عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۲۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
توسط شهروند لنگرودی صورت گرفت
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: قرآن دست‌نویس سده ۱۳ قمری، میراث خانوادگی شهروند لنگرودی به گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد.

اهدای قرآن سده ۱۳ قمری به گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی عقیق:محمدهادی زاهدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کتابخانه آستان قدس رضوی، بزرگ‌ترین گنجینه قرآنی جهان را در اختیار دارد که گل سرسبد این گنجینه عظیم، قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار (ع) است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به قرآن‌های منسوب به دست‌خط امام علی (ع)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، امام موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) گفت: در گنجینه قرآن و نفایس موزه آستان قدس رضوی، مجموعه‌ای از این قرآن‌ها و همچنین قرآن‌هایی نفیس از دوره‌های مختلف تاریخی، در معرض نمایش قرار دارد.

زاهدی، قرآن اهداشده را متعلّق به سده 13 قمری دانست و تصریح کرد: این قرآن، دارای سرلوح مزدوج، دو کتیبه متناظر، گوی زرین در فواصل آیات، جدول‌کشی اوراق به تحریر مشکی و سرنج، و جلد روغنیِ مزین به ترنج و سرترنج است.

در ادامه حلیمه نیری، اهدا کننده این کتاب نیز با بیان اینکه این قرآن میراثی خانوادگی آنها است، گفت: این قرآن، امانتی بود که به نیابت از شوهر و پدرشوهر مرحومم، صمد و حاج محمد اسلامی‌خواه، به امام رضا (ع) تحویل دادم.

وی با ابراز مسرت از اهدای این قرآن، آن را دینی اداشده توصیف کرد و افزود: حاج محمد اسلامی‌خواه، خادم امام حسین (ع) بود که در وقف‌نامه‌ای به دست‌خط خود، این قرآن را وقف چهارده معصوم (ع) کرده بود و اکنون با ادای این دین، احساس رضایت دارم.



منبع:ابنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین