عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
هم زمان با آغاز محرم
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ از برگزاری ویژه برنامه های عاشورایی در ماه محرم خبر داد و گفت: همزمان با این ایام دهها برنامه فرهنگی و مذهبی در مساجد برگزار می شود.
عقیق: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ از برگزاری ویژه برنامه های عاشورایی در ماه محرم خبر داد و گفت: همزمان با این ایام دهها برنامه فرهنگی و مذهبی در مساجد برگزار می شود.

سمانه زمانی گرمسیری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 4 با اشاره به برنامه های گسترده همزمان با ماه محرم در مساجد و تکایای این منطقه گفت: این برنامه ها شامل برگزاری مراسم سوگواری و سخنرانی مذهبی در مساجد سطح منطقه با حضور شهرداران نواحی و مدیران محلات و شورایاری، برپایی خیمه های معرفت در روز تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی، تجلیل از پدید آورندگان آثار هنری با محوریت عاشورا، کاروان حسینی شامل برگزاری نمایش هنری با موضوع قیام عاشورا، تعزیه خوانی، و برگزاری یادواره ی شهدا در محله های 20 گانه است.

وی به دیگر برنامه های این ماه اشاره کرد و گفت: تجلیل و تکریم از بانوان آزاده و همسران ایثارگر باعنوان «مادران صبر و بانوان عصمت»، برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی، بازدید از خانواده ی معظم شهدا و ایثارگران، نمایش فیلم های کوتاه عاشورایی، غبار روبی مزار شهدا، نمایشگاه عفاف و حجاب، برگزاری شب شعر عاشورایی، ارسال پیامک عاشورایی به شهروندان و برگزاری مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز با عنوان صبح عاشقی از دیگر برنامه های این ماه شریف است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه افزود: سیاهپوش کردن مساجد و نمازخانه های سطح منطقه با عنوان سیاه کوبان، برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع محصولات فرهنگی از جمله زیارت عاشورا در بین شهروندان، اقامه ی نماز ظهر عاشورا در سطح منطقه و نیز برگزاری شام غریبان در محله های 20 گانه از دیگر برنامه های این ماه خواهد بود.

زمانی با اشاره به برگزاری مسابقات عکاسی و نقاشی ویژه ی ماه محرم خاطر نشان کرد: فراخوان آثار فرهنگی هنری با محوریت عاشورا در بخش های نقاشی، گرافیک و تندیس(ترسیم ایثار)، عکاسی و فیلم های بلوتوثی(قاب شیشه ای)، دل نوشته و خاطرات(مشق عاشقی)، خوشنویسی و خط نقاشی(کلک عاشورایی)، شعر و داستان کوتاه (سوگواره های عاشورایی) نیز در محله های 20 گانه برگزار می شود.



منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین