حالا امامت یک مقام برتر است، نبوّت یک مقام برتر است،
ولی حجیّت قول دائر مدار عصمت است، یعنی این انسان کامل معصوم است و هیچ چیزی نمیگوید،
مگر به دستور خدا ؛چنین کسی فعل او و قول او و تقریر او میشود حجت. اگر ما روایتی
را از صدیقه کبری(س) داشته باشیم بدون تردید طبق آن فتوا میدهیم، برای اینکه
معصوم جز حق نمیگوید، قول امام حجت است للعصمه، قول پیامبر حجّت است للعصمه و قول
حضرت صدیقه کبری(س) هم حجت است للعصمه.
وجود مبارک حضرت امیر به قول حضرت زهرا(س) استدلال میکند
و میگوید، فاطمه اینچنین گفته است، این را در اصول خواندهاید که قول معصوم از
معصوم، حجت است، حالا خواه امام باشد خواه پیامبر. محور حجیّت، عصمت است، اگر کسی واقعاً
هیچ راهی برای نفوذ وهم و خیال و شیطنت در او نیست، هیچ راهی برای سهو و نسیان او
نیست و هر چه هست رضای خداست آن وقت میشود معصوم؛ وقتی معصوم شد قولش هم میشود
حجت.
منبع:قدس
211008