28 آبان 1400 14 ربیع الثانی 1443 - 40 : 06
کد خبر : ۱۵۰۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) سلسله نشست های عقل سرخ به همت خانه شهریاران جوان برگزار می‌شود.
عقیق: اشتری مدیر خانه شهریاران جوان ضمن اعلام این خبر و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن عزاداری ماه محرم گفت: واقعه عاشورا یک رویداد یک ‌روزه نیست، یک دانشگاه، یک مکتب و یک بینش است. در این دانشگاه بالاترین درس‌های ذلت‌گریزی، ستم‌ستیزی، حمایت از دین و امامت، وفاداری، شجاعت، شکیبایی، پایبندی به آداب و اصول اسلامی و مبارزه با خودپرستی و خودکامگی با خون نگارش یافته و فضیلت‌های والای الهی و انسانی به نمایش گذاشته شده است.

وی ضمن اشاره به این نکته که عزاداری امام حسین(ع) و درک محرم زمینه‌ساز تعالی انسان است، افزود: هدف از بزرگداشت عاشورا فقط گریه کردن نیست، بلکه هدف نشان دادن اهمیت استکبار ستیزی، اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، ولایتمداری و اقامه نماز در جامعه می باشد.

اشتری شناساندن مکتب عاشورا و عمق بخشی به باورهای جوانان در مورد اهداف والای نهضت حسینی را رکن اصلی عزاداری های محرم و صفر دانست و گفت: در همین راستا سلسله نشست های تحلیلی و جلسات پرسش و پاسخ پیرامون واقعه عاشورا با عنوان "عقل سرخ" طی پنج جلسه در ایام ماه محرم با حضور حجت السلام والمسلمین سید عبد الله حسینی برگزار می شود.

وی هدف از از برپایی این نشست ها را گسترش و تعمیق بخشی بصیرت در جوانان، شناخت عمقی از واقعه عاشورا و معرفت افزایی و توجه جوانان به علل وقوع قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: نخستین نشست در تاریخ 19 آبان در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای سرو از ساعت 15 لغایت 17 برگزار می شود.

دیر خانه شهریاران جوان افزود: در بخش جانبی این برنامه مسابقه کتابخوانی ویژه حاضرین در سلسله نشست های تحلیلی"عقل سرخ"  برگزار می شود. در اولین جلسه کتاب  "عقل سرخ"  نوشته دکتر رحیم پور ازغدی به عنوان منبع مسابقه کتابخوانی به شرکت کنندگان اهدا شده و در پایان سلسله نشست ها، شرکت کنندگان به سوالات این مسابقه پاسخ داده و به نفرات برتر جوایزی اهدا می گردد.


منبع:مهر
گزارش خطا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: