27 تير 1402 1 محرم 1445 - 50 : 03
کد خبر : ۳۲۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۷
هشدار حجت‌الاسلام و المسلمين مؤمني
كسي كه نسبت به نمازش كم توجه است بايد در محبتش نسبت به امام حسين (ع) تجديد نظر جدي كند.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين سيد حسين مؤمني، در جمع روزه داران مسجد ارك تهران با اشاره به اهميت ارتباط با خالق هستي، گفت: ارتباط اصولي دارد و در صورت رعايت آنها توفيقات روزافزون نصيب آدمي مي گردد.

سخنران مسجد ارک در ادامه با بهره‌گیری از كلام امام صادق (ع) يكي از اين اصول را نام برد و گفت: حقوقی که خداوند بر گردن ما نهاده به بهترين صورت ممكن انجام دهيم انجام واجبات در اين زمينه بسيار مهم است که در رأس آنها نماز مي باشد؛ چنان كه حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در ميانه جنگ توجه جدي به اين فريضه داشتند و یک شب از یزیدیان فرصت گرفتند تا به عبادت بپردازند.

این استاد حوزه در ادامه تأكيد كرد: اگر كسي نسبت به نمازش كم توجه است، بايد در محبتش نسبت به امام حسين (ع) تجديد نظر جدي كند طبق روايات متعدد، قبولي همه اعمال به نماز بستگي دارد و اگر كسي در فكر آباداني دنيا و آخرتش است، بايد نمازش را با بيشترين دقت و توجه بخواند و بداند در نتيجه نماز اول وقت دنيايش نيز آباد خواهد شد.

*پیام یک مادر شهید به جوانان

حجت الاسلام والمسلمین مومني ادامه داد: مادر شهيدي به بنده پيامي داد كه به جوان ها بگويم و آن عبارت است از اينكه: ای جوان ها، بچه من از نوجوانی مقيد به دو مطلب بود: نماز اول وقت و زیارت عاشورا؛ حقيقتاً پيام دقيق و درستي است و با نماز و زيارت عاشورا مي‌شود، دنيا و آخرت را درست كرد.

*برخی از آثار دنیایی نماز

سخنران اين مجلس در ادامه برخي از فوايد نماز را نام برد و گفت: نماز با توجه، گرفتاری‌هاي انسان را بر طرف می‌کند، موانع موجود در زندگي را برطرف مي نمايد و در تسريع و تسهيل امور و كارها مؤثر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمني در ادامه با اشاره به زيبايي هاي نماز گفت: بالاترین عشق بازی ها در همین نماز است و با نماز زيباترين لذت دنيا، يعني قرب به خداي متعال به دست مي آيد.

*عواقب سستی در نماز

وی افزود: در مقابل اگر کسی نسبت به نماز سهل انگاری بکند، برکت از عمر و روزی‌اش می‌رود؛ همچنين سهل انگاری در نماز موجب مي شود، ديگر امور خير انسان نيز پذيرفته نشود.

این استاد حوزه با تأكيد بر اينكه خداوند نور را از چهره كسي كه نسبت به نمازش سهل انگار است مي برد، خاطرنشان كرد: چنين فردي مجبور مي‌شود، مانند آدمي شود كه مبادرت به جراحي مي كند تا زيبايي ظاهر براي خودش فراهم كند:

وي در همين ارتباط هشدار داد: اگر کسی نسبت به نماز بی توجه باشد، دعایش مستجاب نمی شود و حتي دعای دیگران هم در حقش مستجاب نمی شود و در مقابل بايد دانست كه نماز اول وقت به زندگی برکت بسيار و بي شمار می دهد.

سخنران اين مجلس، با اشاره به حقوقي كه خداوند بر گردن بندگان دارد، اظهار داشت: بايد این حقوق را انجام دهیم و بدانیم نماز و البته هيچ يك از اعمال ما، نه چيزي را به خدا مي‌افزايد و نه از او مي‌كاهد بلکه ما بندگان هستيم که از رهگذر این نماز به فوايد بسياري مي رسيم؛ و در مقابل اگر تارک نماز باشيم، متضرر مي شويم و خالق هستي، هيچ ضرري نمي كند؛ در واقع همه سود و زيان نماز متوجه بنده مي باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمني در ادامه خطاب به حضار به ويژه جوانان گفت: اگر براي نماز وقت بگذاريم دنيا و آخرتمان آباد مي شود و اگر بي توجهي كنيم هر دو را از دست می‌دهیم لذا بايد متوجه باشيم همه چيز در نماز است.

*از گناه دوری کنیم

وي افزود: اصل ديگري كه در ارتباط با خدا بايد رعايت كرد، رعایت حدود الهی است؛ به اين معنا كه از گناه اجتناب كنيم و مدام مواظب دوري از زشتي هاي باشيم.

استاد حوزه با تأكيد بر اينكه كسي كه نسبت به انجام واجبات، مقید نباشد، یقینا در مسیر سِیر الي الله موفق نخواهد بود، خاطرنشان كرد: انساني که در انجام نماز كه در رأس امور است، كميتش بلنگد، یقینا در مسیر سیر، کُمِیتِ او لنگ خواهد بود.

 
منبع:حوزه
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: