15 مرداد 1401 9 محرم 1444 - 45 : 07
کد خبر : ۱۴۲۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
توسط شهروند لنگرودی صورت گرفت
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: قرآن دست‌نویس سده ۱۳ قمری، میراث خانوادگی شهروند لنگرودی به گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد.

عقیق:محمدهادی زاهدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کتابخانه آستان قدس رضوی، بزرگ‌ترین گنجینه قرآنی جهان را در اختیار دارد که گل سرسبد این گنجینه عظیم، قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار (ع) است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به قرآن‌های منسوب به دست‌خط امام علی (ع)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، امام موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) گفت: در گنجینه قرآن و نفایس موزه آستان قدس رضوی، مجموعه‌ای از این قرآن‌ها و همچنین قرآن‌هایی نفیس از دوره‌های مختلف تاریخی، در معرض نمایش قرار دارد.

زاهدی، قرآن اهداشده را متعلّق به سده 13 قمری دانست و تصریح کرد: این قرآن، دارای سرلوح مزدوج، دو کتیبه متناظر، گوی زرین در فواصل آیات، جدول‌کشی اوراق به تحریر مشکی و سرنج، و جلد روغنیِ مزین به ترنج و سرترنج است.

در ادامه حلیمه نیری، اهدا کننده این کتاب نیز با بیان اینکه این قرآن میراثی خانوادگی آنها است، گفت: این قرآن، امانتی بود که به نیابت از شوهر و پدرشوهر مرحومم، صمد و حاج محمد اسلامی‌خواه، به امام رضا (ع) تحویل دادم.

وی با ابراز مسرت از اهدای این قرآن، آن را دینی اداشده توصیف کرد و افزود: حاج محمد اسلامی‌خواه، خادم امام حسین (ع) بود که در وقف‌نامه‌ای به دست‌خط خود، این قرآن را وقف چهارده معصوم (ع) کرده بود و اکنون با ادای این دین، احساس رضایت دارم.



منبع:ابنا
211008

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: