مردم من و علی در روز قیامت به یک اندازه شفاعت می کنیم.

 

 

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: