26 دی 1402 6 رجب 1445 - 25 : 12
کد خبر : ۱۲۸۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور:
رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: حقاً و انصافاً ماه رجب ماه مبارکی است، رحمت الهی در سرتاسر این ماه در اختیار آحاد مردمی است که دل‌هایشان متذکر به یاد پروردگار باشد.

عقیق: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور فرمودند: حقاً و انصافاً ماه رجب ماه مبارکی است. رحمت الهی در سرتاسر این ماه در اختیار آحاد مردمی است که دل‌هایشان متذکر به یاد پروردگار باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: شایسته‌ترین عملی که انسان در این ماه انجام می‌دهد استغفار است. واقعاً همه‌ی ما احتیاج داریم به اینکه استغفار کنیم. به خدای متعال پناه ببریم.

رهبر انقلاب گفتند: مغفرت الهی بزرگترین نعمتی است که در دنیا و آخرت خدای متعال به یک انسان عنایت می‌کند. حتی اولیاء الهی، حتی پیغمبر خدا از مغفرت الهی بی‌نیاز نیستند. لِیَغْفِرَ لَکَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِن ذَنبِکَ وَمَا تَأَخَّرَ.

ایشان فرمودند: این مغفرت به خاطر آن است که احدی نمی‌تواند حق اطاعت و عبادت پروردگار به جای بیاورد.
هیچکس نیست که بتواند حق عبادت پروردگار را، حق بندگی را، آن طور که شایسته‌ی اوست به جا بیاورد. هر چه مجاهدت هم بکند نمی‌تواند. احتیاج داریم به استغفار. همه‌مان باید استغفار کنیم.

مهمترین محور بیانات ایشان به شرح زیر است:

-دلسوز مردم بودن و محبت ورزیدن به مردم یکی از بایدهای امامت جمعه است. مردم ما مردمی خوب و مومن هستند حتی آنها که برخی ظواهر شرعی را مراعات نمی‌کنند.

این خبر تکمیل می‌شود

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: